Het gaat over
deze post.
niet alleen dit is vrij krom gesteld door de BSA. A dat de US 'toevallig' het minste copieerd, hier geloof ik al vrij weinig van. deze statistieken zijn altijd al met een vinger in de lucht opgesteld. aan de andere kant dat het realistisch is dat china hier baat bij heeft om minder te copieren.
./.
een chinees die 50 euro per maand verdient heeft geen geld om 800 usd voor photoshop neer te leggen, sterker nog een student in NL ook niet. deze beredeneringen gaan gewoon niet op
./.
en dan kan Bush die niet eens weet hoe een computer aan kunt zetten wel over discussieren
Om te beginnen is je reactie (zoals polaris ook al aangeeft) lastig leesbaar waardoor een deel van je boodschap niet overkomt.
Dat jij de steling van de BSA krom vind is je goed recht, maar enige onderbouwing is wel gewenst om dat niet als loze kreet te beschouwen. dat je niet gelooft dat er in de VS het minst gekopieërd word mag ook maar ook daar is een argument noodzakelijk. Dat statistieken vaak velerlei interpreteerbaar zijn is bekend, maar kortweg roepen dat ze
'altijd al met een vinger in de lucht opgesteld' zijn is veel te kort door de bocht zonder onderbouwing. Verder zijn er meerdere reacties geplaatst met voorbeelden waarom China wel baat zou kunnen hebben bij minder kopiëren, dus daar hoef ik niet verder op in te gaan (of dat klopt is niet de discussie).
./.
Ik lees nergens iets over Photoshop van USD 800, ook niets over het salaris van de Chinezen en er is word evenmin gesteld dat een Nederlandse dat zou moeten kopen.
Nutteloze toevoeging dus.
./.
Altijd leuk en populair om Bush te bashen maar een troll is het wel natuurlijk.
Alles bij elkaar is je reactie van dermate lage kwaliteit dat een +2 veel te hoog gewaardeerd is en een 0 imho beduidend beter de lading dekt.
* tot discussie bereid *