Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
helaas is de ondersteuning van linux voor hardware nog steeds matig.. dus als iemand roept dat linux zo goed is, wil dat niet meteen zeggen dat jou kaartjes werken...
Verwijderd
Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber
Heb nu wel een driver gedowned en zal die ook maar eens gaan proberen. stond onder SCO Unix op disk. Kheb geen idee waar SCO voor staat.
Verwijderd
als je netwerk kaart werkt wel (uiteraard). SambaOp dinsdag 23 januari 2001 22:16 schreef doemaarwat het volgende:
Ok zal ook even die HOWTO's verder doorspitten, maar kan ik vanuit Windows (waar ik wel een internet verbinding heb) mijn Linux partitie bekijken met een proggie ofzow.
nope, sorry SCO unix is totaal niet hetzelfde als linux.Op dinsdag 23 januari 2001 22:30 schreef doemaarwat het volgende:
Heb nu wel een driver gedowned en zal die ook maar eens gaan proberen. stond onder SCO Unix op disk. Kheb geen idee waar SCO voor staat.
maar haal die kast eens uit je computer, en vertel ons wat er op de chippies staat, dan kunnen we je het makkelijkst helpen
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd
Kijk eens bij RedHat.com naar hun HCL voor RH7.0
"ps. zeg nu niet dat ik andere kaarten moet kopen, want die dingen werken perfect onder windows. En aangezien Linux beter moet zijn moet het lukken".
Da's de stomste opmerking dit jaar. Hou vol, mischien win je wel een award ofzo
Ach, was gewoon ff een beetje pissed op mezellufOp dinsdag 23 januari 2001 22:52 schreef SaintNightmare het volgende:
Da's de stomste opmerking dit jaar. Hou vol, mischien win je wel een award ofzo
Maar goed weer terug van onder de tafel geweest chip gelezen en gezien : MPX2 EN5025A 81095PI 817F
Ben benieuwd
Verwijderd
http://hardware.redhat.com/redhatready/cgi-bin/us/db-hcl.cgi
Er waren alleen maar PCI en geen ISA drivers.
2) Yup gedaan en ben nu dus op zoek naar scanport.tar.gz om mijn port te scanne naar juiste instellingen.
Misschien kom ik daar wat verder mee.
Ook in je bios natuurlijk ff zeggen PNP os [no] ennuh de interrupt van je netwerk kaart excluden in de PNP/PCI lijst
btw,
Santa Cruz Operation
Powered bij meergranenbrood.
Komt overigens hier vandaan voor de overige liefhebbers.
Ennuh die PNP tool laat wel leuk je kaart zien maar heeft nog steeds een netwerk module nodig om hem te laten werken:(
meeeen ik dacht ff snel verder te kunnen, maar als ik nu eerst maar eens die kaart aan de gang krijg dan hoef ik niet steeds te switchen tussen OS om te kunnen netten (ie GoT-en
Bij het booten zie je ook net voor het laden van het os nog een overzichtje van wat je BIOS aan PNP kaartjes heeft gevonden en welke interrupt die hebben gekregen
Verwijderd
Hierin kun je dan meteen zien om welke chipset het gaat.
Verwijderd
http://195.193.46.64/isapnp.txtOp donderdag 25 januari 2001 00:01 schreef doemaarwat het volgende:
Ok, ik heb isapnp de gegevens uit laten lezen en dit is het resultaat. Wat kan ik nu hier verder mee doen. Wat moet ik ncomenten en hoe krijg ik dan de boel aan de praat ?
En om te kunnen internetten waar (met welk programma) kan ik dan de ip en dns en gateway installeren ... ik gebruik nu KDS als GUI.
Ik zit me namelijk het schompers te zoeken en lezen, maar wil wel graag Linux hebben draaien.
isapnp isapnp.txt
of je kunt dat natuurlijk elke keer als je opstart zelf intypen
edit: en hierna moet je nog de module voor je netwerkkaart installeren
Ik wil zelf ook wel bellen .... neem dan ff contact op per ICQ.
Ik moet gewoon weer ff weten welke bestan ik moet bewerken en hoe ik eventueel de kernel moet compileren.