terechte down-mod?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-08 09:47
nieuws: VS hoopt op terugdringen van Chinese softwarepiraterij
hier heb ik een -2 ontvangen door een powermodje als ik dit goed zie, al ben ik het hier al niet zo mee eens blijkbaar zijn er ook nog 2 hierna geweest die me + gemod hebben. maw al 3 mensen die gemod hebben zien deze - mod niet geheel zitten.
tevens is er geen beargumentering achteraf gekomen die mijn post al dan niet terecht onderschoffelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Dat Bush niet eens weet hoe je een computer aan moet zetten is natuurlijk een ongefundeerde beschuldiging, die de waarde van je reactie nogal onderuithaalt. Dat zal het hem wel gedaan hebben. Ook is je taalgebruik niet al te best (geen hoofdletters aan het begin van een zin bijvoorbeeld), wat de reactie ook minder waard maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
maw een newspost die uit Reuters cijfers overneemt die in de bron van Reuters zelf nergens verantwoord zijn (BSA percentages) en die ook nooit ergens gefundeerd zijn kunnen we accepteren blindelings maar iemand die toch al niet te hoog in de vaandel staat en al eens eerder 'briljante' opmerkingen gemaakt heeft moet ik wel funderen?
--edit--
tevens 4 mensen vinden mn post wel relevant 1 vind 'm een troll, misschien wel begrijpelijk aangezien ik bush en bsa er niet al te mooi uit laat komen kunnen we opzij zetten? is het niet zo dat powermodjes moeten corrigeren en niet iets moeten doortrekken waar blijkbaar het merendeel anders over denkt?

[ Voor 34% gewijzigd door n4m3l355 op 27-03-2006 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

Het gaat over deze post.
niet alleen dit is vrij krom gesteld door de BSA. A dat de US 'toevallig' het minste copieerd, hier geloof ik al vrij weinig van. deze statistieken zijn altijd al met een vinger in de lucht opgesteld. aan de andere kant dat het realistisch is dat china hier baat bij heeft om minder te copieren.
./.
een chinees die 50 euro per maand verdient heeft geen geld om 800 usd voor photoshop neer te leggen, sterker nog een student in NL ook niet. deze beredeneringen gaan gewoon niet op
./.
en dan kan Bush die niet eens weet hoe een computer aan kunt zetten wel over discussieren
Om te beginnen is je reactie (zoals polaris ook al aangeeft) lastig leesbaar waardoor een deel van je boodschap niet overkomt.

Dat jij de steling van de BSA krom vind is je goed recht, maar enige onderbouwing is wel gewenst om dat niet als loze kreet te beschouwen. dat je niet gelooft dat er in de VS het minst gekopieërd word mag ook maar ook daar is een argument noodzakelijk. Dat statistieken vaak velerlei interpreteerbaar zijn is bekend, maar kortweg roepen dat ze 'altijd al met een vinger in de lucht opgesteld' zijn is veel te kort door de bocht zonder onderbouwing. Verder zijn er meerdere reacties geplaatst met voorbeelden waarom China wel baat zou kunnen hebben bij minder kopiëren, dus daar hoef ik niet verder op in te gaan (of dat klopt is niet de discussie).
./.
Ik lees nergens iets over Photoshop van USD 800, ook niets over het salaris van de Chinezen en er is word evenmin gesteld dat een Nederlandse dat zou moeten kopen.
Nutteloze toevoeging dus.
./.
Altijd leuk en populair om Bush te bashen maar een troll is het wel natuurlijk.

Alles bij elkaar is je reactie van dermate lage kwaliteit dat een +2 veel te hoog gewaardeerd is en een 0 imho beduidend beter de lading dekt.

* tot discussie bereid * :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
leestekens ben ik idd niet te sterk in. echter al mn posts zijn als deze dus dan zou iedereen ook tevens zo gemod moeten worden. maw dat zou er los van moeten staan.

mn stelling van bsa is niet onderbouwd, noch is deze uberhaubt onderbouwt in de newspost noch door Reuters en BSA durft hier niet eens aan te beginnen.

men klaagt over het feit dat chinezen veel copieren en dat bush dus naar de US toe moet om hier iets aan te doen en de chinese overheid ervan bewust moet te maken dat zoiets niet kan. omgekeerd staat men raar te kijken dat dermate dure paketten software die omgerekend 14 maandlonen kosten gecopieerd wordt, beetje hypocritisch. dit in samenhang met bsa's cijfertjes en dat de us die op nummer 1 van minst copieerders is het nog hypocritischer.

en idd bush bashen is gewoon leuk. en ofc. dat kan misschien als troll worden gezien maar het idee dat zij iemand die totaal niet van niveau is wordt gestuurd als afgezant die een land van zoveel man gaat vertellen 'gij zult minder moeten copieren' toch wel een lachertje zou moeten zijn.

tevens als een +2 als teveel wordt gevonden hoe komt dat 4 andere mensen hier anders over denken? uit de 6 mods op het moment dat ik ernaar keek zat er 1 powermod + 1 flame mod erop. maw 60% denkt er anders over (mij niet meegerekend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:00

botoo

💀 too old to die young

n4m3l355 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:58:
leestekens ben ik idd niet te sterk in. echter al mn posts zijn als deze dus dan zou iedereen ook tevens zo gemod moeten worden. maw dat zou er los van moeten staan.
./.
tevens als een +2 als teveel wordt gevonden hoe komt dat 4 andere mensen hier anders over denken? uit de 6 mods op het moment dat ik ernaar keek zat er 1 powermod + 1 flame mod erop. maw 60% denkt er anders over (mij niet meegerekend).
Je manier van schrijven word niet nu ineens tegen je gebruikt n4m3l355, het maakt al je posts wat lastiger leesbaar en dat resulteert altijd in een relatief lagere score. Dat is niet om je te pesten maar omdat je boodschap minder duidelijk overkomt.
./.
Populaire uitspraken, zoals bashen vaak is, kunnen meestal rekenen op bijval van de 'mee eensch!!!' modders, maar dat maakt de post an sich nog niet beter.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1