XFX 6800 LE boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 05:22
Ik heb nu al bijna een jaar een XFX 6800 LE, en nooit problemen mee gehad. Was goed te unlocken naar 16/6, en veel plezier van gehad. Nooit echt serieus overclocked, alleen een keer wat getest, maar had weinig effect op scores.

Ik heb deze kaart altijd en een oud Aldi systeem gehad MD 8008, met een MS-6701 mobo en een P4 2,6 400 fsb PC 2700 geheugen. En draaide goed. Later heb ik em over gezet naar nieuw AGP systeem, AMD 3500+ 939 En ook hierop draaide hij perfect (en nogsteeds).

Nu ik sinds een paar weken een nieuwe videokaart heb, 7800 GS AGP, wilde ik van dat ouwe systeem weer een nieuwe maken. En kocht een P4 2,66 533 fsb processor. (originele 2,6 400 fsb had ik verkocht, en mobo kan 533 mhz aan) alles terug in elkaar gezet, en nix aan de hand, XP installeren ging ook ok. Na het installeren van de Nvidia drivers ging alles anders.

Bij het opstarten van de computer geeft ie namelijk een paar rare blokjes, deze komen ook terug (linksboven) wanneer ik in de BIOS ga. En i.p.v. het windowsscherm te zien, hoor ik de fans langzamer lopen, en krijg ik een zwart scherm. Hij boot dus niet meer.
Wanneer ik een ouwe DIAMOND videokaart erin gooi, doet hij het ineens wel weer. En boot hij gewoon naar windows. En wanneer ik de 6800 in mijn nieuwe systeem gooi, ook geen problemen. Zelfs wanneer ik mijn nieuwe 7800 GS in mijn oude systeem gooi, doet deze kaart het gewoon.

De 6800 is weer teruggelocked naar ouwe staat, en de standaard FAN zit er terug op. Helemaal nix anders dan anders dus.

Iemand een id om de 6800 werkend te krijgen in P4 systeem?

Jorik

• jorikw
Ik heb voor de post al eens rondgesnuffeld naar soortgelijke problemen. Maar geen antwoord heb gevonden.

Specs van de computer:
http://www.knietzsch.de/r...ld/computer/pc_md8008.htm

wijziging aan bovenstaande link:
- P4 2,66; 533 fsb; 512 L2 i.p.v. originele P4 2,6; 400 fsb; 512 L2
- 1024 MB PC 2700 i.p.v. 512 (heeft ook altijd goed gewerkt)
- XFX 6800 LE 128 MB i.p.v. 9600 TX 128 mb

[ Voor 60% gewijzigd door jorikw op 28-03-2006 00:54 ]

Jorik

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:28

XanderDrake

Build the future!

jorikw schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:45:
Ik heb nu al bijna een jaar een XFX 6800 LE, en nooit problemen mee gehad. Was goed te unlocken naar 16/6, en veel plezier van gehad. Nooit echt serieus overclocked, alleen een keer wat getest, maar had weinig effect op scores.

Ik heb deze kaart altijd en een oud Aldi systeem gehad MD 8008, met een MS-6701 mobo en een P4 2,6 400 fsb PC 2700 geheugen. En draaide goed. Later heb ik em over gezet naar nieuw AGP systeem, AMD 3500+ 939 En ook hierop draaide hij perfect (en nogsteeds).

Nu ik sinds een paar weken een nieuwe videokaart heb, 7800 GS AGP, wilde ik van dat ouwe systeem weer een nieuwe maken. En kocht een P4 2,66 533 fsb processor. (originele 2,6 400 fsb had ik verkocht, en mobo kan 533 mhz aan) alles terug in elkaar gezet, en nix aan de hand, XP installeren ging ook ok. Na het installeren van de Nvidia drivers ging alles anders.

Bij het opstarten van de computer geeft ie namelijk een paar rare blokjes, deze komen ook terug (linksboven) wanneer ik in de BIOS ga. En i.p.v. het windowsscherm te zien, hoor ik de fans langzamer lopen, en krijg ik een zwart scherm. Hij boot dus niet meer.
Wanneer ik een ouwe DIAMOND videokaart erin gooi, doet hij het ineens wel weer. En boot hij gewoon naar windows. En wanneer ik de 6800 in mijn nieuwe systeem gooi, ook geen problemen. Zelfs wanneer ik mijn nieuwe 7800 GS in mijn oude systeem gooi, doet deze kaart het gewoon.

De 6800 is weer teruggelocked naar ouwe staat, en de standaard FAN zit er terug op. Helemaal nix anders dan anders dus.

Iemand een id om de 6800 werkend te krijgen in P4 systeem?
Hehe, bijzonder, want ditzelfde probleem heb ik ook gehad maar dan met mn 6800LE switch naar mn 7800GS :) Ook dat als je een oudere vidkaart erin stopt, dat je PC het wel weer doet...
Bij mij was de oplossing simpel: Format C: . Heb jij dit ook al geprobeerd?
Als je dat echt niet wilt, kan je ook Driver Cleaner Pro gebruiken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• jorikw
Ik heb het systeem in elkaar gezet, vooraf de schijf geformatteerd, en een nieuwe XP installatie gedaan. Moet dus goed zijn zou ik zeggen.

Jorik

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien dat de processor meer stroom trekt en er daardoor niet genoeg overblijft voor je videokaart? Die Medionsystemen hebben vaak wel een kwaliteitsvoeding maar eentje die niet veel ademruimte overlaat voor upgrades.

• jorikw
Er zat een 250Watt in, deze had ik later al eens vervangen door een Q-tec 400W. In die tijd heeft alles prima gewerkt. Die 400W zou voldoende moeten zijn, helemaal omdat het i.c.m. mijn 7800 GS wel draait. Maar ik heb hier idd ook nog aan getwijfelt, en heb alles ook eens getest met een Zallman 400W, ook hier dezelfde problemen.

Jorik

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-07 13:19

Barrycade

Through the...

Ik zat je TS nog eens GOED door te lezen en zag dit staan: De 6800 is weer teruggelocked naar ouwe staat, en de standaard FAN zit er terug op. Helemaal nix anders dan anders dus.
Heb je in je nieuwe kast misschien meer airflow? Kan het zijn dat je de koeler er niet goed (genoeg) op gemonteerd hebt waardoor hij oververhit raakt in je oude kast?

• jorikw
Ik heb ondertussen al heel veel uurtjes zitten knutselen, zonder resultaat. Maar ach, het houd je van de straat... ;)

Helaas is de BIOS op het mobo een beetje beknopt, maar ik heb volgens mij echt elke combinatie wel gehad. Niet altijd ten goede want ik heb em ook al eens moeten resetten |:( (geheugen op 200 mhz gezet bijv, dat begreep ie niet :D)

Als laatste middel zie ik enkel nog om de BIOS van de videokaart terug te zetten, als me dat lukt... Ik heb namelijk de laatste officiele versie erop staan, via een autoupdate van MSI software. (weet niet welke)

Jorik

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47
Volgens mij is een Q-tec 400W voeding bijna net zo effecties als een kwaliteits 250W voeding, bijvoorbeeld Aopen, Forton source e.d.

Schaf anders gewoon een Tagan 330W aan, prima voeding niet al te duur. Probleem neigt wel erg naar een te zwakke voeding.

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 28-03-2006 13:35 ]

Verwijderd

Stimpy, lees eens goed wat hij gedaan heeft!

Vreemd allemaal, vooral dat de 6800le het wel in je nieuwe pc trekt, heb je hem ook een beetje getest in je nieuwe pc. Want mss geeft hij later wel blokjes, en ligt het toch gewoon aan de kaart.

Als je zeker kan weten dat het niet aan de kaart zelf ligt, moet er toch wat in te stellen zijn op je oude pc in de bios. Of je mobo trekt het niet meer.

Heb je ook al eens de 7800GS getest in de oude setup? Met testen bedoel ik dus ook bencharken om te kijken of de prestatie klopt en een tijd laten stressen ivm warmte en stabiliteit.

• jorikw
ach getest, hij deed het. nu de 6800 LE nog...

Jorik

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
al is nagekeken hoe de bios settings staan? meschien staat die nog ingetelt op 256 kaart, of 2 of 4x agp. zal wel niet , maar kan altijd mogelijk zijn , en je voltages kan je nakijken in everest bijv , kijk is wat erover die lijnen heen gaat . en post indien je niet weet wat het inhoud een screenshot ervan hier op het forum , dan is dat probleem alvast uitgesloten.. "trekt een 7800gs niet minder stroom dan een 6800le?"

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• jorikw
Er is inderdaad iets mis denk ik. Wanneer ik de kaart in mijn nieuwe systeem doe, doet hij het wel, maar kijk ik bij de instellingen van de kaart staat er dat deze 153 graden celcius is.
Het maximum dus. Dat betekend dat de tempcensor kapot is?? of omdat ie te weinig voeding krijgt?

En kan dit misschien ook het antwoord zijn op de bovengestelde vraag. nl. waarom doet deze kaart het helemaal niet op mijn oude systeem (ook 400Watt)

Jorik

Pagina: 1