Toon posts:

hoe thuisnetwerkje instellen?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi iedereen die dit leest :P

ik moet bekennen dat ik een ontzettende noob ben wat betreft netwerken/LAN's etc. dus lach me aub niet te hard uit :P
ik heb dus een sweex lan switch (gewoon router neem ik aan?) er zitten achterop 5 LAN aansluitingen. ook heb ik hier een wannadoo/casema kabel abbo met een motorola modem.
nu heb ik hier ook al een tijdje een laptop rondslingeren, en ik zou graag de router gebruiken om m'n pc en de laptop tegelijk aan het modem te kunnen hangen. ik heb echter geen idee hoe ik dit moet doen :P :o
ik ken verder niemand die dat voor me kan doen, en ik heb me al rot gezocht naar howto's en guides maar ik heb niks gevonden waar ik iets mee kan (mede omdat ik geen flikker begrijp van poorten en ip's :P )
nu is mijn vraag dus of jullie een noob bestendige tutorial weten of dat jullie mij de basics uit kunnnen leggen :>

alvast heel erg bedankt!!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je even had gezocht dan had je gemerkt dat deze vraag veel vaker gesteld worden en dus in een van onze vele FAQ's terecht is gekomen.
Volgende keer graag zelf zoeken voro je een topic opent :|

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:20:
Als je even had gezocht dan had je gemerkt dat deze vraag veel vaker gesteld worden en dus in een van onze vele FAQ's terecht is gekomen.
Volgende keer graag zelf zoeken voro je een topic opent :|
ja die had ik al gezien natuurlijk, maar ik werd er eerlijk gezegt niet wijzer van :X
en ik heb me al helemaal rot gezocht, ik open niet voor niks een topic hier..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 22:48 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, niet om heel erg lullig over te komen, maar we verwachten wel enige bassiskennis.
Een "sweex lan switch" is volgens mij een doodsimpele switch, zeg maar een stekkerblok om van 1 stopcontact meerdere te maken maar dan voor je netwerk.
Wil je je kabel internet delen zul je een router moeten aanschaffen (welke ook nog eens werkt met jou ISP/modem).
Met een beetje inzet voor de materie en en de handleiding moet je dat toch echt wel lukken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Dit topic is gesloten.