Toon posts:

6800GS met boot geeft strepen = = =

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een random probleem met opstarten van mijn pc.
Ik vermoed zelf dat het aan mijn MSI 6800GS kaart ligt, maar als de pc wel goed opstart werkt alles gewoon naar behoren. In eerste instantie dacht ik aan drivers, maar nu ik de laatset nvidea drivers heb geinstalleerd blijft het probleem.
Vaak na 1 of 2x opnieuw opstarten wil ie wel weer aan de praat. Dat begrijp ik dus niet.

Het probleem:
Bij het opstarten krijg ik al strepen door het asus bootscherm, in de bios krijg ik allerlei rare tekens als ik die opstart. Als ik niets doe, start het windowdvenster door met het logo en dat blauwe schuifbalkje, hier zit dan een patroon van witte streepjes doorheen.

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

Dan gaat het scherm op zwart en zie ik niets meer. Na lang wachten start wel het windows melodietje op, maar geen beeld. Ik kan hem dan enkel nog uitzetten.
Soms start ie daarna wel op, maar nu al een aantal keer dus na 3x herstarten pas.
Lijkt me overigens ook niet goed voor alle andere spullen dat herstarten.

Overige specificaties systeem,
Besturingssysteem, Windows xp pro, sp2

Voeding, standaard ATX 2, 450w uit een Antec Sonata II kast,
Mobo: Asus a8n-sli premium, bios 1009
CPU: AMD x2 3800+
Geheugen Twinmos 2x 512gb dual channel kit
Tv tuner kaart.
HD, 1x 36gb WD-raptor
1x Hitachi 160gb
1x wd 80 gb
1x Seagate Barracuda 80gb

Ik heb natuurlijk al gezocht, van alles geprobeerd, herinstallatie, controle kabels etc etc, maar omdat ik weinig trek heb in overbodige onderzoekskosten, toch graag jullie hulp gewenst. Wat zou het werkelijke probleem kunnen zijn?

• Briefcase
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
ik denk gewoon kassiewijle. RMA die VGA-card.

Lorem Ipsum Fujitsu

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Heb ik ook gehad met mijn Gigabyte 6800GS maar dan ook in Windows. Had hem ook in een andere PC geprobeerd met hetzelfde resultaat. Toen geRMAd en een nieuwe gekregen zonder enig probleem :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
Ok, kaart gaat RMA.
Blijf het raar vinden dat ie het toch nog wel af en toe doet, en dan niet uitvalt of iets dergelijks.
Bedankt voor de enorm snelle reakties ;)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog gekker, nu heb ik een RMA aangevraagd (en is goed gekeurd) maar sindsdien heb ik mijn strepen niet meer op het beeldscherm gekregen.
Is dit normaal? Want ik ben dus bang dat hij dan in een test gewoon werkt.
Of hoe wordt een vga kaart getest ? Kan ik dat zelf ook?

Ik kan echt gewoon spellen als battlefield 2 e.d. gewoon spelen zonder problemen.
Ik begrijp er niks van.

Verwijderd

volgens mij gaan de meeste fabrikanten ervan uit dat geclaimde fouten reproduceerbaar moeten zijn...anders zul je waarschijnlijk geen nieuwe kaart krijgen. maar da's volgens mij helemaal afhankelijk van hoe de fabrieker daar mee omgaat.

maar als ie het gewoon blijft doen, is dat toch geen probleem? :P

en anders wacht je het gewoon even af, ik neem aan dat je nog wel een tijdje garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt dat als ie het gewoon doet dat geen probleem is.!
Heb de kaart echter ontvangen in een al geopende en beschadigde doos, dus contact gehad met Salland en die zouden hem zonder problemen omruilen, hoefde hem pas op te sturen als ze een nieuwe binnen hadden. Super service. Maar ja toen werkte de kaart gewoon, dus heb ik gezegd dat het geen probleem was dat die doos al open was geweest, zolang ze garanderen een nieuwe te hebben geleverd.
Nu ik inmiddels ( na een week of 2) die problemen heb, heb ik zoiets van die kaart had dat al, hij is rma gestuurd en dus doorverkocht aan mij. Zit ik met de problemen. En nu willen ze hem testen en indien hij goed is kost me dat 50 euro aan onderzoek en verzendkosten. En omdat hij nu dus gewoon wel werkt ben ik bang dat het daar op uit gaat draaien.
Daar wordt een mens echt niet vrolijk van.

En mijn vraag terug te komen op mijn beslissing de kaart te accepteren wordt compleet genegeerd. Dus service super valt wel aardig tegen nu.

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ie het nog steeds te vaak wel doet wacht ik maar tot ie de geest geeft, topic mag wat mij betreft verder afgesloten worden 8)7

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-07 18:21
lijkt mij persoonlijk geen fijn gevoel als je kaart die fouten heeft gemaakt , en uberhoud al is in RMA geweest is . kan je toch gewoon uitleggen? dat je liever gewoon een andere kaart heb omdat deze kaart die problemen vertoonde , en je liever gewoon een compleet nieuwe kaart wilt , met een nog niet geopende doos zegmaar. je betaalt er dik voor weetje.
en probeer anders als die nogis die fout geeft , een screenshot temaken of een foto ofzo , en laten weten dat je dat niet bepaalt relax vindt.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Pagina: 1