Erg vreemd Matrox G400 probleem

Pagina: 1
Acties:

• Jedi Lord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 16:03
Mijn G400 32 SH werkt opzich goed.

Maar omdat mijn Divxjes klote lopen in fullscreen mode ging ik eens kijken, en aangezien die divxen in 24 bit zijn opgenomen dacht ik, kom laat ik eens in 24 bits kleuren het gaan proberen.

Maar dan tot mijn schrik blijktin 24bits er iets heel vreemds te gebeuren, achter mijn muis komt dan een zooitje rodzooi aan, en de iconen hebben allemaal wit en zwarte randjes er omheen.
Dus niet meer het strakke beeld zoals bij 16 en 32 bits, want 32 bit doet het nog wel perfect.

Dus toen ff de nieuwste drivers er op nog steeds het probleem.

config: P3 800E Asus P3V4X, 256MB, G400 32 sh, Fasttrack raid0, SB live 1024, Miro PCTVPRO, 3Com 905B.

Heeft iemand enig idee of suggesties, en graag niet van die onzin "koop een G-force"

May the Force be with You instead of Bill

Verwijderd

G400 is een prima kaart.. en zeker beter in 2D van een GeForce(2)..... heb je van alles al de nieuwste biossen en drivers????? en welk OS gebruik je???

Verwijderd

Je kan dus kiezen uit 32-bit en 24-bit.

Ze zijn evenveel kleuren dus kies gewoon degene die werkt.

• Jedi Lord
ik heb zojuist de nieuwste bios er in gestopt 1.9.33 geloof ik.

Maar helaas het probleem blijft.

Nee ik kan tussen 16 en 32 bit kiezen, die 256 en 16 kleuren zullen het wel doen denk ik die heb ik dus niet geprobeerd omdat ze niet interesant zijn, en bij het booten van W2k heb ik geen kleur pallet errors, dus mag je aannemen dat de 256 kleuren pallet goed is.

Maar ik wil juist 24 bit kunnen gebruiken om te kijken of het probleem met schokende divxjes over is in fullscreen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 14:57
Spelen ALLE divxjes gaar?

Of is t alleen bij sommige divxjes?

In geval van sommige, dat probleem is vaker voorkomend.. Als de beeldresolutie van een divxje niet deelbaar is door 32 (horizontaal dacht ik) dan weigert ie m via een overlay te spelen (en ook niet op tvout), dus dan handmatig fullscreeen resulteerd in pixelvorming en haperen

• Jedi Lord
nee idd sommige divxen, maar dan blijft het vreemd dat bij sommigen mensen (computers eigenlijk) die zelfde divxjes wel goed fullscreen draaien, of kan dat aan je videokaart liggen, dat de ene kaart overlay wel of beter ondersteund dan de andere kaart

Nou dat overlay is dus het probleem, ik had net ff een trailer opnieuw geencode maar dan een veelvoud van 32pixels en fullscreen gaan, zonder problems.
Wat me nu ook opvalt, dat als ik op switch to fullscreen doe, het direct werkt, en dat het niet 2 sec duurt voordat het beeld er is, wat ik dus wel bij de vorige encoded stukjes had, dus divx probleem opgelost, kan ik overigens deze met virualdub of zoiets ze reencoden naar een lagere resolutie??

Het G400 probleem is nogsteeds blijvend, de noodzaak is nu wel iets minder maar het probleem is niet weg.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:27

CAP-Team

XBL: CAPTeam

32-bit en 16-bit is sneller dan 24 bit omdat ie dan moet gaan rekenen met 3 bytes in plaats van 4 en 2 bytes (dat is sneller).

Zoiets :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
En overigens, het heeft geen zin om 24bit kleurdiepte uit te proberen voor DiVX want dat heeft geen invloed. Als ik het goed heb maken alle video's (MPEG(2),DIVX) gebruik van de "overlay" functie om het videobeeld op je scherm te tonen. Dit wil zeggen dat alle kleuren die in de video gebruikt worden getoond worden op je scherm, of je nou 16, 24 of 32bit kleur draait in windows.
Ik speel bijvoorbeeld DVD's (32bit) af op mijn monitor terwijl deze op 16bit staat ingesteld, maakt niks uit.

https://www.strava.com/athletes/10490675

Verwijderd

in 24 bit draait je G400 in software modus.. kortom, niets wordt meer hardware accelerated. Los van dit feit is er ook geen enkele reden om 24-bit te gebruiken, aangezien alles er ni 32-bit er hetzelfde of zelfs beter uit ziet dan in 24-bit.

• Jedi Lord
dat divx probleem is weg, ik bedoel ik weet de oplissing.

Maar het feit dat in 24 bits er van die zwarte en groene blokjes achter mijn muis aan vliegen (en dus ook blijven zitten op de plaats op het scherm waar ze zijn geweest) vindt ik fout.

Of ik het nou gebruik of niet, boeiie???

het gaat er om dat het niet klopt dat die fout er is, toch???

Verwijderd

het is geen fout, zoals ik al zij. In 24-bit gebruikt hij geen hardware acceleratie. Gewoon niet gebruiken dus... ik snap ook niet waarom ze 24-bit in de drivers hebben zitten, aangezien dit alleen tot rate klachten leidt, zoals in deze thread.
Pagina: 1