Toon posts:

[win2k]mappings naar Domein Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een server welke niet is aangemeld op het domein.
Op deze server wil ik graag mappings naar shares van servers die wel lid zijn van het domein.
Als ik deze servers benader via een UNC pad dan vraagt hij om een domein gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze vul ik netjes in en ik kan mappings maken naar de shares.
Als ik de server opnieuw opstart en inlog dan vraagt om bij elke share naar het wachtwoord.
Is hier wat aan te doen, zodat de shares altijd werken zonder dat ik elke keer een wachtwoord in moet vulen???

Ikheb het hier over een win2000 servers.
Server lid maken van het domein is geen optie, want deze moet juist niet lid zijn van het domein.

Als iemand een suggestie heeft, dan hoor ik dat graag.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Al "remember password" geprobeerd?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:55

Metzie

Nyaano !

De server in zijn eigen domein hangen en daarna een one-way-trust opzetten naar het reeds bestaande domein.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:56:
Heb een server welke niet is aangemeld op het domein.
Op deze server wil ik graag mappings naar shares van servers die wel lid zijn van het domein.
Als ik deze servers benader via een UNC pad dan vraagt hij om een domein gebruikersnaam en wachtwoord.
Deze vul ik netjes in en ik kan mappings maken naar de shares.
Als ik de server opnieuw opstart en inlog dan vraagt om bij elke share naar het wachtwoord.
Is hier wat aan te doen, zodat de shares altijd werken zonder dat ik elke keer een wachtwoord in moet vulen???

Ikheb het hier over een win2000 servers.
Server lid maken van het domein is geen optie, want deze moet juist niet lid zijn van het domein.

Als iemand een suggestie heeft, dan hoor ik dat graag.
Server die niet in domain hangt in werkgroep hangen met dezelfde naam als het domain en useraccounts gebruiken met de zelfde naam. Wachtwoorden van deze users gelijk houden. opgelost!

• blablable
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-12-2025
Metzie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:01:
De server in zijn eigen domein hangen en daarna een one-way-trust opzetten naar het reeds bestaande domein.
btje omslachtig imho

Verwijderd

Topicstarter
blablable schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:02:
[...]

Server die niet in domain hangt in werkgroep hangen met dezelfde naam als het domain en useraccounts gebruiken met de zelfde naam. Wachtwoorden van deze users gelijk houden. opgelost!
Het is juist de bedoleing dat de namen en wachtwoorden anders zijn dan die van het domein.
Dus dat zal niet gaan werken.

Verwijderd

Topicstarter
Microkid schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:57:
Al "remember password" geprobeerd?
Kan dat nergens opgeven.

Verwijderd

kun je dit niet via een batch bestand doen. Deze dan in automatisch opstarten zetten.

NET USE DRIVELETTER \\SERVERNAAM_OFIP\SHARENAAM wachtwoord /USER:username

dus bijvoorbeeld

net use k: \\mijnserver\mijnshare mijnpassword /USER:administrator

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:31:
kun je dit niet via een batch bestand doen. Deze dan in automatisch opstarten zetten.

NET USE DRIVELETTER \\SERVERNAAM_OFIP\SHARENAAM wachtwoord /USER:username

dus bijvoorbeeld

net use k: \\mijnserver\mijnshare mijnpassword /USER:administrator
Heb dit geprobeerd, maar dit werkt ook niet. Want bij het aanloggen wil hij de verbindingen herstelen voordat de batch gaat lopen. Hi vraagt dan weer om de wachtwoorden van de shares.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:16:
[...]

Heb dit geprobeerd, maar dit werkt ook niet. Want bij het aanloggen wil hij de verbindingen herstelen voordat de batch gaat lopen. Hi vraagt dan weer om de wachtwoorden van de shares.
ook met de persistant optie?

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben eruit. :D

Heb twee batch bestanden aangemaakt.
1 batch met de mappings inclusies gebruikersnaam en wachtwoorden (Hierbij gaat mijn dank uit naar Rubber-Duck).
en 1 batch voor het verwijderen van alle mappings.
Deze batch bestanden heb ik als script laten uitvoeren in de group policy's:
Start -> Uitvoeren en type gpedit.msc -> User configuratie -> Windows-Instellingen -> Scripts

Bij het aanmelden roept hij nu de mappings batch aan en bij het afmelden verwijdert hij alle mappings weer zodat hij ze niet wil aanmaken bij het aanmelden.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Verwijderd

je kunt ook /PERISTENT:NO achter die regel zetten, dan hersteld hij deze niet bij volgende aanmelding
Pagina: 1