Hier een soort gelijk probleem. Als inderdaad netjes bent omgegaan met je laptop. Dus het is geen gemiddelde studenten laptop welke iederekeer tussen een tas volboeken beland, waarbij vergeten wordt dat de laptop beter is in het vliegen dan in het landen, ja dan is het user abuse.
Zonder gekheid, ik heb zelf hier een nu bijna 3 1/2 jaar oude Dell Inspiron 4150 staan. Ik had op deze laptop 3 jaar garantie welke eind vorig jaar is verlopen. Nu heeft/had deze laptop zeer stijfe scharnier punten. Wanneer ik het scherm openklikte en deze (zonder de laptop tegen te houden) open wilde klappen, na ik bijna de gehele laptop mee.
Doordat deze scharnier punten zo zwaar draaiden was er een scheurtje in de lijst van het scherm onstaan. Dit twee maanden voor het einde van de garantie. Ik het support nummer van Dell bellen, in eerste instantie wist de support medewerker niet zeker of dit onder de garantie zou vallen. Ik heb hem aangegeven dat dit probleem vaker voorkomt met deze serie laptops. (na zoeken op internet bleek dit het geval) Na navraag bij een collega bleek dit bekend te zijn bij Dell de scharnier punten waren mogelijk scheef geplaatst. De volgende dag werd de laptop opgehaald door DHL en precies een week later kostenloos gerepareerd weer afgeleverd. In de scharnier punten zat overigens weinig verbetering.
Dit bleek wel want nu 5 maand later en een aantal maanden buiten de garantie periode zijn er op meerdere plaatsen scheurtje onstaan in de behuizing. Dit doordat nogsteeds te veel spanning op de behuizing komt te staan bij het openen van het scherm. Ik Dell weer bellen, het probleem voorgelegd tevens aangegven dat de laptop tijdens de garantie periode ookal voor het zelfde probleem is gerepareerd. Wordt ik doorverbonden met een andere afdeling, waar wederom overleg werd gepleegd.
Mijn latop is weer opgehaald (dit keer door UPS) een week later had ik hem terug. Helaas was 1 van de drie gescheurde delen vervangen samen met de scharnieren, welke nu wel soepel lopen zonder grote spanning op de behuizing te zetten.
De twee overige scheurtje zitten in het onderste deel van de laptop, dit is het grootste deel van de behuizing. Hier heb ik Dell afgelopen vrijdag (toen ik de laptop terug had ontvangen) gelijk weer over op gebeld. Nu wordt mijn laptop morgen weer opgehaald, om de gehele onderkant te vervangen. Dit alles geheel kostenloos.
Het is een lang verhaal, maar TS ik zou eens gaan bellen. Voordat je belt kijk even op internet of het probleem misschien vaker voorkomt met jouw type laptop, dan sta je wat sterker.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/