[xp pro] kan bestanden niet kopieren vanaf netwerkstation

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
Ik heb hier een netwerk met 2 clients met beiden xp pro erop. Op machine 1 staan een aantal shares. Ik kan deze benaderen en bekijken vanaf machine 2. Alleen, zodra ik een bestand uit die shares wil kopieren naar de hd van machine 2 vanaf machine 2, dan krijg ik een probleem. de enige mogelijkheid die ik heb is vanaf machine 1 de bestanden naar machine 2 te kopieren in een map die ik uit nood maar volledige rechten gegeven heb voor netwerkgebruikers.
Ik wilde mijn beveiligingsinstellingen van machine 1 al exporteren en dan importeren op machine 2 maar dat lukt ook niet.

Welke beveiligingsinstellingen moet ik wijzigen om die bestanden gewoon simpel te kunnen kopieren naar machine 2 vanaf machine 2?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Gebruik je een domein of een werkgroep?

Bloed, zweet & koffie

• DeRooney
ik gebruik een werkgroep. de notebook heeft als werkgroep prive en de pc saffier224

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik ben geen werkgroepen-expert, maar ik denk dat je ze in dezelfde werkgroep moet plaatsen.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Zonder werkgroepinzet via subnet \\10.0.0.X of \\172.16-31.X.X of \\192.168.X.X simpel via interne netwerken.

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2016 16:38 ]

• DeRooney
Wel apart, ik heb hiervoor mijn vorige laptop hier ook aangesloten had en toen had ik geen enkel probleem. Voor mijn gevoel zit het in de beveiligingsinstellingen (ik kon ook de shares niet benaderen en moest met veel moeite een beveiligingsinstelling wijzigen via systeembeheer. Dat had ik nooit eerder).
Ik heb de werkgroep gewijzigd, maar het biedt geen soelaas.

hoezo zou het handmatig invoeren van het ipadres wel werken dan? ik kan de shares wel zien. De computer staat er ook gewoon bij bij netwerklocaties, ik kan alleen op mijn laptop, niks via het netwerk naar mijn laptop harde schijf kopieren. Ik kan wel vanaf mijn gewone pc, bestanden via het netwerk naar mijn laptop harde schijf kopieren. zou dan denken dat het ligt aan de beveiligingsinstellingen.

De melding die ik krijg:
Fout bij kopieren bestand of map

Kan bestand x.xxx niet kopieren. De toegang is geweigerd.
Controleer of de schijf vol of tegen schrijven beveiligd is en of het bestand momenteel in gebruik is

[ Voor 47% gewijzigd door DeRooney op 27-03-2006 16:20 ]

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Er was toch ook iets met een guest-account in werkgroepen of zo? Ik heb die werkgroepen nooit helemaal begrepen. Keertje een kleine LAN-party georganiseerd en van arren moede uiteindelijk maar een FTP-server geïnstalleerd, want ik kwam er echt niet uit.

Hoe weet computer A nou of user X op computer Y dezelfde gebruiker is als user B op computer A? Aan de username waarschijnlijk, maar dat is dan wel heel erg simpel.

Doe maar een centrale user-db, onafhankelijk van de client(s), dan weet je ten minste wie je bent en waar je wel en niet bij mag. Maar ja, daar koop jij nou natuurlijk niets voor :)

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Je moet het Gast account activeren
dit kan heel makkelijk via Gebruikersomgeving op het bureaublad.
Je moet ook eens kijken bij je lan instellingen of bestands -printerdeling aanstaat

• DeRooney
ik heb al aangegeven dat het inloggen op de andere pc geen enkel probleem is.
het probleem is dat de laptop niet de shares kan kopieren naar de hd van de laptop. daar heeft het guest account niks mee te maken. inloggen gaat prima en het guest account staat al aan

edit:
ik heb niet heel expliciet aangegeven dat inloggen geen probleem is, maar de laptop heeft gewoon toegang tot de shares van de pc. Hij kan alleen niks kopieren (naar de eigen hd), dan komt er een foutmelding.

[ Voor 30% gewijzigd door DeRooney op 27-03-2006 17:47 ]

• DeRooney
Ik probeerde net een iso bestande te kopieren en dat lukte wel. Nu heb ik nog meer bestanden geprobeerd en blijken het alleen 2 bestanden te zijn die ik niet kan kopieren. Maar als ik bij de eigenschappen kijk staat er niks van alleen lezen (ook nvt bij kopieren toch?)

Nu blijkt het een enkel bestand te zijn dat niet te kopieren is , maar wwaar kan dat aan liggen dan?

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-04 10:58
het gaat nu nog maar om 1 bestand? is dat bestand misschien alleen lezen, of misschien is het van een andere eigenaar?
is het bestand in gebruik?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
het werkt denk ik idd via de rechten. je hebt nu waarschijnlijk wel leesrechten, maar geen schrijfrechten. (wel vreemd, maar goed.) misschien heb je naast sleesrechten ook wel rechten om te wijzigen.

ik heb thuis nooit een probleem hiermee, maar dat kan ook zijn omdat ik op beide pc dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruik, of omdat ik administrator rechten heb.

ja.. inderdaad erg safe! net zo safe als met gewone gebruikers. alleen een foutje van mijn kant kan sneller voor problemen zorgen. in beide gevallen is het zo dat als ik gehackt wordt oid, ik de lul ben, zowel met gewone gebruiker als met admin rechten.

[ Voor 13% gewijzigd door engelbertus op 29-03-2006 12:43 ]

• DeRooney
ik heb ook admin rechten, ben de enige gebruiker op de computer en de laptop.
Op mijn pc kan ik de beide bestanden (zijn 2 dezelfde nummers maar met een andere bestandsnaam) gewoon afspelen. Via het netwerkafspelen op mijn laptop lukt ook niet. Ik heb nergens de rechten gewijzigd op die muziek, ze zijn gewoon gedownload en geshared in de map download. Ik heb net even geprobeerd met een willekeurige andere mp3 in diezelfde map, en die kan ik gewoon afspelen via het netwerk.
Weet niet meer hoe ik het heb met die nummers...

Verwijderd

usb stick is ook handig voor 2 bestanden :)

• DeRooney
ja, als ik die niet in een school pc had laten zitten (ja ik moet niet bij justitie of defensie gaan werken).
Maar t gaat even om t verschijnsel... die 2 bestanden.. allebei niet. en drm zal t toch niet zijn? (ik heb ze via dc++ binnen gehaald....

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Van de week ook bizarre melding gehad - toen was de bestandsnaam te lang. Het path + de bestandsnaam zijn gebonden aan een maximale lengte (weet ff niet uit m'n hoofd welke) en door ws. een bugje kan je soms te lange namen maken.

In mijn geval had ik een backup teruggezet op een andere lokatie, waardoor het bestand "ontstond" op een plek waar path+ bestandsnaam te lang waren. Je krijgt er erg vage foutmeldingen over.

Wat je kan proberen is met subst het path veranderen, zodat de map met het bestand op een aparte logische disk komen:

stel je bestand is c:\blabla1\submapA\bestand.doc

subst c:\blabla1\submapA T:

Als je dan T: deelt, dan zit je meteen in je map.

Deel ook submapA in plaats van C$, waardoor je misschien op de remote machine een te lang path krijgt.

Bloed, zweet & koffie

Pagina: 1