Toon posts:

iPod Video, converteren.

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik ben waarschijnlijk van plan om een iPod Video te kopen, nu had ik hier en daar gelezen dat je eerst je .avi bestanden moet converteren.
Nou vroeg ik me af hoelang duurt het ongeveer het converteren van ongeveer 1 GB?

ik heb:
sempron 2600+
1024 mb geheugen
en de rest is denk ik niet belangrijk

als het te lang duurt ga ik liever voor de creative (hoewel die veel dikker is).

dank bij voorbaat!
kaisz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 17:16
Hangt er natuurlijk ook vanaf welk programma je gebruikt, deze ene is sneller dan de ander. Zelf moet ik nog een programma vinden dat AVI bestanden omzet naar bijvoorbeeld MPEG.

Vormkracht10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
En het hangt er ook vanaf op welke kwaliteit je het zet. Als je het op de gewone lage resolutie doet, zou je het misschien 1 op 1 kunnen converteren. Dit is echter een gokje, misschien kun je op Tom's Hardware benchmarks vinden van jou cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok over de programma's weet ik niet, maar dnek niet dat daar zoveel verschil in zou zitten.
maar stel de best mogelijke resolutie, want het is al zo een klein schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04-2024

T-Junkie

user brain not connected...

Het encoderen van video is erg afhankelijk van alle instellingen die je invoert en wat het bronmateriaal is. Het encoderen naar MPEG4 is een redelijk langzaam proces. Als je een xvid film wilt omzetten zal hij zeker een paar uur bezig zijn met encoderen naar iPod compatible formaten. Je zou dit ook zelf kunnen testen doro één van de onderstaande tutorials/programa's te gebruiken. SUPER is een redelijk vlotte encoder.

Als je dit omzetten niet wilt doen, dan moet je naar een videospeler gaan die dat niet hoeft te doen. En dus verschillende formaten ondersteund. En daar is die Creative één van.

Apple biedt al veel trailers aan als iPod formaat en bijv. google video doet dit ook. En ik denk dat dit enkel maar meer gaat worden.

Nog wat info voor je:
Apple: Creating Video for iPod
Engadget: HOW-TO: Convert a DVD for your iPod (with video) in Windows
How to Convert Your Divx Torrent Files to Ipod Video

SUPER © v2006.build.17 (Jan 24, 2006)
SUPER © Simplified Universal Player Encoder & Renderer. A GUI to ffmpeg, mencoder, mplayer, x264, ffmpeg2theora & the theora/vorbis RealProducer plugIn. If you need a simple, yet very efficient tool to convert (encode) or play any Multimedia file, without reading manuals or spending long hours training, then SUPER © is all you need. It is a Multimedia Encoder and a Multimedia Player, easy-to-use with 1 simple click.

[ Voor 7% gewijzigd door T-Junkie op 27-03-2006 20:04 ]