[XP] Prof : MMC console : Active directory

Pagina: 1
Acties:

• tweakernoob
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-04-2025
Mischien bestaat er al zo'n topic maar ik heb echt geprobeerd te zoeken.

Ik moet voor een project een:
  • een windows server 2003 installeren en een aangemaakt afdeling met dan met beheer overdragen bepaalde users rechten geven om de active directory te mogen wijzigenen.
Nou was de bedoeling dat als die users achter een Client PC in mijn geval een Windows XP Prof machine. Tijdens het aanmelden een MMC console kregen waarmee ze eventueel de wachtwoorden konden wijzigegen van andere users op die afdeling !

Nou was mijn vraag hoe ga ik dat aanpakken want ik heb geprobeerd een MMC console aan te maken met een Snap-in van Active directory Users an computers. Maar als ik die laat opstarten tijdens het aanmelden krijg ik een Snap- In error.

wat kan ik verder nog proberen ????

alvast bedantk voor de tips !

PS: sorry voor het gebruik van Nederlands benamingen en engelse door elkaar maar ik volg een tweetalige opleiding en de server is in het Engels !!!!

Euhm !

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Voor Windows 2000 bestond er een pakketje wat je kon downloaden van Microsoft, met een naam die klonk als iets van "Active Directory Management Tools", die je op een client kon installeren. Hierna kon je verbinden met de server via de MMC Console, waarna je de server kon beheren.

Ik zal even kijken, heb de CD's hier liggen...

Edit:
Windows CD:\VALUEADD\MSFT\MGMT\ADC

Dat tooltje was het. Misschien is dat dezelfde als BackSlash32 zegt.

[ Voor 18% gewijzigd door CodeCaster op 28-03-2006 00:00 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gewoon adminpak.msi deployen naar je Administrative workstation via AD?

(vind je in de \\server\admin$ share ;) )

En nee dat is niet hetzelfde als de adminpak.
Wat je daar hebt is de AD Client voor 2000/2003 voor gebruik op win98 of NT4.

[ Voor 36% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2006 00:20 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device