Toon posts:

Cambridge Audio Azur 540c CD-R compatble?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Mijn vader is een nieuwe stereo set voor zichzelf aan het samenstellen, en zoals het er nu uitziet lijkt het er op dat de CD speler in die set een cambridge audio 540c gaat worden. Daarover hoef ik geen advies verder, maar ik heb wel een vraag over deze speler:

Tijdens het luisteren in de winkel heb ik een aantal CD's meegenomen, waaronder 1 cd recordable met daarop de van de DVD gekopieerde stereo soundtrack van de eagles, hell freezes over. Alle CD's die ik de speler gevoerd heb speelden zonder enig probleem, behalve de recordable (een gewone 'computer' cd-r, dus geen speciaal audio exemplaar). De speler gaf bij de cd-r de code 'no play' op het scherm aan.

Zijn er hier mensen die deze speler (v2) hebben en wat zijn jullie ervaringen met het afspelen van CD-r's? De CD-r speelt zonder problemen in mijn ford autoradio en m'n eigen yamaha cd speler...

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand??

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-02 22:01

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Nou, ik heb een 640C V2, deze speelt ze in ieder geval prima af. Kijk anders even op de fora van Cambridge Audio of plaats daar een bericht.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Ik denk dat je pech hebt gehad, of de track niet goed hebt omgezet naar een audio cd formaat.
Ik heb zelf ook een cambridge cd speler, weliwaar een oudere, maar die doet het perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb misschien inderdaad pech gehad. De betreffende CD heb ik in alle haast vlak voor het luisteren even in elkaar gezet en wellicht heb ik daar inderdaad een foutje bij gemaakt. Om dat zeker te weten moet ik met wat meer recordables terug om uit te proberen, maar dat zit er deze week niet meer in....

De reden dat ik er achteraf pas onzeker over werd is dat de betreffende CD in andere spelers die ik geprobeerd heb het prima lijkt te doen, maar in de cambridge spelers die we beluisterd hebben (340C en 540C) dezelfde foutmelding geeft.

Op internet rondzoeken geeft ook maar weinig links terug waar mensen problemen hebben met de spelers en CD-Rs. Maar over het hele merk in het algemeen is de hoeveelheid informatie beperkt; ze zijn nou eenmaal wat minder populair dan de sony spelertjes van een paar tientjes.

Ik heb net deze vraag ook voorgelegd aan de winkel en die vertelde mij dat 'in principe' de speler(s) wel recordables horen te spelen maar wel kritisch zijn en niet alle recordables zonder problemen accepteren. Maargoed, die ervaring had ik zelf ook al; sommige merken recordables werken veel sneller en soepeler in mijn eigen cd speler dan andere exemplaren. Alleen is er bij mij nog nooit een echt geweigerd.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

mace

Sapere Aude

Je moet ook niet vergeten dat de stereo track op DVD's 48khz is, ook al is het PCM (zoals de stereo track van the eagles) CD gebruikt 44,1 khz, dus als je een vergissing hebt gemaakt met het omzetten kan het daar aan liggen.

Verwijderd

MaCe1337 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:27:
Je moet ook niet vergeten dat de stereo track op DVD's 48khz is, ook al is het PCM (zoals de stereo track van the eagles) CD gebruikt 44,1 khz, dus als je een vergissing hebt gemaakt met het omzetten kan het daar aan liggen.
Idd, cd-spelers spelen alleen "redbook" format cd geschreven cd's af. Dus 16bit, 44.1khz als ik me niet vergis.
Verder is die Cambrigde een top speler voor zijn prijsklasse. Ik heb hem zelf ook in het zwart met een Atoll versterker en Quad's L11 setup.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:02:
[...]

Idd, cd-spelers spelen alleen "redbook" format cd geschreven cd's af.
Vaak zijn ze een stuk toleranter, daarom kunnen ook al die ranzige kopieerbeveiligingen werken, omdat de cd-speler ze gewoon slikt, ook al is het geen redbook. :/

Dit is misschien de reden dat de CD van TS op bepaalde andere spelers wel werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door mace op 28-03-2006 22:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
MaCe1337 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 21:27:
Ja, daar ben ik me van bewust en ik heb de track dan ook omgezet (geresampled met soundforge) naar 44.1 khz alvorens ik hem brandde.
MaCe1337 schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:15:
[...]
Vaak zijn ze een stuk toleranter, daarom kunnen ook al die ranzige kopieerbeveiligingen werken, omdat de cd-speler ze gewoon slikt, ook al is het geen redbook. :/

Dit is misschien de reden dat de CD van TS op bepaalde andere spelers wel werkt.
Of de cd helemaal volgens de specs is weet ik niet. Het was een audio-cd project in nero, maar daar zijn ook nog genoeg opties beschikbaar om mee te spelen.

De spelers waarop ik 'm heb getest zijn vrij tolerant; een autoradio is gemaakt om de ranzigste plaatjes nog hoorbaar af te spelen en m'n yamaha is ook niet heel erg kieskeurig als 't er op aan komt. Donderdagavond is het koopavond in utrecht. Dan ga ik even rondshoppen voor een paar mooie luidsprekervoeten voor mijn surround speakers, dus zal dan de betreffende spelers eens een stapeltje CD-r's voeren en kijken wat wel en niet werkt...

CD's met kopieerbeveiliging heb ik niet; dat boycot ik. Als een CD beveiligd is is dat heel jammer voor de artiest en alles, maar die download ik dan wel...
Pagina: 1