[PHP] HTML-mail wordt plain na controle door SpamAssasin

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik op mijn server het spamfilter 'SpamAssassin' geïnstalleerd.
Vanuit enkele applicaties stuur ik HTML-mails met de mail-functie van PHP. Voordat de SpamFilter actief was werden de e-mails correct weergegeven. Sinds SpamAssassin echter actief is worden deze e-mails niet meer correct weergegeven, in plaats van een HTML-pagina wordt de broncode getoond.

Waarom ik dit topic plaats in Programming ipv in een software-forum is het volgende: veel andere e-mails die ik op mijn e-mailadres ontvangen worden wel gewoon correct weergegeven in het mailprogramma. Ik vermoed dus dat de headers niet 100% kloppen en aangezien SpamAssassin zelf ook headers aan de mail toevoegt (X-Spam-Checker-Version, X-Spam-Level etc) zullen de headers op dat moment dusdanig 'vervormt' worden dat Outlook de e-mail niet meer herkent als HTML-email. Dit blijkt ook uit het feit dat ook de afzender niet meer wordt weergegeven in de lijst met ontvangen e-mails.

Dit zijn de headers waarme ik een e-mail verstuur:

code:
1
2
3
4
5
MIME-Version: 1.0\r\n
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n
From: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>\r\n
Return-Path: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>\r\n
Reply-To: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>\r\n

De headers van de e-mail zoals deze aankomt in Outlook, waaruit blijkt dat de door mij meegestuurde headers niet als headers worden opgepikt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Return-Path: <ontvanger@domein.nl>
Delivered-To: 3-mijn@emailadres.nl
Received: (qmail 20436 invoked by uid 110); 27 Mar 2006 12:08:59 +0200
Delivered-To: 3-mijn@emailadres.nl
Received: (qmail 20433 invoked by uid 48); 27 Mar 2006 12:08:59 +0200
Date: 27 Mar 2006 12:08:59 +0200
Message-ID: <20060327100859.20431.qmail@mijnserver.nl>
To: mijn@emailadres.nl
Subject: ONDERWERP
MIME-Version: 1.0

Het begin van de e-mail bevat de rest van de headers zoals ik die meestuurde vanuit PHP en de headers van SpamAssassin:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Content-type: text/html; charset=iso-8859-1 From: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>
Reply-To: AFZENDER <ontvanger@domein.nl>
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.0.4 (2005-06-05) on 
    mijnserver.nl
X-Spam-Level: 
X-Spam-Status: No, score=-0.3 required=7.0 tests=ALL_TRUSTED,AWL,HTML_90_100,
    HTML_IMAGE_ONLY_16,HTML_MESSAGE,MIME_HTML_ONLY autolearn=unavailable 
    version=3.0.4

Waar zou dit door kunnen komen en belangrijker, hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De \r weghalen gaat werken voor jou...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad het werkt, bedankt! Het lijkt echter alsof ik de enige met dit probleem ben, ik heb uitgebreid gezocht op GoT, maar ik ben geen enkel topic tegengekomen dat mijn probleem besprak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 12:54
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:31:
Inderdaad het werkt, bedankt! Het lijkt echter alsof ik de enige met dit probleem ben, ik heb uitgebreid gezocht op GoT, maar ik ben geen enkel topic tegengekomen dat mijn probleem besprak.
offtopic:
Je moet eens zoeken naar php mail function en hotmail. Die komt ook elke week langs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sybr_E-N schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:48:
[...]

offtopic:
Je moet eens zoeken naar php mail function en hotmail. Die komt ook elke week langs :)
Ja dat weet ik, maar mijn probleem was niet dat de e-mail in de Junk-folder van Hotmail eindigde, maar dat mijn HTML-mail plain werd weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Gebruik je soms exim als mta? Die is brak :P. Het hoort namelijk wel met \r\n, maar dat doet exim dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eamelink schreef op maandag 27 maart 2006 @ 14:50:
Gebruik je soms exim als mta? Die is brak :P. Het hoort namelijk wel met \r\n, maar dat doet exim dus niet...
Zoals je had kunnen zien in de headers gebruik ik QMail...
Pagina: 1