Ik ben bezig met het maken van een flash-filmpje dat uit een xml-bestand een aantal url's van foto's haalt en deze om de beurt in de flash laadt.
Ik wil dit helemaal dynamisch maken, dus ik heb de hoogste index van het xml-bestand nodig, of een check om te kijken of het huidige item het laatste is.
Ik heb al een probleem gehad met het doorlopen van de verschillende items in de xml, omdat ik geen idee had hoe ik de index van de resultset kan aanpassen dmv actionscripting, dus ik het het nu (heel vies) opgelost door de index te koppelen aan een comonent TextInput, welke ik steeds ophoog. Ik wil echter dat hij bij de laatste foto automatisch doorgaat naar de eerste, dus dat ik weet wanneer ik de index op 0 moet zetten. Dit is nu standaard als de index > 4 wordt (5 foto's dus).
Mijn xml:
Code om de index op te hogen (i know, vies maar het werkt):
Op google is heel weinig (of niets) te vinden over indexes met xmlconnectors en op GoT kon ik al helemaal niets vinden, daarom hier de vraag.
Alvast bedankt.
Ik wil dit helemaal dynamisch maken, dus ik heb de hoogste index van het xml-bestand nodig, of een check om te kijken of het huidige item het laatste is.
Ik heb al een probleem gehad met het doorlopen van de verschillende items in de xml, omdat ik geen idee had hoe ik de index van de resultset kan aanpassen dmv actionscripting, dus ik het het nu (heel vies) opgelost door de index te koppelen aan een comonent TextInput, welke ik steeds ophoog. Ik wil echter dat hij bij de laatste foto automatisch doorgaat naar de eerste, dus dat ik weet wanneer ik de index op 0 moet zetten. Dit is nu standaard als de index > 4 wordt (5 foto's dus).
Mijn xml:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" ?> - <fotos> - <foto name="1"> <image>images/58a5c96e285d4e31b25d29191eeb27f1.jpg</image> </foto> - <foto name="2"> <image>images/47fad7365acb2dee73b8b65d5d3b0851.jpg</image> </foto> - <foto name="3"> <image>images/f9163849b15bc3dfed61be4877dc77a1.jpg</image> </foto> - <foto name="4"> <image>images/54746d054d1fc8d9722fb46998c23a6b.jpg</image> </foto> - <foto name="5"> <image>images/0917eb5084f900ee3d072fae7e8ee5cc.jpg</image> </foto> </fotos> |
Code om de index op te hogen (i know, vies maar het werkt):
code:
1
2
3
4
5
| this._parent.blaat.text = int(this._parent.blaat.text) + 1;
if(this._parent.blaat.text>4){
this._parent.blaat.text = 0;
}
this._parent.xcFoto.trigger(); |
Op google is heel weinig (of niets) te vinden over indexes met xmlconnectors en op GoT kon ik al helemaal niets vinden, daarom hier de vraag.
Alvast bedankt.