[MySQL] Ranks opslaan in een database.

Pagina: 1
Acties:

• Ramasha
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-12-2025
Beste GoT-leden,

Ik ben bezig met een game (die totaal anders is als criminalz achtige games btw). Zoals altijd heb je een spelergroep. In deze spelersgroepen zitten een aantal leden, er zit hier geen maximum aan. Ok nu het brainstorm punt.
Binnen een spelersgroep willen we een aantal ranks maken, deze zijn al bekend het zullen er rond de 7'en worden. Nu moet dit natuurlijk worden opgeslagen, ik wou graag weten hoe jullie dit zouden aanpakken.

Ik zit te denken aan 1 tabel met de ranks, 1 tabel met de rechten, en in de spelerstabel een extra kolom 'rank' of iets van die strekking. Is dit volgens jullie een goede aanpak? Ik probeer in dit project zoveel mogelijk efficïent om te gaan met resources. Het gaat mij dus niet om het voorkauwen van de complete DB maar gewoon een aantal meningen te horen van andere mensen met verstand van DB's.

Wat is jullie mening over mijn visie, hoe zouden jullie het doen/hebben jullie het gedaan.

Vriendelijke Groet,

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Wat betreft de ranks: dat lijkt me redelijk genormaliseerd ja, alleen zou ik de extra kolom dan rank_id noemen, en eventueel een foreign key aanleggen :) . Wat betreft de rechten: Ik zou naast de users tabel en de permissions tabel, waarin je daadwerkelijk de rechten kan vinden, niet de users die daarbij horen, een permissions_users koppeltabel maken.

DM!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

JHS schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:45:
Wat betreft de rechten: Ik zou naast de users tabel en de permissions tabel, waarin je daadwerkelijk de rechten kan vinden, niet de users die daarbij horen, een permissions_users koppeltabel maken.
Meestal is het makkelijker om rechten aan groepen toe te kennen (beheertechnish) en een user groepen toe te kennen omdat vaak je klassen van gebruikers hebt die meestal toch dezelfde rechten gebruiken.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• EdwinG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:25
Ramasha schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:34:
Ik zit te denken aan 1 tabel met de ranks, 1 tabel met de rechten, en in de spelerstabel een extra kolom 'rank' of iets van die strekking.
Is het mogelijk dat een gebruiker in verschillende spelersgroepen zit, en daar verschillende rangen bij heeft? Dan loop je direct tegen een beperking van deze methode aan.

In dat geval zou een tussentabel met 'gebruiker, groep, rang' nodig zijn.

Bezoek eens een willekeurige pagina