Toon posts:

Exchange Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een vraag over Exchange 2003, heb 2 domeinnamen ook allebei toegevoegd.
Nu moet het zo zijn dat de gebruiker bij een nieuwe mail het email adres kan selecteren waar hij/zei de mail mee wil verzenden.

bijv:
jan@joopiiee.nl
jan@joopiiee.be

Ook moet het voor de ontvanger ontzichtbaar zijn dat er 2 domeinen worden gebruikt.

Is dit mogelijk zo ja hoe?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:44 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Als het voor de ontvanger niet zichtbaar is dat er twee domeinen worden gebruikt, waarom moet de verzender dan kunnen kiezen?

Als je dit wilt doen, moet je twee verschillende accounts met elk één emailadres maken en niet één account met verschillende emailadressen. De gebruiker dan dan mail sturen met zijn eigen ("hoofd"-)account of met het "alternative" account.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Vorkbaard schreef op maandag 27 maart 2006 @ 15:38:
Als het voor de ontvanger niet zichtbaar is dat er twee domeinen worden gebruikt, waarom moet de verzender dan kunnen kiezen?

Als je dit wilt doen, moet je twee verschillende accounts met elk één emailadres maken en niet één account met verschillende emailadressen. De gebruiker dan dan mail sturen met zijn eigen ("hoofd"-)account of met het "alternative" account.
Het is bij de ontvanger wel zichtbaar van op welk mail adres hij het mailtje ontvangen heeft.
Maar stel je hebt 2 bedrijfsdomeinen en de klanten mogen niet zien dat de 2 bedrijven onder 1 dak vallen, dat moet toch mogelijk zijn zonder 2 users aanmaken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 16:02 ]

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-03 16:41

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ah, zo'n opstelling heb ik ook. In Exchange 2000 weliswaar, maar dat zal niet zo veel verschil maken. Je moet gewoon één account met een emailadres maken en een ander account met een ander emailadres.

Outlook (aangenomen dat je dat gebruikt) kan je instellen om meer dan één emailaccount te gebruiken, en als je dat gedaan hebt, kan je met de knop Account (die je dan krijgt) kiezen vanaf welke account je wilt verzenden.. tenminste.. in Outlook 2002, aka XP.

Ik neem aan dat alles wat ik hier beschrijf ook wel werkt met jouw versies.

Een andere optie is om Outlook te starten met de /profile Bedrijf_x switch, bijvoorbeeld een batchfiletje maken en daar snelkoppelingen naartoe, zodat de gebruiker twee icoontjes op z'n desktop krijgt, één voor Bedrijf_x en één voor Bedrijf_y.

Het is voor zo ver ik weet niet mogelijk _zonder_ twee accounts in Exchange te gaan gebruiken aangezien de werkelijke afzender (dus niet je reply-address) het default-emailadres van je Exchange-account is. Dat is altijd te zien bij de gebruiker, DUS moet je twee verschillende Exchange-accounts gebruiken.

Je kan het echter wel zo makkelijk mogelijk maken voor de gebruiker, en dat is m.i. de optie waarin één gebruiker twee Exchange-accounts gebruikt in Outlook.

[ Voor 24% gewijzigd door CmdrKeen op 27-03-2006 21:26 ]

Bloed, zweet & koffie