Ik heb sinds de installatie van RA2 (first decade) problemen met dit spel. Als ik een gebouw neerzet stopt het spel er even mee. (soort freeze alsof ie geen geheugen ofzo heeft) ik heb een amd 64 3000+ met 1 gb ram. draai win xp sp2. Waar kan dit aan liggen? ik heb al van alles geprobeerd, opnieuw installeren, compatible modus. echt heel raar.
Tja, same here... 
Tenminste, op mijn pc werkt het prima, maar op mijn laptop niet.
Laptop is een amd64 3000+, 512mb ddr, geforce go 5700.
Maar de originele stand-alone versie van ra2 doet het wel prima, dus er moet iets fout zitten in first decade.
Maar de originele stand-alone versie van ra2 doet het wel prima, dus er moet iets fout zitten in first decade.
idd, origineel werkt wel. das het rare. maar ik heb liever dat first decade gewoon werktsuspect schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:58:
Tja, same here...
ik heb het idee dat niet veel tweakers last van dit probleem hebben. erg vreemd
Ik heb even gezocht op het forum van EA, en het zou kunnen liggen aan de virusscanner.
Dus als je die uitschakelt 'zou' het kunnen werken.
Dus als je die uitschakelt 'zou' het kunnen werken.
Verwijderd
Stopt heel Windows er mee, of alleen het spel? Hebben jullie beide toevallig dezelfde videokaart (afgezien van het feit dat de ene een 'Go' is)
Je kan sowieso even een kijkje nemen bij de Event logs / logboeken van Windows (Google kan je vertellen waar dat zit) of daar iets zinnigs in staat.
Waar je op laptops altijd nog naar kan kijken is functies als Cool 'n Quiet, SpeedStep of hoe AMD dat ook noemt. Het kan zijn dat RA2 ineens niet zo staat te lachen van het plotseling terugschakelen of opvoeren van de CPU.
Je kan sowieso even een kijkje nemen bij de Event logs / logboeken van Windows (Google kan je vertellen waar dat zit) of daar iets zinnigs in staat.
Waar je op laptops altijd nog naar kan kijken is functies als Cool 'n Quiet, SpeedStep of hoe AMD dat ook noemt. Het kan zijn dat RA2 ineens niet zo staat te lachen van het plotseling terugschakelen of opvoeren van de CPU.
Het is alleen het spel wat soms even voor een paar seconden hangt.
Ik heb alle powermanagement zooi uitstaan, maar het lijkt wel alsof iedereen die problemen heeft een AMD64 heeft.
Ik zal als ik thuis ben de virusscanner optie even proberen.
Ik heb alle powermanagement zooi uitstaan, maar het lijkt wel alsof iedereen die problemen heeft een AMD64 heeft.
Ik zal als ik thuis ben de virusscanner optie even proberen.
Verwijderd
had hetzelfde bij Renegade (ook First Decade) heb et uiteindelijk gefixed met een Update
Als het goed is het hebben alle spellen van TDF al de laatste updates.
In ieder geval zit RA2 al op 1006, en dat is de laatste.
Edit:
Hopla, virusscanner uitgeschakeld, en hij doet het weer prima.
Het komt door de on-access scanning blijkbaar.
In ieder geval zit RA2 al op 1006, en dat is de laatste.
Edit:
Hopla, virusscanner uitgeschakeld, en hij doet het weer prima.
Het komt door de on-access scanning blijkbaar.
[ Voor 36% gewijzigd door Marco op 30-03-2006 19:15 ]
Verwijderd
offtopic: Hihi, welke virus scanner gebruikte je? weet ik et voor als ik et ook krijg met RA2
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2006 19:14 ]
Verwijderd
hmmm waarom ga je niet over op Bitdefender? nog nooit gezeik mee gehad 
Btw... zonelabs eff getest. heb et met meer progs. ook met F.E.A.R online deed ie verrot.
bitdefedern weer geinstalleerd en geen probs. meer
probeer die is;) blijf je tenmisnte beschermd als je aant gamen bent. als je full version van Versie 9 nodig hebt moet je maar eff gil geven.
Btw... zonelabs eff getest. heb et met meer progs. ook met F.E.A.R online deed ie verrot.
bitdefedern weer geinstalleerd en geen probs. meer
ik heb ook zonealarm, blij te weten dat het daar aan ligt. Ik kan het nu niet testen maar doe dit vanavond. thanks alvast!
zonealarm 6? (virus en firewall in een?)suspect schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 15:06:
Sowieso blijft het vreemd, want op de pc waar 'ie het wel prima doet staat ook zonelabs.
net getest, het werkt nu wel goed (virusscan uit). bljift de vraag waar het aan ligt (ik heb bij andere spellen ed geen problemen).
Verwijderd
heb je RA2 wel toegevoegd aan de Safe list van Zonelabs? miss. dat dat iets uitmaakttennisbal schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 17:55:
net getest, het werkt nu wel goed (virusscan uit). bljift de vraag waar het aan ligt (ik heb bij andere spellen ed geen problemen).
nop werkt niet. Enige wat helpt is zonealarm virus on access tijdelijk uit te schakelenVerwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:37:
[...]
heb je RA2 wel toegevoegd aan de Safe list van Zonelabs? miss. dat dat iets uitmaakt
Verwijderd
Hmmm das wel behoorlijk ragbagger zeg maar... geen bescherming tijdens et gamen... ik zou overstappen op Bitdefender als ik jou was.tennisbal schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:38:
[...]
nop werkt niet. Enige wat helpt is zonealarm virus on access tijdelijk uit te schakelen
ach op zich wel firewall, geen virusscan. hoe groot is de kans dat je een virus krijgt als je aan het gamen bent. 0,0 volgens mij (als de firewall wel aanstaat)Verwijderd schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:09:
[...]
Hmmm das wel behoorlijk ragbagger zeg maar... geen bescherming tijdens et gamen... ik zou overstappen op Bitdefender als ik jou was.
Hoe kan je dan bestanden toevoegen aan de safe list?Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 15:37:
heb je RA2 wel toegevoegd aan de Safe list van Zonelabs? miss. dat dat iets uitmaakt
Ik ben dat namelijk nog nergens tegengekomen.
Volgens mij werkt redalert met gigantische mix files. Als jij dus een gebouw geluidje laat laden moet waarschijnlijk even 200-200 mb antivirus gescand worden. Ik weet niet hoe de code werkt maar als dat elke keer gedan moet worden is het wel langzaam.
heb hem toegevoegd (supermodus 3 streepjes maar helpt niet).suspect schreef op donderdag 06 april 2006 @ 08:51:
[...]
Hoe kan je dan bestanden toevoegen aan de safe list?
Ik ben dat namelijk nog nergens tegengekomen.
ik vermoed dat het idd zoiets is. ik ben nog aan het kijken of ik het ergens kan utischakelen oidbarfieldmv schreef op donderdag 06 april 2006 @ 15:49:
Volgens mij werkt redalert met gigantische mix files. Als jij dus een gebouw geluidje laat laden moet waarschijnlijk even 200-200 mb antivirus gescand worden. Ik weet niet hoe de code werkt maar als dat elke keer gedan moet worden is het wel langzaam.
Waar dan?tennisbal schreef op donderdag 06 april 2006 @ 21:27:
[...]
heb hem toegevoegd (supermodus 3 streepjes maar helpt niet).
Pagina: 1