Hallo mensen,
Ik heb een redelijk groot PHP script, hierin worden ongeveer 27 stored procedurs aangeroepen. En nee, of dit minder kan gaat het nu even niet over
Normaal opende ik voor elke stored procedure die ik aanriep een connectie dmv:
Dan voerde ik mijn query uit:
En sloot ik de connectie:
Door de verbinding elke keer te openen & te sluiten gaat daar aardig wat tijd in zitten. Die tijd wil ik terugwinnen nu door de connectie voor de hele lengte van mijn script open te laten en aan het eind te sluiten.
Soms is de connectie in een functie nodig, en op deze manier had ik het in gedachten.
Aan het begin van de pagina:
In de functie's waar een query moet worden uitgevoerd:
en aan het eind van de pagina waar mijn script eindigt:
Maar nu krijg ik 9 van de 10 keer de volgende fout:
Mijn verbinding blijft dus niet open, heb al gezocht in de mysql handleiding, en daar staat iets over het te lang open laten van de verbinding, de uitvoer van het hele script duurt normaal 0,5 seconde en daar kan het dus niet aan liggen. Wie help mij uit de brand?
MySql: 5.1.19
PHP: 5.1.2
Ik heb een redelijk groot PHP script, hierin worden ongeveer 27 stored procedurs aangeroepen. En nee, of dit minder kan gaat het nu even niet over
Normaal opende ik voor elke stored procedure die ik aanriep een connectie dmv:
PHP:
1
2
| $link = mysqli_connect($config['mysql_server'],$config['mysql_user'],$config['mysql_password'],$config['mysql_database']) or die ("Error connecting:<br>".mysqli_error($link)); |
Dan voerde ik mijn query uit:
PHP:
1
| $data = mysqli_query($link,$query) or die("Error:<br>".mysqli_connect_error($link)); |
En sloot ik de connectie:
PHP:
1
| mysqli_close($link); |
Door de verbinding elke keer te openen & te sluiten gaat daar aardig wat tijd in zitten. Die tijd wil ik terugwinnen nu door de connectie voor de hele lengte van mijn script open te laten en aan het eind te sluiten.
Soms is de connectie in een functie nodig, en op deze manier had ik het in gedachten.
Aan het begin van de pagina:
PHP:
1
2
| $link = mysqli_connect($config['mysql_server'],$config['mysql_user'],$config['mysql_password'],$config['mysql_database']) or die ("Error connecting:<br>".mysqli_error($link)); |
In de functie's waar een query moet worden uitgevoerd:
PHP:
1
2
| global $link; mysqli_query($link,$query) or die("Error(".__LINE__."):<br>".mysqli_error($link)); |
en aan het eind van de pagina waar mijn script eindigt:
PHP:
1
| mysqli_close($link); |
Maar nu krijg ik 9 van de 10 keer de volgende fout:
code:
1
| Lost connection to MySQL server during query |
Mijn verbinding blijft dus niet open, heb al gezocht in de mysql handleiding, en daar staat iets over het te lang open laten van de verbinding, de uitvoer van het hele script duurt normaal 0,5 seconde en daar kan het dus niet aan liggen. Wie help mij uit de brand?
MySql: 5.1.19
PHP: 5.1.2
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 13:15 ]