Toon posts:

DVD afspelen op XBOX 360 soms schokkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als ik DVD's afspeel op mijn xbox 360 dan heb ik vaak problemen dat deze schokken of niet vloeiend afspelen ( lijkt een beetje op ghosting maar ik heb een CRT beeldbuis). Ik moet eerlijk zijn dat dit het vaakst is bij de voorstukjes of de extra features op de dvd's zelf ( mss zijn deze van mindere kwaliteit). Het is niet gerelateerd aan 1 specifieke DVD maar een verschillenden en allemaal legale versies.

De DVD's zelf zijn proper dus aan krassen ligt het niet. Heeft iemand gelijkaardige problemen?
Op mijn originele DVD speler had ik dit probleem niet.... XBOX360 had toch volledige DVD ondersteuning of vergis ik me

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
Dit komt doordat je waarschijnlijk je Hz op 60 hebt staan. Je moet in je instellingen de boel overzetten op 50Hz.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad mijn settings op 60 Hz staan aangezien dit nodig is voor Dead or Alive 4 te kunnen spelen.

Ik ga het vanavond eens uittesten. Bedankt voor de info en als dit inderdaad het probleem oplost dan is dit een zware nalatigheid van MS

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heeft te maken met het europese PAL systeem en het amerikaanse NTSC.
PAL dvds werken op 50 hz en als je je xbox op 60hz heb staan dan zal af en toe iets moeten overslaan om weer bij te komen. Niet echt een nalatigheid van microsoft maar komt meer door de wirwar aan internationale systemen.

Verwijderd

Neemt niet weg dat de dvd player van de 360 gewoon ruk is. Verders het tofste apparaat sinds de magnetron. Maar die dvd speler is ERG jammer.