USB Stick encrypten/password

Pagina: 1
Acties:
  • 6.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01:06
Hallo,

Kheb hier een stickje van Iomega, 512mb

Graag zou ik deze stick willen beveiligen, liefst totaal, zodat deze stick slechts toegankelijk wordt na het invoeren van een wachtwoord. Is er hiervoor een gratis toepassing bekend bij jullie ? Liefst ook een beetje uitleg, hoe en wat het programma beveiligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 19:03

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Ik ben eigenlijk naar iets soortgelijks opzoek alleen dan voor een usb harddisk. Omdat hier ook vrij grote bestanden op staan moet het encrypte/decrypte wel een beetje snel gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweak-Freak op 27-03-2006 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben er ook naar opzoek. Heb wel het een en ander in de computer idee gevonden, maar heb het nog niet getest. Zal het straks posten als ik heb gegeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Eventjes nog een kleine opmerking:

Ik zoek een soort van programma dat ervoor zorgt dat als ik gewoon mijn stick inplug er een dialoogvenstertje komt met de vraag "wachtwoord ?"

Ik heb al verschillende programa's gevonden zoals bv cryptainer, maar deze maken telkens een bestand aan, en dat moet je dan "mounten", en zo krijg je dan een drive erbij in windows, dit is dus niet hetgene wat ik wil bereiken.

offtopic: Smakelijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pommi
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-09 20:06
TrueCrypt lijkt mij ideaal voor dit soort beveiliging. Ik ben ook van plan mn complete 2e paritie hiermee te beveiligen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

http://www.truecrypt.org/ en na installatie zoeken naar 'travellar disk' :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:24:
Eventjes nog een kleine opmerking:

Ik zoek een soort van programma dat ervoor zorgt dat als ik gewoon mijn stick inplug er een dialoogvenstertje komt met de vraag "wachtwoord ?"

Ik heb al verschillende programa's gevonden zoals bv cryptainer, maar deze maken telkens een bestand aan, en dat moet je dan "mounten", en zo krijg je dan een drive erbij in windows, dit is dus niet hetgene wat ik wil bereiken.

offtopic: Smakelijk !
OT: Danku.

Zo'n programma'tje zoek ik ook.

In de computer idee staat niet veel zinnigs in die richting.
Maar misschien moet je even kijken op: www.invender.nl (niet gratis)

Wel jammer, want zo iets zou echt handig zijn.
Gewoon inpluggen en dan een melding "Voer uw wachtwoord in"(Of iets dergelijks)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Nou, heb het net geprobeerd op mijn USB stick en met Truecrypt+ Create Traveller Disk werkt het prima! Als ik nu mijn USB stick in de drive stop dan vliegt er gelijk zo'n "Waarmee wilt u het afspelen?" scherm open. Je klikt op de "Mount using TrueCrypt" en je moet gelijk je password invoeren (hij weet precies welk bestand hij moet mounten omdat je dat eerder op heb moeten geven ;) )

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-09 11:06
Werkt prima inderdaad, vroeg me eigenlijk wel af welk encryptietype ik moest gebruiken. Je kan kiezen tussen o.a. twofish, blowfish, aes, cast5, serpent, aes-twofish, serpent-aes, twofish-serpent, aes-twofish-serpent, serpent-twofish-aes en Triple DES...

TripleDES is in m'n benchmark de langzaamste algorithme...betekent dit ook de veiligste?

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Maakt allemaal niet zoveel uit, het zal bij elke wel een paar honderd, al dan niet 1000, al dan niet een paar miljoen jaar duren op een supercomputer om dit te kraken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-09 22:46

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Neem gewoon AES, de opvolger van Triple DES, sterker en sneller.

Triple DES

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Zat idd al op wiki te zoeken ja, bedankt voor de feedback :)

You almost can’t blame him or the other diet gurus for leaning in on the techno-bullshit market; it’s hard to fill up a 300 page diet book on “eat a bit less and find a type of exercise that doesn’t make you hate life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 19:22:
Nou, heb het net geprobeerd op mijn USB stick en met Truecrypt+ Create Traveller Disk werkt het prima! Als ik nu mijn USB stick in de drive stop dan vliegt er gelijk zo'n "Waarmee wilt u het afspelen?" scherm open. Je klikt op de "Mount using TrueCrypt" en je moet gelijk je password invoeren (hij weet precies welk bestand hij moet mounten omdat je dat eerder op heb moeten geven ;) )
Werkt dat op een computer zonder TrueCrypt? En werkt dat op een Mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Ja, werkt gewoon...als je travelers disk maakt heb je iig ook optie om TrueCrypt ook op je USBstick te zetten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al getest op een mac?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Denk je dat iedereen zomaar een Mac thuis heeft staan? :?

Nouja, lees dit maar:

http://www.nonstopmac.com...ckup_and_storage_usin.htm

Bij het 2e plaatje staat AES-128 (recommended), dit zit ook in TrueCrypt.

En zie ook eens http://www.truecrypt.org/ !

En ja, het werkt ook onder Linux 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

TrueCrypt wel, maar ik betwijfel ten zeerste of die "autorun" ook gaat werken :)

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi mooi mooi,
Onder linux hoeft het (nog) niet te werken. Maar ik heb een Externe HD(FHD-2 Pro 40 gig USB) voor school, en het is handig als die het ook op de mac doet.

Ik ga het nu proberen op me externe hd!
Bedankt.

PS: Ik neem aan dat als ik het password invoer ik dan gewoon ook bestanden kan toe voegen aan die mount(zonder installatie van TrueCrypt op die computer)? Anders heb ik er namelijk niks aan

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
Nee je hoeft TrueCrypt niet op die computer te installeren..als je een instantie ervan op je memorystick/hd hebt staan is op zich wel handig ivm de/encrypten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Dat doet TrueCrypt dus automatgisch bij 'Traveller Disk Setup' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

webfreakz.nl schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 20:27:
Dat doet TrueCrypt dus automatgisch bij 'Traveller Disk Setup' ;)
Dat heb ik door, maar dan krijg ik voor geen mogelijkheid het aan de praat. Als ik dan op die .exe file druk op de setuppen via me externe hd dan moet ik em formateren. Doe ik dat zegt windows dat de externe hd niet is geformateerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

In het hoofdscherm druk op je 'Create Volume', volg de wizard. Als je klaar bent kopieer je het aangemaakte en dus gecodeerde container naar je USB stick.

Ga nu naar Tools-->Traveller Disk Setup:

Klik op de bovenste knop 'Browse' en selecteer je USB stick, niet een onderliggende map!
Klik op het 3e bolletje 'auto mount truecrypt volume specified below', druk op Browse en selecteer je gecodeerd bestand die je aan had gemaakt met Create Volume.

En nu komt het: druk op Create onderin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donaldinho
<zit de stekker erin modus>

Zorg wel dat als je een encrypted volume aanmaakt je voldoende ruimte overlaat op je externe schijf om de executables/initialisatiefiles op te zetten, dus encrypted volume kleiner maken dan maxsize

</zit de stekker erin modus>

Je kan trouwens ook gewoon een encrypted volume aanmaken op je memorystick zelf

[ Voor 17% gewijzigd door Donaldinho op 29-03-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Wederom, dan maakt ge weer van die files aan,

en das nu net wat eigenlijk nietik wil, kzocht zo iets in de aard van:

stick erin,BANG: wachtwoord?, zonder van die "volume-bestanden" of "vault-files".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar wil je dan het wachtwoord/decryptietool in opslaan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal zitten zulke dingen ingebouwt bij een usb stick, in de hardware.
Zie hier: SanDisk Cruzer® Profile USB Flash Drive
Die werkt alleen op jou vingerafdruk. Dat is dus ook een beveiliging.
Zelf vind ik Truecrypt goed werken hoor. En die bestanden, ach wat maakt het uit met 40gb opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:57

Wildfire

Joy to the world!

sanfranjake schreef op maandag 03 april 2006 @ 19:40:
Waar wil je dan het wachtwoord/decryptietool in opslaan?
Inderdaad... als je zo'n stick op een extern systeem wilt gebruiken waar de decryptietool niet opstaat, zul je toch echt de decryptietool ongecodeerd op het stickje moeten hebben staan. En dat is toch geen probleem? Met het decryptietooltje zelf kan iemand met slechte bedoelingen nog steeds niets.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
nu ja, kijk het bestand op zich vormt voor mij niet echt het probleem, waar ik van baal is altijd dat "mounten" dat je moet doen via truecrypt. Dat bedoel ik eigenlijk met die bestanden

[ Voor 78% gewijzigd door HyperBart op 06-04-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Zal je toch moeten :? En zo ingewikkeld/veel werk is het niet met Truecrypt, als je de wizard volgt, (en mijn vorige post op vorige pagina) dan is het effect:

USB stick erin; standaard windows popup scherm waar je kan kiezen voor Windows Verkenner, daar staat nu ook 'Mount Using TrueCrypt' bij, klikt erop / ramt op enter, je moet gelijk wachtwoord invoeren en hopla ---> gemount! :D

Easy as... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09 22:22
Ik kick dit topic even omhoog
Ik heb dmv Truecrypt een encrypted container gemaakt op mijn memstick, vervolgens heb ik de "Traveller Disk Setup" gebruikt om de Container automatisch te laten mounten, is er ook een manier om hem weer te dismounten ? dmv rechterklik erop oid

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
TrueCrypt met Disk Traveller werkt toch niet echt lekker, op een PC/gebruiker met heel weinig rechten kan een gebruiker helaas nog niks, dan wil TrueCrypt niet starten omdat je administrator rechten moet hebben.

Medewerkers kunnen hier een USB stick krijgen maar dan moeten ze ook admin rechten krijgen, maar dat laatste gaat niet door :P

Misschien maar een zo'n USB stick met vingerprint herkenning aanschaffen, kijken hoe dat in praktijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:43
M'n pa had een freecom usb stickje met een bestandje erop (lock.exe ofzo was het) die opende, voerde je wachtwoord in, en je kon bij je bestanden. Als je klaar was drukte je weer op lock.exe en alle bestanden waren weg van de stick (ze waren onzichtbaar ofzo). En als je ze weer nodig had, begon het hele verhaal weer opnieuw. Ik heb dat bestandje al geprobeerd op een andere USB stick maar daar werkte het niet op. Iemand een idee of zulke software te downloaden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09-2020

mahi

God bless GoT

Een vraagje aan de TrueCrypt Disk Traveller gebruikers... Hoeveel plaats verlies je op je USB stickje wanneer je dit toepast (inclusief de mogelijkheid om de USB stick te benaderen op een pc zonder TrueCrypt geïnstalleerd)?

Hoe is het TrueCrypt volume op de USB stick zichtbaar in Windows? Ik lees dat het gedoe 'gemount' wordt, maar is dat dan nog steeds onder dezelfde driveletter als de USB-stick? Wordt het een submap ervan, of komt er een nieuwe virtuele drive die de inhoud van de TrueCrypt image bevat?

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer TrueCrypt zou ik zeggen :+
Zodra je hem mount dan maakt hij een nieuwe drive aan. Verder kan ik wel alles voorkauwen, maar ik zou zeggen: Test het even, en stel DAARNA vragen. En lees ook de handleiding.

Ik gebruik de volgende methode om de programmadirectory onzichtbaar te houden voor mijn gebruikers: [rml][ XP] Onzichtbaar maken bestanden op USB stick[/rml]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-08 23:39

hamsteg

Species 5618

Ik zou NIET de hele usb stick willen encrypten maar alleen een directory. Op deze manier kun je ongecomprimeerd de encryptie software meenemen.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
het is enigste wat truecrypt doet is van een zelfopgegeven hoeveelheid megabyte op de stick een 'container' maken waar je alleen in kunt komen met een password, deze container mount je vervolgens en 'zie' je in verkenner als een nieuwe schijfletter (naast de schijfletter van de usb stick zelf)

denk aan deamon-tools waar je een iso bestand mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hamsteggot schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 15:37:
Ik zou NIET de hele usb stick willen encrypten maar alleen een directory. Op deze manier kun je ongecomprimeerd de encryptie software meenemen.
Je kan niet eens een directory encrypten, enkel bestanden of partities. Maar zoals ik al aangaf, maak een bestand aan in de _bin.{CLSID} directory die je mount met TrueCrypt. Ik vul de resterende bytes altijd met loze data, zodat ze 0 bestanden in het onbeveiligde gedeelte kunnen opslaan.

Dit om te voorkomen dat mensen lui zijn, en gewoon niets encrypten.

Enige nadeel met TrueCrypt is dat je Administrative Richts nodig hebt om de driver te installeren (of specifiek de rechten toekennen). Intern kan ik dit op bijvoorbeeld mijn werk wel regelen, maar op externe lokaties is hier niets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
Na dit terug opnieuwe even nodig gehad te hebben mijn oude topic even terug opgehaald...

Nog steeds geen oplossing natuurlijk dat je moet mounten met admin-rights, anders is dit wel HET veiligste ter wereld om je gegevens versleuteld mee te nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HyperBart schreef op woensdag 28 november 2007 @ 19:55:
Na dit terug opnieuwe even nodig gehad te hebben mijn oude topic even terug opgehaald...

Nog steeds geen oplossing natuurlijk dat je moet mounten met admin-rights, anders is dit wel HET veiligste ter wereld om je gegevens versleuteld mee te nemen...
Ik vond een mogelijke oplossing in de handleiding:
Using TrueCrypt Without Administrator Privileges
In Windows, a user who does not have administrator privileges can use TrueCrypt, but only after a
system administrator installs TrueCrypt on the system. The reason for that is that TrueCrypt needs
a device driver to provide transparent on-the-fly encryption/decryption, and users without
administrator privileges cannot install/start device drivers in Windows.
After a system administrator installs TrueCrypt on the system, users without administrator
privileges will be able to run TrueCrypt, mount/dismount any type of TrueCrypt volume, load/save
data from/to it, and create file-hosted TrueCrypt volumes on the system. However, users without
administrator privileges cannot encrypt/format partitions, cannot create NTFS volumes, cannot
install/uninstall TrueCrypt, cannot change passwords/keyfiles for TrueCrypt partitions/devices,
cannot backup/restore headers of TrueCrypt partitions/devices, and they cannot run TrueCrypt in
'traveler' mode.
EDIT: oeps, mega kick :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de de V-key of V-safe software

zie ook
http://www.verbatim.com/support/downloads.cfm

misschien werkt die voor jou ook :)
Pagina: 1