Ik ben bezig met een script dat SEF-urls genereerd. Omdat ik van Griekse gebruikers de vraag kreeg of ze in de nieuwe versie ook griekse karakters konden gebruiken, besloot ik dat uit te zoeken.
Het makkelijkst leek mij om alle griekse karakters (αΩ e.d.) te veranderen naar een corresponderende letter in ons alfabet. Alleen krijg ik dit niet voor elkaar. Ik heb strtr() geprobeerd, str_replace e.d. Maar niks werkt. Wat php doet is alle Griekse karakters vervangen door dezelfde karakter (meestal een "a", omdat deze vooraan staat.
Kan iemand me helpen met dit probleem?
Wat ik nu had (maar niet werkte):
P.S. In de code stonden natuurlijk ipv de html-codes de echte tekens.
Het makkelijkst leek mij om alle griekse karakters (αΩ e.d.) te veranderen naar een corresponderende letter in ons alfabet. Alleen krijg ik dit niet voor elkaar. Ik heb strtr() geprobeerd, str_replace e.d. Maar niks werkt. Wat php doet is alle Griekse karakters vervangen door dezelfde karakter (meestal een "a", omdat deze vooraan staat.
Kan iemand me helpen met dit probleem?
Wat ik nu had (maar niet werkte):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php $trans = array( ' ' => $sefConfig->_replacementCharacter, '!' => '', 'α' => '0', 'Ω' => 'a' ); $this->_string = strtr($this->_string, $trans); ?> |
P.S. In de code stonden natuurlijk ipv de html-codes de echte tekens.
[ Voor 14% gewijzigd door DumbAss op 27-03-2006 17:59 ]