Toon posts:

160gb hardeschijf werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo beste mensen heb het volgende probleem ik heb sins kort een nieuwe hardeschijf gekocht :)
een maxtor met 7200 toeren en 160gb ruimte er op.en heb hem geinstaleerd,naar meten weten op de goede manier,dus efe naar bios en hdd instellelingen oplaan dus maxtor 80gb op master dat is me hardeschijf voor windows xp.okej 2 slave maxtor 160gb dat alles was klaar dus op F10 gedrukt en de instellingen op geslagen,het systeem werd opnieuw opgestart.en ja hoor bij het opstarten gaf ie aan dat ik een maxtor van 80gb heb en van 160gb dus was okej :) mja c had ik geformateerd om windows op nieuw in te instaleren,dus ik gebruik mijn max gear tooltje op mijn hardeschijfen in tedelen zoals ik het wel,de 80gb hardeshijf ging vleken loos,maar toen de 160gb.ja hoor probleem je kan je 160gb niet formateren,en niet indelen zeg maar,want je hebt geen lba van 48,maar stond er je kan er wel gewoon 120 van maken,dus ik doen kom ik in windows heb ik maar 36gb :( heb verschillende dingen geprobeerd wie heeft er een mogelijk idee van hoe ik dat simpel kan oplossen want ben nu het heleweekend bezig om het anders tekrijgen maar het lukt maar niet :( hier even mijn systeem spec

asrock moederbord k7sx8 R3.0/aasr

amd 2200+

1024 werkgeheugen ddr

maxtor 80gb

maxtor 160gb wat nu 36gb is :(

ati radeon 9600 xt

dvd brander

dvd speler

4 fans koeling

q-tech voeding 450 wat met big fan

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-02 11:12
Staan een aantal tips in de FAQ.

OM FAQ / Beleid

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

Verwijderd

Upgraden naar service pack 1 of hoger :)

En dat indelen kan je beter met Windows zelf doen.

Start, rechtermuisklik deze computer, Computer beheren en ga naar schijfbeheer. Door op je nieuwe schijf te klikken kan je de volgende opties doen, partitioneren & Formatteren :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 23:07 ]

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10-2025
Ik moest op mijn Hitachi 80 GB Sata schijf eerst een actieve partitie maken via fdisk in dos, anders kon ik het ding met geen mogelijkheid formatteren. Misschien is dit ook bij jou het geval.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik kom geen wijs uit de topicstart, maar uit de reacties kom ik wel wijs dat het hier om een probleem gaat dat reeds lang en breed in de FAQ staat behandeld :) En het is hier op GoT de bedoeling dat je o.a. de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum raadpleegt, voordat je een topic start. Daarin staan namelijk de antwoorden op de meest gestelde vragen ;)

Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.