Toon posts:

een 2de exchange 2003 server plaatsen

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
geachte allemaal

zou iemand mij kunnen helpen aan wat bruikbare info zodat ik zelf mijn 2de email server in de lucht kan krijgen.

het volgende heb ik al gedaan
ik heb op virtual server een 2de email server geinstaleerd op deze vs staan alleen w2k3 en exchange 2k3 met alles er op en er aan. Als ik op mijn dc server kijk zie ik in exchange system manager onder het mapje servers 2 email servers staan.
Dus naar mijn weten is er nog niks mis. alleen nu zou ik willen dat de 2de server (de nieuwe ) straks de 1e helemaal kan overnemen. Zodat ik straks de eerste naar de eeuwige pc hemel kan brengen.
Ik heb al wat dagen gezocht naar een oplossing maar ik loop vast.

Met vriendelijk groenten

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-02 21:13
Mailboxen verplaatsen.
Firewall aanpassen zodat hij port 25 naar de andere server intern doorzet.
enzenz even op microsoft.com kijken of op msexchange.org

Verwijderd

Topicstarter
Mailboxen verplaatsen.
Firewall aanpassen zodat hij port 25 naar de andere server intern doorzet.
enzenz even op microsoft.com kijken of op msexchange.org[/quote]

ok die site had ik nog niet soms zoek je ook verkeerd
bedankt

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 14:49 ]

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 22:30

Duinkonijn

Huh?

http://www.google.nl/sear...nge+to+other+server&meta=

http://www.experts-exchan...ge_Server/Q_21771466.html

http://www.amset.info/exchange/migration.asp

:)
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:50:
[...]

zooo ik voel me stom ik heb echt verkeerd gezocht :X 8)7 |:(

bedankt alvast
exchange is volgens mij niet zo boeiend.
qua impact

suc6

[ Voor 41% gewijzigd door Duinkonijn op 27-03-2006 14:54 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

het niet weten waar te zoeken heeft niks met domheid te maken, gewoon typisch gevalletje van bad luck.

Een 2e exchange server bijplaatsen die de 1e overneemt is relatief simpel. Hou wel rekening met postmaster mailbox welke default gekoppeld is aan administrator, deze moet je ook verplaatsen alvorens de 1e server te degraden naar nono.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu alles overgezet ik kan email versturen en ontvangen alleen ik zie nog 1 ding over het hoofd.
als ik de oude server uit het netwerk trek dan kan ik niet meer verzenden en ontvangen.
De nieuwe server is master en volgens mij staat alles naar de nieuwe server verwezen

ook als ik de oude er uit trek dan staat er in office 2003 op de gebruikers pc wel dat hij verbonden is

Verwijderd

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;822931

profiel zou automatisch geupdate moeten worden maar als je maar weinig gebruikers hebt kan je ook handmatig even een nieuw profiel aanmaken op de client.

Verder moet je ook nog wat meer informatie geven dan alleen `ik kan niet versturen of ontvangen' :)
Zoals bijvoorbeeld: krijg je een NDR? staat de mail ergens in een queue? Wat zie je in message tracking, etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
bij exchange system manager krijg ik de melding The tracking database on (server) is not available or the message has left the exchange organization.

Ik zelf kan als ik de 1ste server aan het netwerk laat hangen gewoon email versturen en de rest van de gebruikers ook. maar zodra ik het netwerk uit de 1ste server trek dan kan ik geen email versturen en ontvangen.

een vriend van mij zeg dat als ik op de 1ste server het spul ga deinstaleren dat het dan (vanzelf) goed komt maar is het niet ook mogenlijk de 1ste over te nemen zonder dat je iets deinstaleerd
ook heb ik op de router de poorten al goed gezet
dus zeg het maar

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 18:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:45:
bij exchange system manager krijg ik de melding The tracking database on (server) is not available or the message has left the exchange organization.

Ik zelf kan als ik de 1ste server aan het netwerk laat hangen gewoon email versturen en de rest van de gebruikers ook. maar zodra ik het netwerk uit de 1ste server trek dan kan ik geen email versturen en ontvangen.

een vriend van mij zeg dat als ik op de 1ste server het spul ga deinstaleren dat het dan (vanzelf) goed komt maar is het niet ook mogenlijk de 1ste over te nemen zonder dat je iets deinstaleerd
ook heb ik op de router de poorten al goed gezet
dus zeg het maar
je moet dus WEL de 1ste er uit gooien dus nu ff zoeken hoe dat moet

?je heeft iemand dat al eens gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
een nieuwe vraag

nu had ik het werkend wel met 2 servers

maar opeens willen sommige services niet meer starten.
- Microsoft Exchange IMAP4
- Microsoft Exchange Information Store
- Microsoft Exchange MTA Stacks
- Microsoft Exchange POP3

ik heb al naar deze gekeken
Exchange Services not started

en ook me gc werkt en ik kan ook pingen van en naar dc en email server maar hij wil toch echt niet de service opstarten.

dan krijg je de melding

error 1068 the dependency service or group failed to start

ook opnieuw opstarten van email en dc server mocht niet baten

iemand nog een tip????

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

system attendant service start wel, en de rest niet??

ik neem aan dat je deze services probeert te starten onder de local system account, en niet een speciale service account, want dat gaat nooit werken.

***edit***

Ik neem aan dat je de link van wilhelmstroker gevolgd hebt, en alle stappen voltooid die daarin staan? Duidelijker dan die link zal je het zelfs in een CBT Nugget niet uitgelegd krijgen ;)

[ Voor 34% gewijzigd door thamoosio op 28-03-2006 14:43 ]

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

Topicstarter
sorry ik zat een beetje scheef te lezen

system attendant service
exchange event
information store
mta stack
system attendant willen niet starten

en ik ben aangemeld als administrator dus daar moet het niet aan liggen volgens mij

alleen 1 ding is me wel opgevallen

als ik in explorer bv \\pcnaam \c$ intik dan kom ik niet op mijn dc server maar ik kom er wel op als ik

\\ipadres server \c$ intik

het vreemde is dat ik daar eerst geen last van had en nu heb ik er alleen last van op me email server.
als ik op een dc server zit en ik tik daar \\pcnaam emailserver\c$ dan werk t wel

iemand een idee ?? :?

Verwijderd

DNS.....

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-02 21:16

_Arthur

blub

Ga maar aan de slag met dcdiag, en zorg er voor dat je AD/DNS eerst goed werkt zonder problemen.

http://technet2.microsoft...d18-17f83c5e4e6c1033.mspx

Dcdiag zit in de support tools die op je win2k3 cdrom staan.

The support tools are located in the \support\tools folder on the Windows 2003 CD-ROM. Navigate to that location and double click the "suptools.msi" file to start the installation wizard.

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 14:33
misschien ook eens de standaard migratie scenarios voor migratie naar een nieuwe server doornemen op technet. dat had je al deze ellende gescheeld

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

Verwijderd

Topicstarter
ja maar het raare is nou juist dat het heeft gewerkt dat is zo vreemd aan het verhaal

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 22:30

Duinkonijn

Huh?

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 23:42:
ja maar het raare is nou juist dat het heeft gewerkt dat is zo vreemd aan het verhaal
dat is het leuke met exchange / 2003 als hij er zelf niet uitkomt gaat hij via zijn zusjes werken.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1