Zoek provider voor inet/tv/foon

Pagina: 1
Acties:

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:17

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een provider die een alles in 1 pakket aanbied.Mijn huidige situatie ziet er als volgd uit:
4Mbit internet @Home (47,95 p.m.)
KNP Telefoon (ong. 28 p.m.)
Kabeltelevisie (geen idee wat de kosten zijn).

Nu zag ik laatst zo'n mooie aanbieding van Versatel:
20mbit Internet
Digitale Televisie
Telefoon
+ Extra Eredivisievoetbal (wat me niet boeit)
Dat allemaal voor 44,75

Ziet er top uit voor die prijs, 20Mbit halen ze toch niet, maar ze zeiden dat 12Mbit gegarandeerd is. Ach, met 8 ben ik al meer dan tevreden. Dus een telefoontje naar Versatel voor wat vragen. Ten eerste hoorde is een tijd geleden dat 7 zenders vanaf volgend jaar HD kwaliteit uitzenden, aangezien hier een HDTV komt is dat een must. Ik wist alleen niet of dat automatisch bij digitale televisie bij in zit, dus dit vroeg ik de helpdesk. Die kon mij hier geen direct antwoord op geven. Geen ramp. Ten 2e, wat ik belangrijk vind is Eurosport2 (Dit vanwege Live uitzendingen pooltoernooien). Dit zat niet in het pakket bij Versatel en het pakket was ook niet uitbreidbaar.

Mijn volgende zoektocht was bij @Home, daar hebben ze digitale televisie dat uitbreidbaar is met Eurosport2. Echter zijn de kosten hier erg hoog van, dat icm met het huidige 4Mbit internet er bovenop was dus geen optie.

Mijn vraag is dus, zijn er meer providers zoals Versatel, die een alles in 1 pakket hebben voor een goede prijs, met het liefst 20Mbit en Digitale TV met Eurosport2 en vanaf 2007 HD ondersteuning?
En wat zijn er de verschillende ervaringen mee? (Al zal ik hier ook de desbetreffende topics voor doorneuzen)

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Niemand?

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:01
Versatel/tele2 is op dit moment de enige die tv via internet aanbied.

Misschien moet je gewoon nog even wachten?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Ow is dat via internet? :P

Ik dacht nml aan een ADSL/ DigiTV en Foon combinatie, hoeft niet persé allemaal internet te zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erazzzer schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:21:
Ow is dat via internet? :P

Ik dacht nml aan een ADSL/ DigiTV en Foon combinatie, hoeft niet persé allemaal internet te zijn.
Eh, hoe wilde je het anders over een lijn binnenkrijgen? :z

Sowieso de vraag waarom je alles bij een enkele provider wilt - dat is voor de provider wel zo mooi, maar als klant schiet je er weinig mee op. De enige reden dat providers schermen met goedkopere prijzen als je pakketten neemt is dat *zij* er meer aan verdienen (omdat je per product minder snel overstapt).

Als ik naar je eis van Eurosport 2 kijk, lijkt me dat je dat ofwel via satelliet danwel via kabel gaat krijgen. Wat Essent biedt heb je al opgezocht, maar kijk eens naar canaldigitaal en consorten.

Verder betaal je redelijk veel voor je internet en telefonie - ik ben voor 8/1 (chello) evenveel kwijt als jij, er zijn 8/1 ADSL providers die nog een stuk goedkoper zijn. Telefonie idem - als je toch internet hebt kun je kijken naar VOIPmogelijkheden (niet alleen van je internetprovider maar ook van anderen, Tele2 heeft een blunder gemaakt met VOIProuters die zodanig dichtgetimmerde firmware hadden dat ze niet bij hun klanten aan de praat te krijgen waren bij @Home en Casema/Wanadoo, maar dat betekent niet dat het concept an sich dom is).

Kortom, 1001 mogelijkheden. Ga eens goed kijken op www.bellen.com en www.internetten.com (leve Ben) en knoop je eens goed in de oren dat triple-play niet in jouw belang is :z

Oslik blyat! Oslik!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Nou, het is niet zozeer belangrijk alles bij 1 aanbieder te hebben, echter leek mij dat voor de prijs beter. aangezien dat alles in 1 pakket bij versatel maar 44 kostte.

Maar als ik zie dat bij vele alleen DigiTV al zo veel kost... :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erazzzer schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 00:11:
Nou, het is niet zozeer belangrijk alles bij 1 aanbieder te hebben, echter leek mij dat voor de prijs beter. aangezien dat alles in 1 pakket bij versatel maar 44 kostte.

Maar als ik zie dat bij vele alleen DigiTV al zo veel kost... :)
:?

Volgens mij reken je nogal scheef...

Bij Essent/@Home betaal je nu EUR 15.20 voor analoge CATV. Eurosport 2 zit daar in het TV Digitaal Extra pakket, waar je dus EUR 7.95/maand meer voor zou moeten betalen dan je nu betaalt, aangezien je die EUR 15.20 al betaalt. Hoe kom je dan in vredesnaam aan EUR 44???

Edit:
Om het maar even met de paplepel in te gieten:

Je betaalt nu:
CATV: EUR 15.20 aan Essent/@Home
Internet: EUR 47.95 aan Essetn/@Home
Telefonie: EUR 28 aan KPN
-------------------------------------------
Totaal: EUR 91.14/maand

Even ervan uitgaande dat die telefoniekosten een BelBasis abo + gesprekskosten omvatten, kun je dat opsplitsen in EUR 19.66 voor BelBasis en EUR 9 aan gesprekskosten. Of je hebt EUR 9.67 voor BelBudget en EUR 19 aan gesprekskosten.

Stel je gaat voor telefonie ook bij Essent/@Home, dan heb je een BasisBellen abo voor EUR 5.95 met gesprekskosten die dichter bij KPN BelBasis zitten dan de ranzig dure gesprekskosten van BelBudget. Het is niet onrealistisch om te zeggen dat je gesprekskosten dan rond de EUR 9 zullen zitten, dus dat je in totaal EUR 14.95 aan telefonie kwijt zou zijn.

Dan ben je dus EUR 13 goedkoper uit dan je nu bent. Als je dan EUR 7.75 uitgeeft aan @Home Digitaal Extra hou je nog EUR 5 besparing ten opzichte van de huidige situatie aan...

Let trouwens op dat je dat "Digitale Televisie" pakket van Versatel niet kunt vergelijken met een volwaardig CATV pakket, laat staan met de uitgebreide meuk die je bij zo'n Digitaal Extra hebt. Daar staat tegenover dat je met satelliet nog VEEL meer hebt dan welke kabelaar dan ook aanbiedt (niet dat je 3/4 van die zenders *wilt* kijken, maar goed). Dan nog is het Versatel pakket goedkoop te noemen, maar waarschijnlijk zul je je huidige CATV abbo ernaast willen houden en heb je nog geen Eurosport 2...

[ Voor 55% gewijzigd door dion_b op 30-03-2006 00:28 ]

Oslik blyat! Oslik!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Topicstarter
Oke, dat met die telefonie en DigiTV bij Essent is dan duidelijk, ik dacht dat ik die 15 zoveel+7,95 er nog eens obvenop kreeg nml.

En een sattellietschotel hebben wij hier hangen, voor de duitse zenders, dat zijn zo'n 141 extra zenders ja :P Echter geen Eurosport2.

Maar ik zal nu in ieder geval zelf ook heel wat beter gaan zoeken, vooral na wat het digipakket bij Essent mij te bieden heeft.
Pagina: 1