| AMD v Intel |
| |
| De strijd gaat door... |
| Al sinds het begin van de processoren strijden AMD en Intel tegen elkaar. Het is echter voor sommige mensen, zoals ikzelf, moeilijk om te kiezen welke processor het beste is. Daarom heb ik even een tabelletje gemaakt waarin de voordelen/nadelen beschreven staan. |
| AMD v Intel, voordelen/nadelen in een tabel |
| AMD | Intel |
| DDR2 | Nee | Ja |
| Snelheid | ,0GHz | ,6GHz |
| OC'baar | Goed | Slecht |
| Gamen | Ja | Nee |
| Multitasken | Nee | Ja |
| Voor en nadelen |
| Het grootste voordeel van Intel is natuurlijk DDR2, waardoor het geheugen in principe dubbel zo snel word. Een ander voordeel van Intel, of liever gezegd een nadeel van AMD is dat AMD niet boven de 3,0GHz uitkomt met zijn processors. Daarnaast is een AMD wel beter voor het gamen en ook schijnt een AMD beter overclockbaar te zijn. |
| Jouw mening |
| Natuurlijk zien wij ook graag jouw mening over deze twee merken. Het liefst hebben we natuurlijk mensen die ervaring hebben met alle twee de processoren, zodat zij mooi een vergelijking kunnen maken. Zelf heb ik alleen ervaring met een AMD, waar ik, naast dat deze retelangzaam is (1,24GHz), erg over te spreken ben. Als ik dan op de PC van mijn pa zit (die Intel heeft) heb ik het gevoel dat Intel "zakelijker"/formeler is. Verder heb ik nagenoeg geen ervaring met OC'en en gamen, omdat mijn huidige configuratie hiervoor simpelweg te brak is. |
PS: De "v" in de topictitel betekent
NIET vs, maar of. Daarnaast is het ook
NIET de bedoeling van deze topic om een winnaar uit te kiezen, maar om mensen te helpen met het maken van hun keuzes, welke processor het beste bij hun past.