Mobility Radeon 9700 in Travelmate: drivers updaten

Pagina: 1
Acties:

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-05 16:32

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Hoi lieve mensen,

mijn zus speelt nu Oblivion op haar Acer Travelmate. Probleem daarbij is dat de handen en wapens van haar character knipperen in 1st person. Ik vermoedde dat de drivers gedateerd waren, dus raadde ik haar aan deze te updaten.

Nu komen de sores:
1. de Mobility drivers zeggen dat haar hardware unsupported is terwijl de Mobility Radeon 9700 wél in de lijst van supported products staat;
2. De Radeon drivers geven de foutmelding "No drivers found. Please try installing default VGA-drivers prior to installation" of iets in die richting;
3. De drivers van Acer's site dateren nog van 2004: dezelfde drivers als op de installation discs.

Het gaat overigens om een Travelmate uit de 8000 serie.
De precieze vraag: kan iemand de foutmelding uit punt twee verklaren, of er een oplossing voor bedenken? Heeft iemand dezelfde laptop, en kan hij of zij wél updaten?

Bij voorbaat dank :)

TabCinema : NiftySplit

• SpeedBart
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07 09:19

SpeedBart

Futurama 0wnage

Probeer de omega drivers van http://omegadrivers.net/

[ Voor 19% gewijzigd door SpeedBart op 27-03-2006 23:19 ]

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik zou liever de officiële Ati drivers aan de gang zien te krijgen. Mijn zusje is zo iemand die bang is dat haar laptop smelt als ze custom spullen gebruikt.

Maar als laatste redmiddel tegen knipperend wapentuig inderdaad een goed idee :7

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Bozozo schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:31:
Ik zou liever de officiële Ati drivers aan de gang zien te krijgen. Mijn zusje is zo iemand die bang is dat haar laptop smelt als ze custom spullen gebruikt.

Maar als laatste redmiddel tegen knipperend wapentuig inderdaad een goed idee :7
De omegadrivers zijn prima stabiel hoor, die kun je echt zonder gevaren of problemen installeren in de plaats van de officiele drivers. Je kunt ook Patjes Mobile Mod gebruiken als die nog bestaat om de officiele drivers te patchen zodat ze werken met alle Mobility chips. :) Onder mods of customisations ga je in ieder geval niet uitkomen. ;)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Heeft de 9700 64MB of 128MB geheugen ?

Als ik naar de minimale specs van het spel kijk moet er minimaal 128MB videogeheugen aanwezig zijn :

Windows XP, Windows 2000, Windows XP 64-bit
512MB System RAM
2 Ghz Intel Pentium 4 or equivalent processor
128MB Direct3D compatible video card
and DirectX 9.0 compatible driver;
8x DVD-ROM drive
4.6 GB free hard disk space
DirectX 9.0c (included)
DirectX 8.1 compatible sound card
Keyboard, Mouse

Verder is het zo, net zoals vele andere merken, dat Acer zelf zijn drivers moet maken en dit niet laat doen door ATi zelf, zal ze wel teveel kosten denk ik. Vandaar dat er meestal maar 9 maanden support op driver ondersteuning zit, beetje algemene ervaring, waardoor een laptop gpu sneller outdated is. Maw, Acer gpu's worden niet ondersteund in de ATi offcial drivers. Ik heb zelf een HP laptop een ook deze werkt op dezelfde manier, helaas, want dit doet een beetje afbreuk voor gamers op een laptop. Vandaar ook dat je na de officiele driver install je foutmelding 2 te zien krijgt ;)

Als je 9700 dus maar 64 mem heeft dan is het jammer maar helaas, zelfs een driver zal dan niet veel helpen.

Succes

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Ik heb ook een Travelmate 8000 en ik gebruik ook omegadrivers. Hij smelt heus niet hoor, als je zus dat niet gelooft mag ze wel even komen kijken ;) Ik weet wel zeker dat die knipperende handjes niet komen door die 64MB. Ik draai Oblivion ook op mijn laptop en ik zie geen knipperende handjes.

• Bozozo

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Nee het loopt verder ook prima. Bedankt voor de hulp... het is omega of verzuipen dus :)

Pagina: 1