Welke router

Pagina: 1
Acties:

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Topicstarter
Ik heb momenteel een Draytek Vigor 2200E router liggen waaraan 2 computers zijn gekoppeld. Nu komt er een laptop bij die voorzien is van een draadloze modem. Bij de huidige router miste ik een printserver, zodat ik elke keer bestanden ed moest overzetten om dingen uit te kunnen printen.

Ik wil dus nu een nieuwe router aanschaffen die eigenlijk van alles is voorzien.
Deze moet dus draadloze apparatuur ondersteunen, mijn huidige computers moeten er gewoon weer bedraad op aangesloten kunnen worden en ik wil mijn printer met parallele aansluiting hierop kunnen aansluiten.

Ik ben dus aan het zoeken geweest op internet en op GoT en ben wel een paar dingen tegen gekomen, maar is het net niet. Het resultaat dat het dichts in de buurt kwam is een Sitecom WL-018 draadloze router met printserver. Het probleem met deze is alleen dat de printserver bedoeld is voor usb printers. Aangezien de printer die we hebben gewoon nog prima werkt heb ik geen intenties om een andere aan te schaffen.

Ik ben dus nu ook opzoek geweest naar adapter kabels zodat ik een paralle printer in een usb poort kan aansluiten, maar die kabels zijn ook al €40 ex. verzendkosten. Is dus ook niet helemaal wat ik in mijn hoofd heb.

Weet iemand mss welke router het best bij mij past zodat ik niet direct alles hoef te veranderen?

telefoontoestel

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:50

odan

The dark side is within all!

waarom niet gewoon de printer delen op de computer waar op hij aangesloten zit enigste minpunt wat je dan hebt is dat de computer aanmoet staan als je wilt printen.

Pulse mee voor GoT!

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Omdat ik dan dus idd die computer altijd aan moet laten staan. Is niet echt wat ik wil.

telefoontoestel

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien kan je beter een converter halen zodat je die printer op een usb poort kunt aansluiten. Ik weet niet of het werkt, maar dit lijkt mij de handigste optie. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

In de princewatch zie ik voor 39 euro een sweex paralelle poort printserver. Die kun je er ook aan hangen - kost je net zoveel.
Overigens heb je voor 69 euro al een USB laserprinter - die dingen kosten ook niks meer :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• telefoontoestel

telefoontoestel

Topicstarter
Die oplossingen had ik zelf dus ook al gevonden, maar vind ik geen elegante oplossing. Te meer doordat ik zoiezo al een andere router moet aanschaffen. Ik zou het dus erg jammer vinden als ik daardoor direct ook of een andere printer moet kopen (voor de gewenste functionaliteit) of een dure kabel (wat de functie ook is, sweex komt mijn huis niet in :X)

Dus als er een router bestaat die de functies ondersteund die ik graag wil, hoor ik het zeer graag.

telefoontoestel

• Casteloni
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-03 13:31
Waarom neem je niet een wat uitgebreidere Draytek? Ik heb zelf dan een 2900g zonder Printerserver, maar volgens mij zijn ze er ook met die functionaliteit aan boord te vinden. Ben zelf zeer tevreden over Draytek.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ze zullen ongetwijfeld bestaan, maar ik denk dat je met losse apparaatjes goedkoper uit bent dan met een alles in 1 apparaat. Paralelle printers zijn een beetje een uitstervende soort aan het worden - alles is tegenwoordig USB of LAN - en daarom worden die apparaten niet echt meer gemaakt ofwel zijn ze aardig aan de prijs. Iig duurder als losse apparaatski's ;)
Als je met losse dingen aan de slag gaat, zou ik iig wel gaan voor een aparte paralelle printserver ipv een verloopkabel - dat zal het minste problemen opleveren, zou me namelijk niks verbazen als zo'n USB verloopding drivers nodig heeft om parallel aan te sturen, en drivers installeren op een hardware-router is, tenzij je het ding hackt en op linux laat lopen zoals sommigen hier plegen te doen, geen sinecure.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1