Sinds kort heb ik op mijn server het spamfilter 'SpamAssassin' geïnstalleerd.
Vanuit enkele applicaties stuur ik HTML-mails met de mail-functie van PHP. Voordat de SpamFilter actief was werden de e-mails correct weergegeven. Sinds SpamAssassin echter actief is worden deze e-mails niet meer correct weergegeven, in plaats van een HTML-pagina wordt de broncode getoond.
Waarom ik dit topic plaats in Programming ipv in een software-forum is het volgende: veel andere e-mails die ik op mijn e-mailadres ontvangen worden wel gewoon correct weergegeven in het mailprogramma. Ik vermoed dus dat de headers niet 100% kloppen en aangezien SpamAssassin zelf ook headers aan de mail toevoegt (X-Spam-Checker-Version, X-Spam-Level etc) zullen de headers op dat moment dusdanig 'vervormt' worden dat Outlook de e-mail niet meer herkent als HTML-email. Dit blijkt ook uit het feit dat ook de afzender niet meer wordt weergegeven in de lijst met ontvangen e-mails.
Dit zijn de headers waarme ik een e-mail verstuur:
De headers van de e-mail zoals deze aankomt in Outlook, waaruit blijkt dat de door mij meegestuurde headers niet als headers worden opgepikt:
Het begin van de e-mail bevat de rest van de headers zoals ik die meestuurde vanuit PHP en de headers van SpamAssassin:
Waar zou dit door kunnen komen en belangrijker, hoe zou ik dit op kunnen lossen?
Vanuit enkele applicaties stuur ik HTML-mails met de mail-functie van PHP. Voordat de SpamFilter actief was werden de e-mails correct weergegeven. Sinds SpamAssassin echter actief is worden deze e-mails niet meer correct weergegeven, in plaats van een HTML-pagina wordt de broncode getoond.
Waarom ik dit topic plaats in Programming ipv in een software-forum is het volgende: veel andere e-mails die ik op mijn e-mailadres ontvangen worden wel gewoon correct weergegeven in het mailprogramma. Ik vermoed dus dat de headers niet 100% kloppen en aangezien SpamAssassin zelf ook headers aan de mail toevoegt (X-Spam-Checker-Version, X-Spam-Level etc) zullen de headers op dat moment dusdanig 'vervormt' worden dat Outlook de e-mail niet meer herkent als HTML-email. Dit blijkt ook uit het feit dat ook de afzender niet meer wordt weergegeven in de lijst met ontvangen e-mails.
Dit zijn de headers waarme ik een e-mail verstuur:
code:
1
2
3
4
5
| MIME-Version: 1.0\r\n Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n From: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>\r\n Return-Path: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>\r\n Reply-To: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>\r\n |
De headers van de e-mail zoals deze aankomt in Outlook, waaruit blijkt dat de door mij meegestuurde headers niet als headers worden opgepikt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Return-Path: <ontvanger@domein.nl> Delivered-To: 3-mijn@emailadres.nl Received: (qmail 20436 invoked by uid 110); 27 Mar 2006 12:08:59 +0200 Delivered-To: 3-mijn@emailadres.nl Received: (qmail 20433 invoked by uid 48); 27 Mar 2006 12:08:59 +0200 Date: 27 Mar 2006 12:08:59 +0200 Message-ID: <20060327100859.20431.qmail@mijnserver.nl> To: mijn@emailadres.nl Subject: ONDERWERP MIME-Version: 1.0 |
Het begin van de e-mail bevat de rest van de headers zoals ik die meestuurde vanuit PHP en de headers van SpamAssassin:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Content-type: text/html; charset=iso-8859-1 From: AFZENDER <ontvanger@domein.nl> Reply-To: AFZENDER <ontvanger@domein.nl> X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.4 (2005-06-05) on mijnserver.nl X-Spam-Level: X-Spam-Status: No, score=-0.3 required=7.0 tests=ALL_TRUSTED,AWL,HTML_90_100, HTML_IMAGE_ONLY_16,HTML_MESSAGE,MIME_HTML_ONLY autolearn=unavailable version=3.0.4 |
Waar zou dit door kunnen komen en belangrijker, hoe zou ik dit op kunnen lossen?