Toon posts:

volume extension HP 6400 en windows 2003 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand ervaring met volume extension met de volgende configuratie:
1. HP server
2. HP6400 Array controller
3. windows 2003 standard server

Er zijn 3 Array controllers en 3 logical drives, een logical drive is 200 Gb in een RAID 5 set. in het cabinet is nog ruimte voor 2 extra schijven, hier zou ik graag 2 extra schijven in willen gooien en de logical drive uit breiden.

De logical drive is echter als een basic disk gepartitioneerd. Is het mogelijk om een basic disk uit te breiden en de F: schijf hiermee te vergroten zonder allelei exotische Partion Magic achtige tools te gebruiken? Of kunnen we beter complete array backup-en removén opnieuw opbouwen en restoren?

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:26

Asteroid9

General Failure

Onder Windows 2003 kun je met dispart ook een basic disk extenden, voorwaarde is wel dat het niet de OS disk is.
Ofwel moet dat gedeelte prima gaan, zie ook: http://support.microsoft.com/kb/325590

Het uitbreiden van de array zelf moet je even goed napluizen in de docs en compatibilty list van de raidcontroller.
Normaliter moet dat prima gaan, maar zorg altijd voor een backup die volledig up to date en getest is voor je er aan begint.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het zijn inderdaad wel 2 verschillende dingen die je wilt/moet doen. Enerzijds de Radi controller de array een online expansion laten doen. Dat zou weinig tot geen problemen op moeten leveren. Daarna moet je de partitie vergroten, maar dat is stap 2, en daarover durf ik helaas weinig te zeggen ;)

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-02 09:26

Asteroid9

General Failure

Juist stap 2 baart me heel weinig zorgen, maar wat de raidcontroller officeel kan en wat er in de praktijk gebeurt, daar zit nog wel eens wat verschil tussen! ;)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zou ik bij de HP Smart Array's me persoonlijk niet snel zorgen om maken. Zelf iig nog nooit problemen mee gehad (incl. machines die tijdens het process uitgezet worden, daarna gaat hij vrolijk door waar hij was gebleven is mijn ervaring.)

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:06
Asteroid9 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 15:13:
Juist stap 2 baart me heel weinig zorgen, maar wat de raidcontroller officeel kan en wat er in de praktijk gebeurt, daar zit nog wel eens wat verschil tussen! ;)
Elke normale professionele raidcontroller kan probleemloos logische schijven extenden hoor, niets om je zorgen over te maken.
Pagina: 1