[auto] Net all-risk verzekerd, nu schade. Wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Zoals bekend heb ik net een nieuwe wagen gekocht.

Een Hyundai Sonata 2.0i 16V

Na mijn vorige Xsara, waaraan ik schade heb gereden, heb ik besloten deze wagen alsnog all-risk te verzekeren.

Ik krijg korting via mijn werkgever, dus betaal ik stukken minder dan iemand die het normaal betaalt.

De wagen is nu sinds afgelopen vrijdag, 24-03-2006 all-risk verzekerd.

Maar nu het probleem:

Vanochtend wil ik de wagen op mijn werk achteruit inparkeren, waarbij ik dus, je raadt het al, een paaltje over het hoofd zag.
Hierdoor heb ik aan de linker achterkant een fikse deuk die er niet is uit te halen dmv uitdeuken zonder spuiten.

De schade is ongeveer € 1000,-

Wat nu?
Die schade laten maken omdat het toch gedekt wordt? Of krijgt mijn verzekeringsmaatschappij dan wantrouwen, en denken ze dan dat die schade er al zat?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerlijk vertellen wat er is gebeurd lijkt me het best, dan trek je gelijk aan de kortste touw ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Halil Yüksel schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:37:
Eerlijk vertellen wat er is gebeurd lijkt me het best, dan trek je gelijk aan de kortste touw ook nog.
Tsja, volgens de verzekering die ik dus nu heb, wordt ook die schade vergoed...

Dus ik denk dat als ik ga bellen om de schade te melden, ze het wel vreemd zullen vinden, maar ja, in principe kunnen ze niet anders..

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je bent toch niet voor niets verzekerd ?
Het is hun taak om te controleren of de schade niet aanwezig was voordat je de verzekering afsloot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze kunnen niets anders, tenzij ze over een stuk beschikken waarin al staat dat dat bepaalde deel van je auto al (zwaar) geschonden was.

ik weet natuurlijk niet hoe oud je bent (en ik ben te lui om te kijken of je dat in je profiel gezet hebt), maar stel dat je tussen de 18 en 25 bent, is het waarschijnlijk goedkoper om het zelf direct te betalen dan aan te geven.
Als je bonus malus stijgt, kan je aan 18a19 jaar zo'n 400a500€ per jaar extra betalen voor een gewone verzekering (en nee ik heb die getallen niet uitgevonden :'( ), dus als je een all in neemt stijgt die verzekerst nog meer. Na een 3tal jaar is de schade er dan uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
All risk verzekeringen zijn inderdaad vaak een sigaar uit eigen doos.. :|

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wimpie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:12:
All risk verzekeringen zijn inderdaad vaak een sigaar uit eigen doos.. :|
zonder schadevrijejaren of met maar weinig schadevrije jaren wel, later word 't beter he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Maar de vraag blijft; zal de verzekering dit geloven? Of moet ik het nog een maand of 2 laten rusten?

Ik wil graag die schade gemaakt hebben, en dat bedrag heb ik ook niet ff zo in de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik zou het zeker direct melden, heb je geen tussenpersoon? Die mag het lekker met de verzekering regelen, en jouw adviseren. Stel, kans is klein, dat er een inspecteur komt en die wil bijv. even het paaltje onderzoeken omdat ze toch wel aan jouw verhaal twijfelen. Jij hebt niets te verbergen/bewijzen.

! gewoon meteen melden of helemaal niet melden en zelf betalen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik ga de wagen gewoon wegbrengen naar een schade hersteller die is aangesloten bij mijn verzekeringsmaatschappij.

Ik vertel gewoon het verhaal en dan zien we wel...

Ik laat het straks ff weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
freddyathlon schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:01:
Maar de vraag blijft; zal de verzekering dit geloven? Of moet ik het nog een maand of 2 laten rusten?

Ik wil graag die schade gemaakt hebben, en dat bedrag heb ik ook niet ff zo in de hand
Zou het niet 2 maanden laten rusten: nu is de schade 'vers', en zit er nog nergens vuil, roest etc.
Als dat er wel zit, kan er makkelijker gezegd worden dat die schade al aanwezig was voordat je 'm verzekerde/kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Iva_Bigone schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:38:
[...]

Zou het niet 2 maanden laten rusten: nu is de schade 'vers', en zit er nog nergens vuil, roest etc.
Als dat er wel zit, kan er makkelijker gezegd worden dat die schade al aanwezig was voordat je 'm verzekerde/kocht.
Ik heb de schade zojuist gemeld bij de verzekering en bij het autoschadebdrijf.

Dit was allemaal akkoord.
Schadebedrag wordt geschat op zo'n € 1300,- Iets hoger dan verwacht dus.
Maar de verzekering betaalt alles, en er werd verder niets gezegd over dat ik pas net all-risk verzekerd ben.

Maandag moet ik de wagen brengen, en duurt ongeveer 3 dagen. In de tussentijd mooi een leenauto, dus komt helemaal goed ;)

Ook zal ik volgende week foto's plaatsen van voor en na het herstel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

paQ

heb je ook al geinformeerd naar de stijging in premie?
ik bedoel dus ook: wanneer zit je weer op je huidge bedrag; wat gaat het kosten tot dat punt en wat 'verlies' je in de tussentijd aan bonus malus korting.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
freddyathlon schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 11:27:
[...]

Ik heb de schade zojuist gemeld bij de verzekering en bij het autoschadebdrijf.

Dit was allemaal akkoord.
Schadebedrag wordt geschat op zo'n € 1300,- Iets hoger dan verwacht dus.
Maar de verzekering betaalt alles, en er werd verder niets gezegd over dat ik pas net all-risk verzekerd ben.

Maandag moet ik de wagen brengen, en duurt ongeveer 3 dagen. In de tussentijd mooi een leenauto, dus komt helemaal goed ;)

Ook zal ik volgende week foto's plaatsen van voor en na het herstel :)
Het zou ook te gek voor woorden zijn als je in de eerste weken van je all-risk verzekering niets zou kunnen declareren omdat het "verdacht" zou zijn.
Dat is gewoon pech voor hun. Aan de andere kant heb jij pech als je 10 jaar zonder schade rondrijdt en je blauw hebt betaald aan je all-risk verzekering waar je niets aan gehad hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chaser2600 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:40:
[...]

Het zou ook te gek voor woorden zijn als je in de eerste weken van je all-risk verzekering niets zou kunnen declareren omdat het "verdacht" zou zijn.
Dat is gewoon pech voor hun. Aan de andere kant heb jij pech als je 10 jaar zonder schade rondrijdt en je blauw hebt betaald aan je all-risk verzekering waar je niets aan gehad hebt ;)
precies, je bent vanaf 24-3 verzekerd dus alles wat vaanf dan gebeurt moet de verzekering in behandeling nemen. Anders zou je ook niet per 24-3 hoeven te betalen aan je verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 22:56

Rejgun

Leven is Bier drinken

Volgens je profiel ben je 21

Weet je wel zeker dat je deze schade gaat claimen?

Je kunt maximaal 3 schadevrije jaren hebben en bij een schuldschade verlies je 5 schadevrije jaren. Je krijgt dus een negatief aantal schadevrije jaren en in plaats van een premiekorting ga je derhalve een toeslag van 25% betalen. (mocht je je verzekering op willen zeggen met deze zogenaamde 'malusregistratie' dan is er nog maar 1 verzekeraar in Nederland waar je terecht kunt en dat is Rialto!)

Daar weegt die 1300 euro nooit tegenop!

Mijn inziens kun je de schade beter in het 'zwart' laten maken en lekker doorgaan met opbouwen van korting met betrekking tot je verzekering.

Audi: Vorsprung durch Technik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
De auto is weer klaar, en zoals beloofd; hier de foto's...

Ik ben weer helemaal happy!

Foto van de schade;

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.onderstal/sonschade1.jpg

Foto vanmorgen gemaakt waarbij je er niets meer van ziet;

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.onderstal/sonschade2.jpg

Ik betaal nu 20,- per maand meer aan de verzekering, en heb dus alsnog de collectiviteitskorting.
Ik ga van trede 4 terug naar trede 1, maar als ik binnen een jaar de schade alsnog zelf terugbetaal, kom ik weer op trede 4 te staan opnieuw...
Dus nu dit jaar ff flink sparen ;)

Maar voorlopig weer genieten van deze mooie, aparte wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:07

paQ

oh dat is wel een prettig idee dan :)
zeg maar een soort uitgestelde betaling van je reparatie :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
paQ schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 20:58:
oh dat is wel een prettig idee dan :)
zeg maar een soort uitgestelde betaling van je reparatie :)
Ja, zoiets.

Wat dat betreft; een dikke pluim voor Centraal Beheer !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 22:56

Rejgun

Leven is Bier drinken

Waarom? Dit is bij elke maatschappij zo, daar vormt Centraal Beheer geen positieve uitzondering in.

Audi: Vorsprung durch Technik

Pagina: 1