[lpt] status lijnen geven spanning van 4,5 volt

Pagina: 1
Acties:

• tombo_inc
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
hey,

ik ben wat aan prutsen met mijn lpt-poort om wat zelfgemaakte hardware aan te sturen.
nu wil ik ook signalen kunnen ontvangen van de hardware, en nou leken mij de status lijnen
van mijn lpt-poort hier geschikt voor. ik ging er vanuit dat die lijnen gewoon spanning detecteren,
spanning van ongeveer 5V. als je er dan zo'n spanning op zet dan zou je dat met je pc moeten
kunnen zien. het rare is nou, dat ik met mijn applicatie altijd alle 5 de statuslijnen detecteer als
zijnde "hoog", alsof er spanning op staat dus. ook als ik niks aangesloten heb op de lptpoort.
nu ben ik wat beter gaan kijken en heb ik het spanningverschil gemeten tussen een statuslijn
en de ground van de lptpoort. bij deze meting mat ik ongeveer 4,5V, uit mijn statuspoort dus.
dit vind ik erg raar. weet iemand wat hier mis is of wat ik fout doe, en wat ik zou moeten doen om het te fixen.

bedankt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

Verwijderd

Ze detecteren alleen spanning als je ze zo definieert, afhankelijk van de programmeer taal.
Inport ofzoiets dergelijks, kijk je uit door niet zomaar keihard 5 V op je poort te zetten.

• tombo_inc
wat bedoel je precies met zo definieren? moet ik dat in mijn applicatie zeggen, en hoe?
en bij mijn weten kan ik gewoon 5V op die poort zetten hoor, daar is hij voor gemaakt.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition

• tombo_inc
*kick
weet niemand een (andere) oplossing?