Ik heb hier een SBS2003 server die via een Cisco 877 aan het internet hangt (adsl dus). De client draait XP sp2.
Ik heb L2TP ingesteld met een preshared key, als ik dan een connectie maakt binnen het domein, dus een lokale pc, welke in het domein hangt, dan gaat het goed en heb ik binnen een paar tellen een verbinding tot stand gebracht.
Als ik vervolgens met de externe client connectie probeer te maken, krijg ik de melding: Error 781, geen certificaten gevonden (oid, maar dit idee). Deze melding is bijna instantaan.
De server heeft 2 nics, waarvan 1 speciaal voor vpn, beide in hetzelfde subnet, 192.168.1.3 en 192.168.1.5, de .5 is voor VPN en de .3 voor het gewone verkeer (lokaal netwerk en internet e.d.)
Wat heb ik al geprobeerd:
Easy VPN server instellen op de router
De poorten 1701, 500, 4500 (udp) forwarden naar de vpn server.
Klooien met de instellingen
(zoals verschillende encryptie niveaus, naast udp ook tcp forwarden, dat soort dingen)
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
ps. ik maak gebruik van de SDM
Ik heb L2TP ingesteld met een preshared key, als ik dan een connectie maakt binnen het domein, dus een lokale pc, welke in het domein hangt, dan gaat het goed en heb ik binnen een paar tellen een verbinding tot stand gebracht.
Als ik vervolgens met de externe client connectie probeer te maken, krijg ik de melding: Error 781, geen certificaten gevonden (oid, maar dit idee). Deze melding is bijna instantaan.
De server heeft 2 nics, waarvan 1 speciaal voor vpn, beide in hetzelfde subnet, 192.168.1.3 en 192.168.1.5, de .5 is voor VPN en de .3 voor het gewone verkeer (lokaal netwerk en internet e.d.)
Wat heb ik al geprobeerd:
Easy VPN server instellen op de router
De poorten 1701, 500, 4500 (udp) forwarden naar de vpn server.
Klooien met de instellingen
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
ps. ik maak gebruik van de SDM
[ Voor 7% gewijzigd door nhimf op 27-03-2006 14:41 ]
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders