[GeForce 6800GT] Geen beeld op DVI, geen probleem op VGA

Pagina: 1
Acties:

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Beste allemaal, ik heb een probleempje...

Ik heb vorige week een PNY Geforce 6800GT 256 MB DDR3 AGP tweehands aangeschaft als vervanging voor mij verouderde Radeon 9600Pro. Vandaag eindelijk de tijd gehad hem in te bouwen. Heb daarvoor eerst keurig alle Ati software verwijderd via het Control Panel, vervolgens Driver Cleaner eroverheen gegooid. Systeem uitgezet, kaarten verwisseld en opnieuw opgestart.

Echter: bij opstarten kreeg ik via de DVI connector geen beeld. Het systeem starte verder prima (aan de geluiden te horen) en als ik de compu herstarte en de VGA verbinding aansloot kreeg ik ook gewoon beeld. Misschien ligt het aan de drivers dacht ik, maar ook na het installeren van de allernieuwste ForceWare drivers 82.41 bleef het beeld zwart. Ook opnieuw opstarten met DVI hielp niet: het beeld bleef angstvallig zwart. Via de D-SUB uitgang deed het beeld het gewoon.

Toch zou ik graag via de DVI uitgang spelen, dus wie weet hoe ik dit gedaan kan krijgen?

De rest van mijn specs:
Asus A7N8X Deluxe 2.0 met AMD 2600+ en 2x512 MB RAM met een 6800GT
Samsung Syncmaster 930BF

Verwijderd

Bij ati kaarten / Driver control panel is het zo dat je je DVI monitor "aan kan klikken" in feite, is dat ook zo bij nvidia paneeltje dan?

Het zou best kunnen dat deze eerst ge-enabled moet worden in windows zelf, voordat er beeld op gegeven kan worden.

• AJ1815
Aan zoiets had ik ook al gedacht. Ik heb het geavanceerd tabblad nauwkeurig doorgenomen, maar kan nergens iets vinden wat lijkt op de optie DVI activeren... Heb iemand een idee hoe ik dat zou moeten doen?

Het is dus niet zo dat er alleen geen signaal in Windows wordt gegeven, maar er wordt uberhaupt geen signaal gegeven. Heb verder alle kabels gechecked en die zitten toch echt allemaal goed. Ga nu de FAQ van Samsung nog maar eens proberen: http://erms.samsungusa.co...ROD_SUB_ID=28&PROD_ID=133

Verwijderd

Ik denk dat deze Faq je niet wijzer zal maken, daar staan namelijk alleen wat standaardstappen in die denk ik niet veel met je probleem te maken hebben.

Kan je met tools zoals Tv-tool of powerstrip Dvi functie wel enablen? Zorg dan wel dat je eerst een monitor erop hebt he :>

• AJ1815
Niemand heeft nog ideeen hoe ik dit probleem zou kunnenn verhelpen???

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-07 14:16
Ik neem aan dat je je monitor via een DVI -> D-Sub converter hebt aangesloten. Dan zou het na een reboot moeten werken (bij mij dan). Probeer eens een andere monitor, als die het ook niet doet zou ik zeggen dat het aan de videokaart ligt.

Je zegt dat je hem 2e hands hebt, dan zou het goed kunnen dat er een andere bios in geflashed is (van een ander merk 6800gt) waardoor de DVI uitgang op de een of andere manier niet meer werkt.

• AJ1815
Ik heb mijn monitor nu met een VGA kabel aangesloten vanaf de D-SUB uitgang naar de D-SUB ingang van mijn monitor (mijn monitor heeft beide ingangen). Ik zou eventueel nog eens een convertor kunnen proberen en daarmee uitsluiten dat het de DVI kabel of de DVI ingang is.

Een ander BIOS is het volgens mij niet, want de vorige eigenaar zweerde plechtig nooit iets geflashed te hebben en hij leek oprecht.

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
als je wilt kan je de bios die op het moment in je videokaart zit even doorsturen naar mijn mail. kan ik wellicht is rondneuzen in de file en hem eventueel in mijn (ex) GT flashen, is kijken wat er gebeurt. meschien vindt ik wat. "Je weet hoe je een kopie moet maken van je huidige bios?"

kan het wellicht proberen :)

[ Voor 3% gewijzigd door ikbengoofy op 29-03-2006 00:29 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

• AJ1815
Nee ik zou niet weten hoe dat moet... Tell me!

Ik heb inmiddels ook op de site van PNY ontdekt dat zij aparte drivers laten downloaden voor de 6800 serie. Misschien zit het daar wel in. Ik ga die maar eens downloaden en kijken wat ie doet! Probleem is alleen dat de laatse versie daar 61.76 is en dat zijn de drivers van wel erg lang geleden!

[ Voor 18% gewijzigd door AJ1815 op 29-03-2006 08:57 ]

Pagina: 1