[56k modem] te gebruiken als "soundcard"?

Pagina: 1
Acties:

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
Een vraagje, ik heb een gewone modem in mijn laptop steken, en die gebruik ik nooit aangezien ik breedband internet heb (tot zover het breed is in belgië, maar dat is een ander verhaal).

Nu heb ik onlangs bij iemand gezien dat die in skype bijvoorbeeld een extra sound device had a la "modem line #1". Ik kreeg dit wel niet werkend, en ik weet niet of dit is wat ik bedoel, maar ik hoop van wel.

De vraag dus, is het mogelijk om met behulp van een driver, je modem als soundcard te gebruiken? Je hangt er dus gewoon een hoorn aan, en gebruikt de mirco en luidspreker van die hoorn als ingang en uitgang. Dat zou extreem handig zijn voor te bellen met VOIP, gewoon ff hoorn inpluggen in de modem, en het is in orde...

ik heb wat gesearched (uiteraard), en kwam op deze termen terecht
unimodem: blijkbaar een universele driver voor modems onder windows
http://www.google.be/sear...ce+for+voice+modem.&hl=nl : dit lijkt veelbelovend, maar hier komt ook niets bruikbaars uit...

iemand die zich hier al eens mee heeft beziggehouden? zou wel een leuk idee zijn vind ik...

[ Voor 4% gewijzigd door Mayco op 28-03-2006 01:48 ]

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:19

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Je hebt idd zogenaamde Voice Modems, die hebben dan naast de Telefoonplug ook nog twee 'Jack' pluggen, zeg maar 3,5 mm koptelefoonplugjes. In de ene gaat een headset(speakers, mono) en de andere gaat een Microfoon. En dan gaat alles zoals jij bedoelt. Ligt dus ff aan je modem hardware.

Als je in skype met een headset of zo wilt werken, kun je beter een USB headset of zo kopen. Betere kwaliteit, en je kunt je modem uit je PC halen (scheelt weer stroomverbruik)

Nothing is a problem once you've debugged the code

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
Het gaat om een laptop :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus :? Dan gaat verhaal van DaRealRenzel net zo op...

Oslik blyat! Oslik!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:33

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ehh ja, maar een modem haal je niet zomaar uit je laptop en dat bedoelde hij denk ik :P

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-02 18:49
mnee, want mijn laptop heeft geen jackpluggen... en dan nog, ik wil niet via die jackpluggen geluid opnemen, maar via een hoorn in de rj11 aansluiting zelf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

FUBAR schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:01:
ehh ja, maar een modem haal je niet zomaar uit je laptop en dat bedoelde hij denk ik :P
Oh jawel hoor :P
bij vrijwel iedere notebook die ik tot nu toe heb opengetrokken was de modem iets dat je er zo uit kon trekken. (de aansluiting zelf niet, natuurlijk).

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:46
Is sowieso niet aan de orde, de modem er uit halen.

There is no replacement for displacement!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Wat je wil gaat waarschijnlijk niet werken.
Dit is hetzelfde als 2 telefoons aan elkaar hangen om van de een naar de ander te bellen.
Telefoons hebben een spanning nodig op de lijn om iets te kunnen laten horen.

Je kan het zo proberen:
Steek de laptop in een telefoonsocket, neem je telefoon op (bij ISDN zal dit niet werken), en als je dan iets laat horen door het laptopmodem, zal je het in de hoorn horen.
Dit is alleen maar mogelijk met die 'lijnspanning' erop!

Een andere manier is via een huiscentrale te bellen naar de telefoon, maar dit wordt veel te ingewikkeld.
Tenzij je dus een systeem maakt dat de lijnomstandigheden nabootst zal het niet werken.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 00:03
dion_b schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:58:
[...]

Dus :? Dan gaat verhaal van DaRealRenzel net zo op...
Ik bedoelde inderdaad het eruit halen van de modem. Ik had moeten quoten :)

En het klopt dat je ook in laptops de modem weg kan halen om stroom te besparen maar het is niet altijd even makkelijk. Ik heb een tweedehands vaio gekocht en de vorige eigenaar had het ook gedaan en ik kreeg het niet zo 123 voor elkaar om hem weer opnieuw aan te sluiten. Het kaartje ging wel gewoon in de socket maar ik kon het plugje voor de connector niet zomaar kwijt.
Pagina: 1