Toon posts:

Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Uitleg versie 2:

Ik wil graag poorten openen alleen vraag ik mij af hoe ik dit in moet stellen.

Ik zit met mijn nieuwe pc aan het draadloos internet maar dit download zeer traag dit komt waarschijnlijk doordat er geen poorten geopend zijn.

Alleen nu vraag ik mij af hoe ik dit doen moet.

De draadloos router zit aangesloten op een speedtouch 510i in beide routers weet ik wel hoe ik poorten moet openen maar in de speedtouch weet ik niet waar naar toe.

Moet ik vanuit de speedtouch poorten openen naar het ip van de draadloos router of moet dit anders?

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 18:20 . Reden: EDIT: toevoegen ]

Verwijderd

Ja. wat is het probleem precies? :)

edit:
nvm

[ Voor 191% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 18:28 ]

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

als je draadloos hebt, dan koop je toch gewoon een wifi kaartje?

of je trekt natuurlijk een kabel.

ik zie het probleem niet echt ( en je schetst die ook niet)

Van klussen krijg je grijze haren

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Heb het drie keer moeten lezen.......en ook ik snap het probleem nog niet :?

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry.. heb het zeer onduidelijk uitgelegd.. :( zal gaan werken aan uitleg versie 2

Verwijderd

Gewoon wireless PCI kaartje in je nieuwe pc proppen.

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Lees ajb even de algemene FAQ en t topic over het opene van topics en de startpost/topicnaam

Mijn Specs

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:05

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:16:
Sorry.. heb het zeer onduidelijk uitgelegd.. :( zal gaan werken aan uitleg versie 2
waarom het antwoord wordt toch al gegeven, of je neemt een wifi kaartje in de pc. of je trekt een utp naar beneden. simpel toch :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-04 13:10
fenrir schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:12:
als je draadloos hebt, dan koop je toch gewoon een wifi kaartje?

of je trekt natuurlijk een kabel.

ik zie het probleem niet echt ( en je schetst die ook niet)
Net als bovenstaande reactie:

- Kabeltje trekken
- Draadloze kaart

(tenminste valt deze startpost me wel op)

Verwijderd

Topicstarter
bakvis schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:17:
Lees ajb even de algemene FAQ en t topic over het opene van topics en de startpost/topicnaam
Excuses... zal het de volgende keer beter doen! opende dit topic inderdaad veel te snel hopelijk is uitleg versie 2 beter

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:01

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:22:
[...]

Excuses... zal het de volgende keer beter doen! opende dit topic inderdaad veel te snel hopelijk is uitleg versie 2 beter
Stukke beter die uitleg :), maar heb je de NAT (routing functie) tabel van je draadloze router uitgezet?

Mijn Specs

Verwijderd

Vertel eens wat je hebt voor de volgende dingen hebt ingesteld:

- Bridge/routing
- NAT
- RIP(2)
- UPnP
- Port forwarding
( - DMZ )

Voor je router én modem graag.

• prime9391
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05-2025

prime9391

Eat this

Je kunt bij het adres http://speedtouch.lan verschillende poorten opengooien voor bepaalde programma's. Maar ik denk niet dat je internet sneller zal worden, wat ze al zeiden koop een nieuwe kaart want waarschijnlijk is die oude brak. Als je toch poorten open wilt gooien doe dat dan via het programma van de site van speedtouch. Het het NAT manager dacht ik. suc6

Core i7 920| 3x 1Gb Corsair xms| msi x58 platinum| xfx gtx 260| 2x 1000 gb Samsung Spinpoint|

Verwijderd

Topicstarter
bakvis schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:27:
[...]

Stukke beter die uitleg :), maar heb je de NAT (routing functie) tabel van je draadloze router uitgezet?
Nee... dit heb ik overgins ook niet in de handleiding kunnen vinden.

En over de instellingen die ik het geprobeert: speedtouch geforward naar ip van de smc router.. en dan weer smc router naar de draadloos pc. zijn er ook programma's om te controleren of het werkt.. ik draai op de pc met laptop namelijk een cod2 server voor ( schrik niet ) 4 man :+ en hoop dat het op deze manier wel werkt!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 18:42 ]

Verwijderd

Nog steeds niet 100% duidelijk maar ik denk dat het over torrent clients gaat. (meer upload is meer downloaden 8) )

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:36:
Nog steeds niet 100% duidelijk maar ik denk dat het over torrent clients gaat. (meer upload is meer downloaden 8) )
Dat ook.. maar MEER voor de hierboven genoemde cod2 server... want daarvoor moeten nou eenmaal poorten geopend worden.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 18:55

BHQ

*zucht* wat een niveau weer, gaat echt met de dag omlaag :{. Als je niets te melden hebt post dan ook niet..

De gozer heeft een ST510 en een SMC. Hoogstwrs. krijgt dat ding een 10.0.0 IP van de ST. in dat geval kan je gewoon de 'standaardserver' (3e of 2e tabje bij portmapping) naar de SMC gooien.

Wat een nettere oplossing is is je ST510 laten bridgen zodat je SMC een extern IP krijgt en je in je ST ook geen portjes meer hoeft te mappen, want nu moet het dubbel.

Verwijderd

Volgende keer graag een beter topic titel, dat scheelt een hoop onzige posts.

Verwijderd

Topicstarter
Yapser schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:48:
*zucht* wat een niveau weer, gaat echt met de dag omlaag :{. Als je niets te melden hebt post dan ook niet..

De gozer heeft een ST510 en een SMC. Hoogstwrs. krijgt dat ding een 10.0.0 IP van de ST. in dat geval kan je gewoon de 'standaardserver' (3e of 2e tabje bij portmapping) naar de SMC gooien.

Wat een nettere oplossing is is je ST510 laten bridgen zodat je SMC een extern IP krijgt en je in je ST ook geen portjes meer hoeft te mappen, want nu moet het dubbel.
Maar het enige is dat die ST510i naar mijn weten niet KAN bridgen... en sorry.. mijn eerste topic in dit subforum was een fout... en de topictitel zegt genoeg over de startpost die er eerst stond.

Ik ga nadat ik mijn wiskunde geleert heb eens flink aan het testen met instellingen enzovoorts
( ik weet het.. had ik moeten doen VOOR ik dit topic opende... maarja.. achteraf he :r )

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:37
"Poorten openen" is dikke onzin, alleen blaat altijd iedereen elkaar na waardoor men het zo blijft noemen (tot in officiele documentaties toe helaas).

Op een paar uitzonderingen na blokkeert je NAT-router namelijk geen enkel verkeer. Als je echter op je private range een server hebt die je op je externe ip bereikbaar wilt hebben, zul je de router wel moeten vertellen waar hij aanvragen op poort XX heen moet sturen, anders heeft hij een paar honderd mogelijkheden :)
Het zogenaamde port-forwarding of NAPT (op de ST).

Dan het befaamde (of beruchte) NAT-router achter NAT-router verhaal: Niet doen :P
Gebruik de Speedtouch netjes als ADSL-modem, router en switch, en gebruik van je SMC alleen de wireless access point (en evt switch).

Eerst maak je verbinding met de SMC en je pc. Draadloos, bedraad, maakt niet uit. Zet vervolgens in de SMC de DHCP-server uit en geef hem een ip dat in de range ligt die ook door de Speedtouch wordt gebruikt. Default is dit 10.0.0/24, waarbij (afaik) 1..100 via DHCP uitgegeven wordt en de ST zelf op 138 zit. Een mooi IP voor de SMC is bijvoorbeeld 10.0.0.139 met snubnetmasker 255.255.255.0.

Vervolgens prik je een UTP-kabel in de/een LAN-poort van zowel de SMC als de Speedtouch, et voila, je netwerk is klaar.

Heb je hierna nog steeds verbindings- of andere problemen dan heeft het in ieder geval niets meer met de NAT-over-NAT-situatie van doen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:30:
"Poorten openen" is dikke onzin, alleen blaat altijd iedereen elkaar na waardoor men het zo blijft noemen (tot in officiele documentaties toe helaas).

Op een paar uitzonderingen na blokkeert je NAT-router namelijk geen enkel verkeer. Als je echter op je private range een server hebt die je op je externe ip bereikbaar wilt hebben, zul je de router wel moeten vertellen waar hij aanvragen op poort XX heen moet sturen, anders heeft hij een paar honderd mogelijkheden :)
Het zogenaamde port-forwarding of NAPT (op de ST).

Dan het befaamde (of beruchte) NAT-router achter NAT-router verhaal: Niet doen :P
Gebruik de Speedtouch netjes als ADSL-modem, router en switch, en gebruik van je SMC alleen de wireless access point (en evt switch).

Eerst maak je verbinding met de SMC en je pc. Draadloos, bedraad, maakt niet uit. Zet vervolgens in de SMC de DHCP-server uit en geef hem een ip dat in de range ligt die ook door de Speedtouch wordt gebruikt. Default is dit 10.0.0/24, waarbij (afaik) 1..100 via DHCP uitgegeven wordt en de ST zelf op 138 zit. Een mooi IP voor de SMC is bijvoorbeeld 10.0.0.139 met snubnetmasker 255.255.255.0.

Vervolgens prik je een UTP-kabel in de/een LAN-poort van zowel de SMC als de Speedtouch, et voila, je netwerk is klaar.

Heb je hierna nog steeds verbindings- of andere problemen dan heeft het in ieder geval niets meer met de NAT-over-NAT-situatie van doen :)
Dankje voor deze ALLES verklarende post!

Edit: is dit misschien niet geschikt als faq voer?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 19:34 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-04 18:55

BHQ

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:30:
Dat is idd de oplossing, dan gebruik je ook niet gelijk dat crash-a-holic SMC modem.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:15

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja, dit gaat niet echt ergens meer over, zelfs v2 van je startpost is onduidelijk, de titel is onduidelijk en er word een hoop geblaat in dit topic.
Ondanks dat je 2 routers, kastjes, whatever hebt, gaat downloaden (normaal downloaden) niet sneller door het openzetten van porten.

Lees van beide apparaten de handleidingen en de diverse FAQ's eens rustig na en probeer het nog eens.

Lukt het niet, kun je een nieuw topic starten met een duidelijke titel en probleemomschrijving : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.