USB Audio Adapter

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 15:03
Hallo,
Ik wil een een extra geluidskaart of iets dergelijks kopen voor mijn laptop, zodat ik met het mixen van muziek (bijv. Traktor ofzo) het geluid kan voorluisteren over mijn koptelefoon.

Maar ik zoek een zo goedkoop mogelijk oplossing, want ik hoef alleen maar met mijn koptelefoon te luisteren, en da hoeft nie zo super te zijn. Dus ik heb wat gezocht en kwam wel wat van die usb audio adapters tegen die goedkoop waren, maar ik kan nergens iets vinden waar ze te koop zijn in nederland (voor ca. 10 euro ofzo)

weet iemand waar deze te vinden zijn, of een andere goedkope oplossing (usb headset zou evt ook nog kunnen)

Alvast bedankt, Barry

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je zoekt dus een Usb geluidskaart?

Bij deze inkoopactie worden ze verkocht: http://inkoopactie.net/ia/pb7ll29y
Productinfo: http://inkoopactie.net/ia/pb7ll29y/1/2y32rkdh
Je bent echter net te laat voor deze IA. Je kan misschien nog even contact opnemen met de Organisator. :)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

BJD

Ik zou niet voor een te goedkope oplossing gaan, die hebben namelijk een aardig delay wat er voor zorgt dat je NIET goed kan mixen. Als ik jou was zou ik deze kopen: pricewatch: Toshiba Toshiba Multimedia Center Audio / USB Hub (100Mbps, 4x USB 2.0, Sound) ook te koop op www.megamagazijnopruiming.nl als ze er nog zijn (volgens mycom waren ze nieuw, dus geen showmodel). Ik heb deze geluidskaart zelf ook en ben er zeer tevreden over. Ik weer voor ongeveer 99% zeker dat er een Audigy 2 chip in zit. (Specificaties zijn hetzelfde, Toshiba gebruikt dezelfde afstandsbediening als de creative audigy 2 NX, geheel wordt gevoed door een creative voeding en er zit dezelfde software bij als een audigy 2 NX. Het voordeel tov een audigy 2 NX is dat deze een 4 poorts USB hub heeft, en een USB to Ethernet controller. Het nadeel is dat deze geluidskaart geen optische poorten heeft. Mocht je je nog afvragen of hij alleen compatible is met Toshiba laptops: nee :). Ik gebruik hem zelf voor mijn sony vaio laptop.
edit:
Deze geluidskaart support ook ASIO over 2 kanalen

[ Voor 4% gewijzigd door BJD op 27-03-2006 20:27 ]

• Barryvdh
Is die delay van dat ding van de inkoopactie zo erg vergeleken met die Toshiba hub?

Wel handig trouwens dat hij meer dan alleen geluid kan, maar is ook weer 3x zo duur als die eerste..

• BJD

BJD

Ik weet niet wat voor een chip er op die van IA zit, maar ik vrees een niet al te dure. Mijn geintegreerde Realtek HD Audio kaart van mijn laptop heeft aanzienlijk meer delay dan mijn Toshiba HUB.
Dit zorgt er voor dat er voor geen meter mee te mixen valt, omdat de beat tov de monitor-main out niet gelijkt is met de beat van main out - main out als je snapt wat ik bedoel :).
Het kan natuurlijk ook zijn dat dit aan mijn drivers ligt, maar ik zou er wel op letten!
Over de prijs van die toshiba: voor 20-30 euro krijg je geen Audigy 2 ;)

Verwijderd

Zoek eens op ebay, voor iets meer dan 7 euro heb je al een mooie USB geluidskaart :) Deze hebben in tegenstelling tot de inkoopactie wél een volumecontroller (dus een knopje voor harder en zachter) en hebben een iets minder kinderlijk uiterlijk.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2006 09:39 ]

• Barryvdh
Sluit je die Toshiba hub eigenlijk gewoon aan op een usb 2.0 poort ofzo, of heb je daar een speciale poort voor nodig, want ik heb wel zo'n docking station poort op mijn NEC Versa P550 zitten, maar die zal wel anders zijn dan die toshiba dingen.

Edit:
Ow, ik zie het al:
Compatibiliteit alle Toshiba notebooks met vrij beschikbare USB 2.0 poort
Opzich wel een leuk iets ja

[ Voor 25% gewijzigd door Barryvdh op 28-03-2006 11:59 ]

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BJD schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:25:
Ik zou niet voor een te goedkope oplossing gaan, die hebben namelijk een aardig delay wat er voor zorgt dat je NIET goed kan mixen. Als ik jou was zou ik deze kopen: pricewatch: Toshiba Toshiba Multimedia Center Audio / USB Hub (100Mbps, 4x USB 2.0, Sound) ook te koop op www.megamagazijnopruiming.nl als ze er nog zijn (volgens mycom waren ze nieuw, dus geen showmodel). Ik heb deze geluidskaart zelf ook en ben er zeer tevreden over. Ik weer voor ongeveer 99% zeker dat er een Audigy 2 chip in zit. (Specificaties zijn hetzelfde, Toshiba gebruikt dezelfde afstandsbediening als de creative audigy 2 NX, geheel wordt gevoed door een creative voeding en er zit dezelfde software bij als een audigy 2 NX. Het voordeel tov een audigy 2 NX is dat deze een 4 poorts USB hub heeft, en een USB to Ethernet controller. Het nadeel is dat deze geluidskaart geen optische poorten heeft. Mocht je je nog afvragen of hij alleen compatible is met Toshiba laptops: nee :). Ik gebruik hem zelf voor mijn sony vaio laptop.
edit:
Deze geluidskaart support ook ASIO over 2 kanalen
He, da's idd een interessant dingetje.
Weet je toevallig ook of dit ding ook een digitale coaxiale uitgang heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Tekielja op 28-03-2006 14:05 ]

• BJD

BJD

Hij heeft idd een coaxiale spdif out. Helaas geen coaxiale spdif in.
Ik kan binnenkort wel een paar foto's maken van het geheel, want op internet staan maar een paar plaatjes van deze hub.

[ Voor 48% gewijzigd door BJD op 28-03-2006 16:59 ]

• Tekielja
  • Niet online
BJD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 16:58:
Ik kan binnenkort wel een paar foto's maken van het geheel, want op internet staan maar een paar plaatjes van deze hub.
Graag!

• BJD

BJD

Een tweaker doet wat hij zegt :Y)
Afbeeldingslocatie: http://www.bitweb.nl/Toshiba/TMA2T.jpg
De Toshiba Multimedia HUB

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.fr/images/av/20031029/Ouverture.jpg
De Creative Audigy 2 NX met afstandsbediening

Afbeeldingslocatie: http://www.bitweb.nl/Toshiba/TMA1T.jpg
De Toshiba Multimedia HUB met afstandsbediening (tjoh, wat lijken die afstandsbedieningen toch op elkaar ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.bitweb.nl/Toshiba/TMA3T.jpg
Lampjes!

Afbeeldingslocatie: http://www.bitweb.nl/Toshiba/TMA4T.jpg
Aansluitingen aan de achterkant. De Ethernet controller is er een van AMD, niet echt een superding. Hij zou 100mbit aan moeten kunnen maar 10% load op een 100mbit lijn noem ik nog altijd 10mbit.
Ook zie je 4 USB aansluitingen. Ik raad het af om daar een muis op aan te sluiten: zodra je de geluidskaart flink gaat belasten gaat je muis haperen.

Afbeeldingslocatie: http://www.bitweb.nl/Toshiba/TMA5T.jpg
Een Toshiba Docking met creative adapter...... O-)

EDIT: bovenop zit trouwens een 5e USB aansluiting gecombineerd met een voedingsconnector als ik het goed heb. Voor slechts 100 euro+ kan je een externe 250gb hardeschijf kopen welke je hierop kan klikken.

[ Voor 17% gewijzigd door BJD op 28-03-2006 23:55 ]

• Tekielja
  • Niet online
Ah, de mijne is net binnengekomen, vanavond maar eens uitproberen!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Aangezien er niet echt een centraal topic is voor USB geluidskaarten en hier al wat foto's gepost zijn enzo, stel ik mijn vraag maar hier. Ik wil goed geluid :P ! Ik ben absoluut geen pc noob, maar van al dat audio gedoe heb ik weinig kaas gegeten. Na wat zoekwerk was ik tot 2 kaartjes gekomen. De Creative Audigy 2 nx, welke hierboven reeds te bewonderen is en de audigy 2 zs, de kaart voor in het pcmcia slot van mijn laptop. Ik heb de specificaties eens naast elkaar gelegd en zag, met mijn beperkt verstand van zaken, geen noemenswaardige verschillen...of zijn die er toch? In dit topic zag ik ook het toestel van Toshiba, wat vooral ook door z'n lage prijs interessant lijkt. Deze kaart mist kennelijk 2 dingen: coaxiale spdif in en optische poorten. De kaart zou een creative progamer G500 5.1 set moeten aansturen. Maakt deze set gebruik van die spdif in en optische poorten? Zoja, dan gaat het tussen de 2 creative kaaarten. Is er een reden om de audigy 2 zs te verkiezen boven de audigy 2 nx die net wat goedkoper is en over een afstandsbediening beschikt?

• labeelen
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09-2025
Aan Tekielja en BJD,

De Toshiba lijkt me interessant, maar ik kan op de officiele Toshiba websites nauwelijks informatie vinden.

Zouden jullie me evt de electronische manual willen sturen ?

Verder ben ik benieuwd hoe 't zit met software/driver updates ... komen deze van Toshiba (zo ja, waar te downloaden ?) of werken de Creative drivers ook ?

Louis
Pagina: 1