Toon posts:

Harde schijf en cd-rom vallen af en toe uit

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik een vreemd probleem met mijn pc.

Ongeveer driekwart jaar geleden begon het probleem dat in eens mijn hd het niet meer gezien werd door mijn computer. Na wat gerommel en kabels wisselen deed hij het weer. Maar na een paar dagen kwam het probleem terug. Daarna heb ik alleen de boot hd (welke ook uitviel) aangesloten en toen werkte hij gewoon. Na wat proberen kwam ik erachter dat als ik mijn twee hd's en één cd-rom aansloot de pc goed draaide (nu had ik één van de twee cd-rom's niet aangesloten). Di heeft toen ook weer een week gedraaid en probleem kwam terug. Hierop een bios update gedaan van mobo, en de laatste ide drivers geinstalleerd voor mobo. Dit loste de problemen op behalve dat ik één cd-rom losgekoppeld heb gelaten.

Dit alles heeft een half jaar gedraaid tot vorige week de problemen weer terug kwamen en mij hd gewoon niet gezien wordt door mobo (ook in bios). Dit heb ik voor één dag kunnen verhelpen door de ide kabels om te draaien, dus hd's op secundary en en ene cd-rom op primairy. Nu als laatste redmiddel heb ik ook mijn andere cd-rom losgekoppeld. Nu draait dus alleen nog mijn twee hd's.

Heeft iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Ik denk zelf dat ide controller op mobo defect raakt.

Hieronder wat gegevens:
Mobo: Asus p4s8x-x
Hd's: Maxtor diamondmax 9 en 10 a 200 gig per stuk
Dvd writer: Nec 2500
Cd-rom: weet ik zo niet
CPU: P4 2 gig
Voeding: merk weet ik nie meer is goed en 500 watt dacht ik

Graag hoor ik jullie reactie!!!!

Verwijderd

Toen ik topictitel las dacht ik: voeding.
Na het lezen van topicstart dacht ik: voeding.

Welk merk voeding heb je? (kan Q-tek 500W, kan ook Tagan 500W ;))

Als een hd of cdrom uitvalt, draait de hd dan nog wel en gaat de cdrom nog wel open?

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 22:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
nope dan ziet mijn bios hem helemaal niet meer, cd-rom kan niet meer open en hd hoor ik ook niet meer draaien. Tevens als ik computer opnieuw opstart dan hoor ik de cd-rom ook niet opstarten (het draaiende geluid). Dus ben bang dat dit niet de oplossing is :(.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:30

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat voor voeding heb je? Trek je kast open en kijk even ;)
Als je alles weer aansluit krijg je ook foutmeldingen in je logboek? En hoe staan de DMA's / IRQ's?

Wauw, een sig!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:01:
nope dan ziet mijn bios hem helemaal niet meer, cd-rom kan niet meer open en hd hoor ik ook niet meer draaien. Tevens als ik computer opnieuw opstart dan hoor ik de cd-rom ook niet opstarten (het draaiende geluid). Dus ben bang dat dit niet de oplossing is :(.
Dit lijkt me dan een voedingprobleem. Kijk eens wat voorn voeding je hebt...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien ten overvloedde maar je bent bekend met Master <-> Slave settings op je IDE drives?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er wordt aan alle kanten gevraagd welke voeding je hebt, aangezien de symptomen daarop wijzen, maar je negeert die vraag maar...

Dan kunnen wij je ook niet helpen :o

Zie ook:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.