Toon posts:

Zoek formulier VBA Access

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Ik wil een formulier maken in access waarmee gezocht kan worden in tabellen doormiddel van het intypen van een waarde (een string). Het formulier is bedoeld om te kunnen zoeken op bedrijfsnaam of een opdracht omschrijving. Bedrijfsnaam staat in tabel bedrijven en opdracht omschrijving in de tabel opdrachten.

Als er op bedrijf gezocht wordt moeten de opdrachten die bij dat bedrijf horen getoond worden en als er op de omschrijving gezocht wordt moet het bijbehorende bedrijf getoond worden. Tevens dienen uit de tabel stages de studenten getoond te worden die de desbtreffende opdracht bij het bedrijf gevolgd hebben.

Ben niet echt zo goed met VBA kan iemand mij op weg helpen?

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Ik zou gaan voor twee schermen:
1 met een dropdownbox met al je bedrijven. Zodra je een bedrijf kiest krijg je een value_change oid. event, waarin je de stages en opdrachten kan laten zoeken. Die kan je het best in twee listboxes plakken.
Verder een knop "zoeken op omschrijving", waarmee je naar scherm gaat.
Hierin een vrije tekst invoer, een zoekknop en een listbox voor gevonden resultaten. Voer een tekst in en zet onder die knop een compare functie die door je opdrachten loopt (google geeft wel snippers). Vervolgens selecteer je een opdracht en sluit je het formulier. In je sluit-event laat je je het bedrijf van je keuze plakken in de dropdown van het hoofdscherm

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info maar ik heb al wat gevonden denk ik, dit komt wel aardig in de buurt:
http://www.fabalou.com/Access/Modules/searchtext.asp