Toon posts:

Wanneer is een GF2 ultra op zijn snelst?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel Mhz proc moet je hebben om volledig gebruik te maken van een geforce2 Ultra??

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik denk vanaf een megahertzje of 550 ofzo? Je proc is niet gauw de limiet ;)..

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:52
Ik heb ergens in een review gekeken waar bleek dat de GF2U z'n volle snelheid kon gebruken als je een Athlon 1.2 had (die hadden ze toen nog 50 Mhz opgevoert, dus 1250 is perfect voor GF2U).

Ik kom net wat Mhz'jes te kort :(

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-08 13:35
Ligt een beetje aan de gebruikte resolutie.
Op 640x480x16 heeft zelfs een Pentium 5 @ 10 GHz nog te weinig rekenkracht.

Op 1600x1200x32 (of kan ie ook op 1800x1440x32 :?) is een 500-600 MHz proc meer dan voldoende. Zeker bij hardware T&L...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:14

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

Op dinsdag 23 januari 2001 22:02 schreef IceStorm het volgende:
Ik denk vanaf een megahertzje of 550 ofzo? Je proc is niet gauw de limiet ;)..
volgens mij is ie ALTIJD de limiet bij zo'n kaart.. toch? :?
met de huidige cpu's dan...

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op woensdag 24 januari 2001 12:49 schreef HaaZie het volgende:

[..]
volgens mij is ie ALTIJD de limiet bij zo'n kaart.. toch? :?
met de huidige cpu's dan...
Nee tuurlijk niet het ligt er helemaal aan welke resolutie en kleurdiepte je gebruikt ... zie ook de post van Garbage.

PC Specs

• MetalStef
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43

MetalStef

gietijzer

Fout Haazie,

De GF2 is de limiet. Als de core van dat ding het net lekker warm begint te krijgen, is zijn geheugenbandbreedte al volledig dichtgeslibt. Een GF2 is dus zijn eigen beperkende factor. Voor hoge reso's heb je geen zware proc nodig.

Ik heb 70 hobbies: 69 en tweaken...

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb ik nou met mijn 850 vol gebruik van dat ding als ik het koop, of moet ik dan nog ff overklokken??

Verwijderd

Haha je moet wel heel dom zijn om zo'n ding te kopen na de enorme fout van nvidia |:(

http://tweakers.net/nieuws.dsp?ID=15424

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Valt hardstikke mee en in games zie je er niks van.
Ik heb zelf ff een tijdje een GF2Ultra gehad.
Blijft natuurlijk wel een blunder van nVidia

Niet op voorraad.

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 16:33 schreef edward2 het volgende:
Valt hardstikke mee en in games zie je er niks van.
Ik heb zelf ff een tijdje een GF2Ultra gehad.
Blijft natuurlijk wel een blunder van nVidia
Ja maar als je een Radeon hebt wil je nooit meer terug :9

die 2D kwaliteit van nVidia is misschien niet te zien als je nog nooit een radeon hebt gehad, maar if so, is het echt een hel ;)

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik zou zeggen dat ie met een P3-600 Al op z'n top komt. Ik heb laatst een test gelezen in de Pctotaal. Je merkt het verschil niet met 1000 MHz of 600 MHz volgens de pctotaal. Omdat de processor de Grafische kaart moet bijhouden. De processor geeft alle benodigde berekeningen door aan de grafische kaart. Doet de processor dit niet met de juiste snelheid zodat de grafische kaart steeds moet w8en op de cpu dan gaat het dus mis.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja zolang er geen ECHTE oplossing kwa geheugen komt zullen CPU's nog wel even voor blijven lopen op de kaarten..

Maar ja.. zal nog wel even duren voordat we met radicaal andere videokaarten komen te zitten ;)

Verwijderd

ja allemaal bullshit dus , als je een duron 600 hebt dan haal je ook vrijwel het maximale uit een gf2 ultra vanaf 1024x768x32 daaronder zou de proc parten kunnen spelen daarboven allang niet meer

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 16:39 schreef minus0ne het volgende:

[..]
Ja maar als je een Radeon hebt wil je nooit meer terug :9

die 2D kwaliteit van nVidia is misschien niet te zien als je nog nooit een radeon hebt gehad, maar if so, is het echt een hel ;)
I really secon that,

'k heb m'n 2GTS geruild tegen een Radeon, d8 ff dat ik van m'n stoel knikkerde. Niet meegarazendsnel1000FPS maar absoluut betere image quality.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op woensdag 24 januari 2001 16:49 schreef Darkman het volgende:
ja allemaal bullshit dus , als je een duron 600 hebt dan haal je ook vrijwel het maximale uit een gf2 ultra vanaf 1024x768x32 daaronder zou de proc parten kunnen spelen daarboven allang niet meer
Jezus lompe taal .. lees eerst de hele post, er zijn ook mensen die het met jou eens zijn.

PC Specs

Verwijderd

Op woensdag 24 januari 2001 16:55 schreef Mr.PolarBear het volgende:

[..]
I really secon that,

'k heb m'n 2GTS geruild tegen een Radeon, d8 ff dat ik van m'n stoel knikkerde. Niet meegarazendsnel1000FPS maar absoluut betere image quality.
Nou, in 32-bits met medium/high-quality settings isie toch meestal wel 30% sneller dan een GF2 GTS, en ongeveer even snel, als wel sneller dan een GF2 Ultra :9
Vroeger hoefde je het er niet voor te doen: alles werd nog in 16 bit ontworpen, maar steeds meer spellen worden nu in 32-bits ontworpen (NOLF, Project IGI, Tribes 2, Halo, Monkey Island 4), en 2D is natuurlijk ook veel beter :9~

Ik heb m'n (Hercules) GeForce2 GTS (64MB DDR TV-OUT) ook ingeruild tegen een Radeon ;)
Pagina: 1