Toon posts:

Premiere import probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een avi file geimporteerd in adobe premiere
Nu zie je het beeld wel in de preview (in het project frame waar alle geimporteerde files staan)
Maar als ik de film in het project sleep dan zie ik een paar gekleurde puntjes bewegen maar
niet het originele beeld
Afspelen in media player doet hij ook wel gewoon

Dit is wat informatie over de file zelf:
Filesize.....: 699 MB (or 716,480 KB or 733,675,520 bytes)
Runtime......: 01:39:36 (143,279 fr)
Video Codec..: DivX 5.0
Video Bitrate: 844 kb/s
Audio Codec..: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
Audio Bitrate: 130 kb/s (65/ch, stereo) VBR
Frame Size...: 572x428 (1.34:1) @4:3

Ik zie niet wat het probleem zou zijn en hoopte
dat iemand misschien weet waar dit aan kan liggen.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Hmm
divX is niet een ideaal formaat om mee te monteren; premiere kan zich daar in verslikken. Probeer eens of je hem wel kan exporteren (renderen) en/of render hem anders eerst even naar YUV of UNCOMPRESSED of desnoods DV om met iets als virtual dub en importeer hem daarna in premiere.

Stoer; Marduq

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:23
hetgeen wat ik doe als ik divx in premiere wil steken is het eerst via virtual dub (gratis prog op scourceforge) omzetten naar uncompressed avi. Het wordt dan wel geweldig groot maar je kan er tenminste mee werken in premiere. Na de bewerkingen sla ik het weer uncompressed op in premiere en comprimeer ik het in virtual dub naar divx of xvid.

[ Voor 4% gewijzigd door FragileM64 op 28-03-2006 01:15 ]

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

Verwijderd

Topicstarter
Thanks
hier ga ik het eens mee proberen met deze tips
Ik was al aan het goochelen met codecs eraf gooien en nieuwe erop en nog eens en nog eens
maar ja... met die dingen heb ik altijd ruzie dus ben maar weer terug op de oude setting.
Dus deze opties staan me beter aan
dus bedankt!! ik ga aan de slag

gr

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Daarom is het wijs altijd met een standaard aantal codecs te werken en die in een apart mapje met de naam NIET WEGGOOIEN/ te doen.

Ikzelf gebruik standaard altijd DV (microsoft, adobe en panasonic DV), Lingos Indeo 5.1, Mpeg2, Mjpeg, YUV en uncompressed (en targa natuurlijk).
Als je met video werkt moet ruimte je echt helemaal niks uitmaken. Iedere keer dat je zegt "ja maar uncompressed is zo enorm groot", dan moet je eigenlijk denken "Ik ga morgen een nieuwe harde schijf kopen" ;)

Veel mensen werken met DivX of een vaag Xvid maatje, die zijn uitstekend om films te versturen en te kijken, maar dat is echt alles wat het is. Mpeg2 kun je met een DVD speler tenminste nog hardware matig decoderen (en omzetten naar DV), maar voor de meeste anderen is het echt een hopeloze zaak.

Daarbij moet je bedenken dat als je echt iets nuttigs wil doen je beeldkwaliteit zo hoog mogelijk moet zijn. Dat is uncompressed targa met een alpha kanaal. (ieder framepje wordt een los plaatje). Een gemiddelde film zou in dit formaat 160 gigabyte worden. Grote projecten zijn dus heel normaal.

Maar goed, in plaats van met codecs kloten kun je dus beter zelf een aantal codecs zoeken waarbij je je prettig voelt en je source materiaal zo snel mogelijk omcoderen.

Stoer; Marduq