Toon posts:

Word delen van document invoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben bezig met een sjabloon voor verschillende documenten.
Als het Word document wordt geopend wil ik dat er een dialogvenster komt met de opties:
- indiensttreding
- wijziging dienstverband
- ontslag (volledig)

Aan de hand van de gekozen optie moet het desbetreffende deel tekst onder een algemene tekst (die op alle 3 de pagina's moet staan) komen te staan.

Ik heb het al geprobeerd aan de hand van macro's, maar dit krijg ik niet voor elkaar.
Bijvoorbaat dank.

Groeten Maarten.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:52

Boss

+1 Overgewaardeerd

Dit gaat net iets verder dan een macro opnemen en afspelen. Je zal een beetje aan de slag moeten gaan met VBA. Maar zo heel moeilijk is dat niet. Je kan heel makkelijk een macro opnemen, en daarna in de code kijken welke commando's er zijn uitgevoerd in het macro. Die code een beetje aanpassen en dan kom je een heel eind.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
Boss schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 00:41:
Dit gaat net iets verder dan een macro opnemen en afspelen. Je zal een beetje aan de slag moeten gaan met VBA. Maar zo heel moeilijk is dat niet. Je kan heel makkelijk een macro opnemen, en daarna in de code kijken welke commando's er zijn uitgevoerd in het macro. Die code een beetje aanpassen en dan kom je een heel eind.
Ja hier ben ik meebezig geweest, maar krijg het niet helemaal voorelkaar..
Ik heb de 3 verschillende documenten in aparte Word documenten gezet, en probeer die aan de hand van een macro/vba op te roepen.
Dit is de code, waar hij een foutmelding bij geeft:

Sub wijzing()
'
' wijzing Macro
' Macro opgenomen op 27-3-2006 door M Oostland, 4500
'
Selection.InsertFile FileName:="Wijziging dienstverband.doc", Range:="", _
ConfirmConversions:=False, Link:=False, Attachment:=False
End Sub