[Novell/Groupwise]user data overzetten nieuwe server

Pagina: 1
Acties:

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 16:14
We zitten hier op me werk (sysop op een school) met het volgende probleem :

Er word gebruik gemaakt van een Groupwise 6.5 Systeem om gedeelde agenda’s in bij te houden (het mail gedeelte wordt veder niet gebruikt).

Dit is toen als “test” op een normaal Compaq desktop bakje gezet en is door een 10 al gebruikers een maand of 3 getest, nu willen we Groupwise binnen de hele school gaan gebruiken en willen de data nu dus overzetten op een normale server bak.

We hebben nu dus een 2e Groupwise systeem draaien binnen de school/tree (op de uiteindelijke server, onder een andere POA en MTA naam) alleen kunnen we nu nergens vinden hoe we de gebruikers(data) van de ene Groupwise server naar de andere kunnen over zetten.

Ik heb hier op GoT wel een aantal topic gevonden die iets zeggen over de NetWare Migration Wizzard (tegenwoordig de “Sever Consolidation and Migration Toolkit”) en over het gebruik van een “Restore Area” , echter kan in de 1e alleen maar data overzetten, en de 2e oplossing krijg ik na het omzetten van de user en importeren van de data een error C00F (invalide password specified on database open)

Zijn er hier nog een aantal Die-Hard novellers die een oplossing voor dit probleem hebben ?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Live User Move (om accounts van de ene PO naar de andere PO te verplaatsen): http://www.novell.com/doc...5_admin/data/a7q4x8x.html

Overigens is het makkelijker om gewoon de domain en postoffice directory naar de nieuwe server te copieren en dan de domain/postoffice te graften: http://www.novell.com/doc...5_admin/data/a3n2jfk.html

Dat laatste gebruik je om een domain (inclusief postoffice/gateways) naar een nieuwe server te migreren. Let er wel op de je de UNC path van de agents wijzigd.

Om het misschien iets duidelijker te maken, GroupWise heeft een eigen database dat gesynced wordt met eDirectory, het graften zorgt ervoor dat de GroupWise database geassocieerd wordt met een nieuwe server/tree.

[ Voor 20% gewijzigd door JoetjeF op 28-03-2006 12:40 ]

• eXcyle
Gaat dit nog problemen geven als beide PO's een ander domain hebben qua naam ?

[ Voor 11% gewijzigd door eXcyle op 28-03-2006 15:22 ]

• eXcyle
Heb vanmidag geprobeert de gebruikers gewoon te verplaatsen , alleen zie ik in de move user dialoge alleen de oude post office (waar de user zelf in zit)

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik was inderdaad vergeten dat je twee aparte GW systemen hebt opgezet, dan kan je helaas geen live user move gebruiken. Je kan wel de twee GW systemen mergen en dan de live user move doen, daarna het oude GW systeem verwijderen (zoeken moet je even zelf doen (zoek op 'merge'), zit met een zeer langzame en brakke internet connectie deze week).

Als je nog niets met het nieuwe GW systeem hebt gedaan zou ik gewoon het nieuwe GW systeem verwijderen (objecten en directories), de oude domain en postoffice directories naar de nieuwe server copieren en deze graften in eDirectory (ga naar de OU waar je de GW objecten wilt hebben (dus niet in de GW view, maar in de NDS View), en dan ergens in het Tools menu Graft selecteren.

Had deze link nog in m'n bookmarks staan: http://www.novell.com/sup...77&stateId=0%200%20922312

[ Voor 12% gewijzigd door JoetjeF op 29-03-2006 14:01 ]

• eXcyle
Heb nu via dat linkje groupwise over weten te zetten , alles lijkt in de 1e instantie te werken.
Alleen geeft de MTA nog aan dat de Post Office Closed is , en als ik in de Postoffice in de logs kijk staat daar bij Message Transfer Protocol nog steeds het IP van de oude server bij "outbound MF Traffic", en "Inbound MF traffic" lijkt helemaal te missen.

En als ik via Configuration (F4) de redirection lists laat weergeven staat daar ook alleen maar het oude IP.

[ Voor 26% gewijzigd door eXcyle op 30-03-2006 10:49 ]

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In Link Configuration (ik geloof dat dat ergens in Tools->GroupWise Utilities staat) kan je de link van de MTA naar de POA wijzigen. Ergens op de icoon balk heb je een icoontje van de PostOffice. Als je hier op clicked krijg je een lijst met de connectie van de MTA naar de POA. Dubbel click hierop en je kan de settings goed zetten. Waarschijnlijk staat deze op TCP/IP, persoonlijk wijzig het altijd naar UNC (als de POA en MTA op dezelfde server staan).

In de POA/MTA objecten heb je ook een tab ergens waar je de IP Address van de POA/MTA kan invullen. Misschien dat je deze ook even moet wijzigen. Ik geloof dat het Agent Settings heet ofzo. Maandag heb ik weer fatsoenlijk internet, dan kan ik het wat makkelijker nagaan.

Er zijn volgens mij ook wel TIDs te vinden op support.novell.com met wat uitleg wat je moet doen als je GroupWise naar een andere server verhuisd. Je zou kunnen zoeken op 'groupwise move server'.

• eXcyle
Had inderdaad deze settings al gevonden , en ze stonden alle 3 ook op het juiste IP, echter gaf de POA zelf dus nog een ander IP weer. (tab is trouwens "Groupwise" --> "Network Adress")

Heb het nu op UNC gezet (wat opzich ook een stuk logischer is als het op de zelfde server draaid) en alles lijkt nu gewoon goed te werken, Bedankt voor de hulp :)

• JoetjeF

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Als de POA een verkeerd IP address aangeeft zal je deze moeten rebuilden (te vinden in System Maintenance). Wat ook altijd handig is is om de web console vande POA/MTA en agents aan te zetten. Op de web console van de POA kan je de MTP status controleren en eventueel wijzigen.
Pagina: 1