Goed videobewerk programma?

Pagina: 1
Acties:
  • 376 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SjorsVN
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-12-2022
Hey,

de titel zegt eht eigenlijk al, maar ik zal de vraag even toelichten. We moeten voor school een film van 10 minuten maken, en daar gebruiken we de normale huis tuin en keuken spullen voor. Eenvoudige camera's dus en eenvoudige omgevingen. Nou gaat het vooral om het monteren en het bewerken. Dus ik vroeg me af, kunnen jullie mij een programma aanraden dat én veel opties heeft én toch makkelijk is om te gebruiken?

En misschien dat jullie dit ook weten, is er een site waar je allemaal geluidjes van kunt halen, om een voorbeeld te geven, een bonzend hart?

Alvast bedankt!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Nero werkt voor mij prima. Kan bewerken, monteren, etc.

Copy.com

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Windows Moviemaker. Zit standaard in XP en werkt voor het huis tuin en keuken gebruik prima. Je zou anders ook naar virtualdub kunnen kijken die ook eea kan (hoewel dat niet echt een editting prog is) en een ander prog dat lekker simpel is is premiere van adobe.

• SjorsVN
Hmm ok, en er is toch ook iets vdat Pinnacle heet? Of is dat daar niet voor?
Kan je met dat soort programma's ook nog de audio bewerken, want ik wil dan het geluid en het beeld apart bewerken en dan weer samenvoegen.

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 19:34
Pinnacle studio is wel iets goed, redelijk uitgebreid en easy to use..

EDIT: en voor wat het allemaal kan, moet je hier maar eens kijken:

http://www.pinnaclesys.co...Home+Video/Studio+Family/

[ Voor 55% gewijzigd door cman op 27-03-2006 12:38 ]

BOE

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Adobe Premiere, is iets 'lastiger' onder de knie te krijgen, maar je kunt er uiteindelijk wel beter mee editten. Voor simpel werk zou je Windows Movie Maker ook kunnen proberen.

of ga eens stoeien met Avid

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 10:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Inderdaad Windows Moviemaker. M'n pa gebruikt Pinnacle Studio. Lekker makkelijk, geen gedoe. En kan importeren vanaf je cam en vervolgens direct naar CD/DVD branden.
Ikzelf geef de voorkeur aan programma's die je meer de vrijheid geven zoals Adobe After Effects. Maar dat is echt erg uitgebreid, ik denk niet dat je dat wilt.

Overigens denk ik dat de search je best wat meer info hierover kan bieden, but I could be wrong.

edit: spuit 11 :(

[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 27-03-2006 12:39 ]

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Pinnacle?

Sites met geluidstracks bestaan, maar zijn vaak betaald (.99 per track of zo), daar kun je we voorbeelden luisteren. (rippen....)
Tip: altavista geluidszoekmachine.
(als je het bij huis tuin en keuken houd.)
Je kunt ook bij grote CD-uitleen gevallen cd's vol met geluiden krijgen, speciaal voor het doel wat je beoogd.

Verwijderd

Pinnacke studio9 is vrij eenvoudig in gebruik, maar ik liep vrij snel tegen de beperkingen aan. Adobe Premiere vond ik niet zo moeilijk om te leren. Je kan een 30 dagen trial downloaden, is wellicht al genoeg om jouw filmpje te maken.

Geluiden kan je wel van internet halen, zoeken naar iets als "sound effect free download" ;)

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:13

PromoX

Flying solo

SjorsVN schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:30:
En misschien dat jullie dit ook weten, is er een site waar je allemaal geluidjes van kunt halen, om een voorbeeld te geven, een bonzend hart?
http://www.sounddogs.com/start.asp
http://freesound.iua.upf.edu/searchText.php

And I'm the only one and I walk alone.

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 10:23

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

• SjorsVN
Ok ik zal Pinnacle eens gaan bekijken (ik heb net Pinnacle Studio 9 gevonden), allemaal alvast bedankt voor de reacties. Ik denk er ook over na om iets van Adobe te gaan proberen, maar dat komt later nog wel. Ook bedankt voor de sites met geluidjes!
Pagina: 1