mijn verhaal begint ongeveer 6 maanden geleden toen ik opeens een melding kreeg van mijn virusscanner dat er een w32.licum virus gevonden werd in een van mijn bestanden en dan opeenvolgend alle .exe bestanden op mijn data HD en hij cleande ze dan automatisch. ik dacht dus dat er geen probleem was maar toen ik een van de exe's probeerde te gebruiken was het corrupt geworden. geen probleem ik heb dan die exe's weggedaan en ze een per een opnieuw gedownload. ik heb dan 2 minuten later opnieuw een melding van een virus gekregen, dus heb ik mijn systeem compleet geformateerd. een dag later waren die virussen er weer. om een of andere reden heb ik dan maar Windows Server 2003 Enterprise met SP1 ipv Windows XP Pro SP2 geinstalleerd en deze probleem niet meer tegengekomen. omdat je op 2003 niet alle spellen kan spelen zoals op xp heb ik een nieuwe versie van XP afgehaald en dat eens geprobeerd maar tevergeefs, dat geldt ook voor de x64 versie van XP. ik ben ten einde raad en ik ga hier die pc door het raam gooien als het niet gefixt kan geraken. help aub
Netwerk kabel eruit, formatteren, windows installeren. Firewall in windows aanzetten. Netwerk kabel erin, nieuwste windows updates ophalen van http://update.microsoft.com/
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
dat zorgt ervoor dat er niets binnen kan komen totdat je klaar bent om de laatste updates binnen te halen.
Voorkomen dat dat virus (of een ander virus) via het netwerk/internet je machine binnenkomt en de boel weer overhoop gooit. Als je eerst de firewall aanzet voordat je de kabel erin steekt kunnen de virussen niet op je pc binnenkomen via de netwerk verbinding. Het is uiteraard geen vervanging van de virusscanner, maar wel een zeer nuttige aanvulling.
What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)
Omdat je anders geheel onbeschermd snel een virus op je pc krijgt. Volgens onderzoek binnen een 4 minuten de eerste aanval.Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:39:
en wat moet die netwerk kabel eruit trekken en firewall aanzetten doen?
fdisk /mbr
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Verwijderd
Licum aka Tenga is een file infector.
Probeer eens een (andere) gerenommeerde AV om te zien of degene die jij gebruikt niet toevallig een paar geïnfecteerde bestanden mist.
Probeer eens een (andere) gerenommeerde AV om te zien of degene die jij gebruikt niet toevallig een paar geïnfecteerde bestanden mist.
Zorgen dat je niet opnieuw via je netwerk/internet hetzelfde virus krijgt.Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:39:
en wat moet die netwerk kabel eruit trekken en firewall aanzetten doen?
edit:
Een 'paar' anderen waren me voor
Een 'paar' anderen waren me voor
[ Voor 9% gewijzigd door Sjaak_Trekhaak op 27-03-2006 20:38 ]
Het kan zijn dat het virus in je Boot record zit, in dat geval is formatteren alleen niet genoeg, maar moet je je boot record overschrijven. Tegenwoordig zie je dit eigenlijk niet zo vaak meer, maar het zou kunnen...
Een andere oorzaak kan zijn dat je je computer in een netwerk hebt staan en dat een van de andere netwerkcomputers besmet is.. Ook een internetverbinding zonder firewall / virusscanner kan de oorzaak zijn zoals hier al eerder geopperd wordt.
Een andere oorzaak kan zijn dat je je computer in een netwerk hebt staan en dat een van de andere netwerkcomputers besmet is.. Ook een internetverbinding zonder firewall / virusscanner kan de oorzaak zijn zoals hier al eerder geopperd wordt.
If I can't fix it, it ain't broken.
toevallig iets van een packerd bell ofzo die de windows in een geheime partitie heeft? daar kan ook nogwelleens wat inkruipen.
Heb je XP met SP2 er in geïnstalleerd of heb je dit servicepack er later opgezet? Tijdens het binnenhalen van het servicepack kan er al een hoop troep binnenkomen namelijk. Remedie: SP slipstreamen of eerst los downloaden en even op CD zetten en pas de kabel er in doen als deze er op staat.
Je kan natuurlijk ook een firewall installeren en dán pas de service pack downloaden/installeren, dan zal er niet al te veel rotzooi meekomen.smvs schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:47:
Heb je XP met SP2 er in geïnstalleerd of heb je dit servicepack er later opgezet? Tijdens het binnenhalen van het servicepack kan er al een hoop troep binnenkomen namelijk. Remedie: SP slipstreamen of eerst los downloaden en even op CD zetten en pas de kabel er in doen als deze er op staat.
The devil is in the details.
Heb je in je netwerk toevallig meer pc's opgenomen? De fout in Windows waarvan het virus wat je noemt gebruik maakt, wordt in dit Microsoft bulletin beschreven. Misschien kun je de patch als eerste installeren nadat je windows hebt geinstalleerd. Ik kan je tevens aanraden om een Windows XP cdtje te maken die al een heleboel patches in zich heeft zitten (zoek maar eens op nLite en RyanVM en Autopatcher op dit forum, moet je aardig op weg helpen)
ach...in een volgend leven lach je er om!
Tegen de tijd dat die firewall er op staat staat die PC bij wijze van spreken al vol. Je houdt dan altijd een miniem moment dat je onbeschermd op internet zit. Waarom zou je dit doen als dit niet hoeft?Hahn schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:50:
[...]
Je kan natuurlijk ook een firewall installeren en dán pas de service pack downloaden/installeren, dan zal er niet al te veel rotzooi meekomen.
mijn versie van XP Pro is met de laatste patches en sp2 geintegreerd en waarom gebeurt dit dan niet als ik windows server 2003 installeer. daar werkt alles perfect en zonder infecties
Gezien de hoeveelheid verschillende versies die je van Windows gebruikt lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat je, met deze 'evaluatie-versies' ook het een en ander aan andere meuk ophaalt.
Probeer inderdaad een schone installatie zonder netwerk (dat is niet alleen internet, ook andere PC's thuis). Het liefst zorg je natuurlijk dat de harddisk ook schoon is. Geen andere partities, geen restprogramma's... leeg.
Installeer een virusscanner en een firewall, breng die up-to-date, en ga daarna je windows-installatie up-to-date brengen.
Voordat je besluit om ook maar iets te installeren scan je grondig je netwerk en harddrives.
Probeer inderdaad een schone installatie zonder netwerk (dat is niet alleen internet, ook andere PC's thuis). Het liefst zorg je natuurlijk dat de harddisk ook schoon is. Geen andere partities, geen restprogramma's... leeg.
Installeer een virusscanner en een firewall, breng die up-to-date, en ga daarna je windows-installatie up-to-date brengen.
Voordat je besluit om ook maar iets te installeren scan je grondig je netwerk en harddrives.
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
??smvs schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:00:
[...]
Tegen de tijd dat die firewall er op staat staat die PC bij wijze van spreken al vol. Je houdt dan altijd een miniem moment dat je onbeschermd op internet zit. Waarom zou je dit doen als dit niet hoeft?
Als je netjes de netwerkkabel eruit laat, een firewall installeert en dan pas online gaat om te updaten, moet ik het virus nog tegenkomen dat over het parket loopt en je netwerkkaart inkruipt als TCP/IP-pakketje
Zo scherp als een voetbal!
dus als ik het goed begrijp moet ik volgende stappen ondernemen:
- netwerkkabel eruit
- alle schijven formatteren
- opstarten zonder netwerk en eerst firewall en virusscanner aanleggen
- dan windows updaten
- rest van proggie's afhalen
maar hoe zit het dan met mijn film bestanden, kunnen die besmet zijn geraakt?
- netwerkkabel eruit
- alle schijven formatteren
- opstarten zonder netwerk en eerst firewall en virusscanner aanleggen
- dan windows updaten
- rest van proggie's afhalen
maar hoe zit het dan met mijn film bestanden, kunnen die besmet zijn geraakt?
Ik heb het er al vaker overgehad. Probeer eens de schijf helemaal schoon te vegen met KillDisk. Te downloaden voor bootable Diskette & USB Drive maar ook ISO voor op CD als dat makkelijker is.
Dan kan je de HELE schijf selecteren (niet alleen één partitie) en dan maak je meer leeg dan met een standaard format. En inderdaad kunnen het ook je andere schijven zijn als je die nog gebruikt. Koppel die eens los vòòr de install, zou ik zeggen (Doe ik ook
).
Dan kan je de HELE schijf selecteren (niet alleen één partitie) en dan maak je meer leeg dan met een standaard format. En inderdaad kunnen het ook je andere schijven zijn als je die nog gebruikt. Koppel die eens los vòòr de install, zou ik zeggen (Doe ik ook
Of je haalt de netwerkkabel eruit voordat je Windows opstart..?smvs schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:00:
[...]
Tegen de tijd dat die firewall er op staat staat die PC bij wijze van spreken al vol. Je houdt dan altijd een miniem moment dat je onbeschermd op internet zit. Waarom zou je dit doen als dit niet hoeft?
The devil is in the details.
Pagina: 1