Toon posts:

OCZ pc4000 EB 3-3-2-8 (2*1GB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hi

ik heb momenteel OCZ platinum edition, pc3200 en timings 2-3-2-5.(2*1GB)
ik heb ook een FX57 die ik graag toch wel nog wat wil overklokken. nu met deze latjes geraak ik maar tot FSB 215 en moet ik cas al op 2.5 zetten.(MP=14 * 215:3 ghz max nu) slechte OC ram dus. met dividers werken lukt ook niet, hij crasht ook altijd.(is dit normaal? mijn ram loopt dan zelfs iets trager.) ik had nu "OCZ pc4000 3-3-2-8 (2*1GB)" in gedachten.
link ocz ram dat ik nu heb :
http://www.ocztechnology....200_dual_channel_platinum
nieuw ram :
http://www.ocztechnology...._edition_dual_channel_kit.

heeft iemand ervaringen met dit ram, qua overklokbaarheid enzo? Ik zie en heb gehoord dat dit het best 2.65 volt heeft. hoger niet. Ik ken nog niet zoveel van overklokken maar ik vraag mij af als mijn pc dan al direct mijn MP op 12X zal zetten en mijn FSB op 250mhz. (mijn ram loop dan ook op 500 mhz), of maakt hij een divider ofzo dat mijn FSB op 200 loopt?(kan iemand mij dit uitleggen want ik heb nog nooit met DDR500 gewerkt en ik weet nie hoe dit gaat. Anders zou ik mp op 12 zetten en FSB op 250 en dan lichtjes voortklokken.(dus voortbouwen op die 3 gzh)
Zou dit een van de beste 2*1GB modulen zijn of hebben jullie andere suggesties?

Kristof

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 19:24 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:25
(jarig!)
Ik move 'm van PMG naar T&C, hoewel ik denk dat je ook prima flink wat informatie uit b.v. dit topic kunt halen: [rml][ OC] Het grote DDR geheugen OC-results topic Deel 7[/rml]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Dit is infineon BE-5

Als je hiermeer gaat overclocken kun je het best 1x3dmark runnen om stabiliteit te testen, daar zijn die chips namelijk niet zo goed in (hier doen mijn infineon be-5 met gemak 270mhz 32m maar 260 3dmark lukt al niet)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Ik heb dit geheugen ook sinds een week. Ik heb er wel het een en ander over gelezen. Om het op DDR500 te laten lopen moest ik de cpu frequentie op 250 zetten. Met je cpu-multiplier kun je dan je cpu snelheid bepalen. Wil ik de standaard snelheid van mijn cpu zet ik de multiplier op 9x250=2250, iets boven de 2,2ghz van mijn 3700+. Nu heb ik het stabiel op DDR520 (10x260). Hiervoor moest ik de timings iets losser zetten, 3-4-3-8 1T.
Wat betreft overcloken is het wel een beetje apart. Inderdaad is er duidelijk sparke van een verschil in de maximale snelheid die mensen halen in memtest of superpi, en de snelheid die men kan aanwenden in games, deze ligt een stuk lager, volgens mods BleedinEdge(ocz supportforum), maximaal 3D stabiel DDR540. Er waren echt complete debatten over te vinden, behoorlijk diepzinnig. Maar uiteindelijk ben ik het met OCZ eens dat er met overclocken nooit garanties zijn. Zaken die worden besproken zijn de memorycontrollers van de cpu en zelfs de betrouwbaarheid van DFI-moederborden.
Aangezien jij een topprocessor hebt is dat goed, er werd nl ook verteld dat de reden was dat sommige mensen niet zo hoog halen als al die reviewers was dat zei niet die cpu's hadden. Ik ben nu wel tevreden met dit geheugen, heb wel een linkje met een lange thread over dit geheugen, maar die link doet het nu even niet, zal hem later posten. Er is trouwens ook net een nieuwe 2gb pc4000 van ocz uit, ik dacht gold gx xtc, is iets goedkoper. Op bleedinedge kun je veel lofzang en gejammer aanhoren en er zijn over die EB's een hoop reviews te vinden.

http://www.xtremesystems....=platinum+initial+testing

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 00:23 ]