[PC] Samenstelling + Beargumentering

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Coltpower
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-05-2025
Ik heb deze ochtend een beetje onderzoek gedaan naar goeie lopende aanbiedingen over complete systemen. Nu heb ik iets moois gevonden en overweeg om dit systeem aan te schaffen. Ik ben echter niet al te veel op de hoogte van de laatste techs en specs, maar naar mijn mening kan ik met dit systeempje behoorlijk goed meekomen.

Ik ga hem gebruiken voor voornamelijk de zware games (BF2, F.E.A.R. etc.)
Nog een kleine vraag hierbij: Er zit sound onboard. Dit lijkt mij niet de allerbeste optie voor als je een goeie game-pc wilt, of wel? De beetje acceptabele geluidskaarten echter, zijn niet al te duur, dus zou ik moeten overwegen om een geluidskaart er los bij aan te schaffen en deze er in te zetten?

Graag jullie comments, op of aanmerkingen over de volgende specs:

Interne onderdelen:
1 Intel Pentium D 805 DualCore 2x 2,66 GHz

1 Gigabyte GA-8I945PLG LGA775/PCI-E DDR2
1 ATX, PCI-E, 3x PCI, 1x IDE, 4x S-ATA

2 x 512 MB Nanya SE DDR2/533 Dimm
2 x WD 250 GB UDMA100 7200RPM 8MB Cache
1 Partitie Indeling 20% - 80%
1 LG GSA-4167 DVD±R/RW OEM Dual Layer Zwart
1 XFX GeForce 7300GS 256MB TV DVI PCI-E
1 Sound On Board
1 Netwerkkaart On Board
1 7in1 Read/Writ Int. OEM USB 2.0 Zwart
1 PARA miditower ATX2.0 V-06 300W Aird. Zw
1 Pinnacle PCTV 40i

Software:
1 Microsoft® Windows® XP Home OEM + Lic NL
1 Geen Applicatiesoftware € -/- 10,00
1 Nero 6.3 OEM Suite 3
1 Cyberlink PowerDVD XP 6.0 2 Channel OEM
1 Panda Titanium Antivirus 2006 OEM

Totaalbedrag bestelling inclusief B.T.W.:

€ 884,00

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De Pentium D 805, waar zit het addertje onder het gras?
lees deze eens omtrent die cpu. Op zich een leuk ding, maar vanwege zijn lage FSB niet de snelste die er is. Je kunt hem flink gaan OCen zodat je alsnog een hele rappe cpu hebt, maar wil je gewoon op stock speeds gaan draaien en je eist veel van je cpu dan zou ik toch overwegen een wat vlottere cpu te nemen. En dan zou je prijs/snelheidsgewijs misschien ook eens kunnen kijken naar de dual core athlons (tenzij je per se geen AMD wilt, maar voor een gamebak lijkt het me juist dat je dat wilt).

verder is onboard sound idd iets vertragend omdat het meestal wat meer van de cpu vergt dan een standaard kaart. Maar met de huidige snelheden merk je erverder niets van (tenzij je alles uit je bak wil halen en een hekel hebt aan onboard meuk :P)

• Coltpower
Pff al die moeilijke taal op dat topic daar... (nee geintje ;) )

Oke, ben er iets wijzer uit geworden... Dual core is NIET een synoniem voor snelheid. Verder, je kan programma's/applicaties toewijzen op 1 van de 2 cores.

Maar een single CPU zou minstens even snel zijn met de prestaties als een dual core.

Oke, dus ik ga voor een normale processor. Hoop dat ik deze apart kan bijbestellen, en dat ze dan die oude er uit laten. Zou dat lukken bij paradigit denk je als ik dat opgeef?

En welke processor adviseer je dan om wel zo rond de 800 euro te blijven intotaal?

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Onboard sound valt wat betreft vertraging reuze mee... Wat betreft de geluidskwaliteit ligt het eraan welke chip er op het moederbord zit.

Wat echter het grote probleem van dit systeem is is de videokaart. Daar bij ga je bij lange na niet in staat zijn om de nieuwste games vloeiend te spelen met veel eye-candy. Een 7300 is gewoon een echte budget kaart en dus zeker niet geschikt voor die-hard gamers.

PS Heb je de FAQ en de Nettiquete al doorgenomen en ook het topic "Wat moet ik nemen", volgens mij niet namelijk ;)

Wil je dan een zwaardere videokaart, zul je weer moeten investeren een een sterkere voeding, want dit ding trekt geen systeem...

[ Voor 13% gewijzigd door AJ1815 op 27-03-2006 12:13 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bosman schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:07:
Pff al die moeilijke taal op dat topic daar... (nee geintje ;) )

Oke, ben er iets wijzer uit geworden... Dual core is NIET een synoniem voor snelheid. Verder, je kan programma's/applicaties toewijzen op 1 van de 2 cores.

Maar een single CPU zou minstens even snel zijn met de prestaties als een dual core.

Oke, dus ik ga voor een normale processor. Hoop dat ik deze apart kan bijbestellen, en dat ze dan die oude er uit laten. Zou dat lukken bij paradigit denk je als ik dat opgeef?

En welke processor adviseer je dan om wel zo rond de 800 euro te blijven intotaal?
Lijkt me wel dat een winkel een systeem naar jouw wensen bouwt (anders zou ik daar wegblijven in ieder geval).

En als ik een cpu zou moeten adviseren (singlecore) dan zou het een AMD Athlon 64 worden, gezien die in games toch wat lekkerder presteren.
Anders zou ik gewoon kijken naar een p4 die binnen je prijsklasse valt.

• Coltpower
Oke, bedankt zover voor de bruikbare info allemaal...

Ik ga er nog even over nadenken, maar denk er wel over om bij paradigit te gaan kopen. Is me voorheen altijd goed bevallen qua prijs en kwaliteit.

Sorry voor het niet goed doorlezen van het 'Wat te nemen' topic, was iets te enthousiast over deze aanbieding.

Maar ik begrijp dus dat mijn specs (zie boven) niet het beste uit een zware game kunnen halen op high settings. Toch staat hij goed beschreven op de site van paradigit als een waar monster. Hebben ze hier er dan geen verstand van of proberen ze van hun 'slechte' meuk af te komen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Bosman schreef op maandag 27 maart 2006 @ 12:32:

Maar ik begrijp dus dat mijn specs (zie boven) niet het beste uit een zware game kunnen halen op high settings. Toch staat hij goed beschreven op de site van paradigit als een waar monster. Hebben ze hier er dan geen verstand van of proberen ze van hun 'slechte' meuk af te komen?
Nou, voor iemand die niet echt heel veel eisend is, een beperkt budget heeft is het toch een flinke bak.
Maar goed, als ik naar de winkel stap en een systeem koop van 10.000€ zal dat altijd een wat groter monster zijn dan wat je voor €800 koopt natuurlijk.

Ik zeg niet dat het systeem slecht is, maar je kunt natuurlijk altijd sneller, groter, beter enz. enz.

• Coltpower
Oke heb een goeie (naar mijn mening) gevonden.

Pentium 4 630 3.0Ghz S775
FSB: 800
Incl. Cooler

Lijkt mij wel een redelijke processor voor de acceptabele prijs van € 202,-

Dan nog de videokaart die mij ook aansprak:

GeForce 6800GS 256MB DVI PCI-E XXX

Met ook de acceptabele prijs van € 230,-

Zijn idd niet de beste van dit moment. Maar ik kijk ook naar mijn budget en ik kom nu op een totaal van
€ 432,-.

Daar komt ongeveer € 90,- bij voor de 2 x 512 MB DDR geheugenreepjes die ik er bij wil hebben. Dit zou denk ik gewoon met het bovengenoemde moederbord moeten werken? Zo niet, (ik kan zovaak dat 'wat past bij elkaar' topic doorlezen maar ik heb er nogal moeite mee) welk moederbord moet ik wel hebben.

En anders zou ook een kleine suggestie op al het bovengenoemde me zeer helpen, zodat ik me wat meer kan orienteren op de producten die ik aan kan schaffen voor een redelijke prijs/kwaliteits verhouding.

Alvast bedankt (nogmaals) :)

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Wat dacht je in tegenstelling van de 6800GS de beste 7600GT kaart op de markt?
XFX GEFORCE 7600GT XXX EDITION (214 euro)

Engine kloksnelheid: 590 MHz
Geheugen kloksnelheid: 1600 MHz

Dat in tegenstelling tot de XFX XXX editie van de 6800GS (199 euro):

Engine kloksnelheid: 485 MHz
Geheugen kloksnelheid: 1100 MHz

Laurens

Verwijderd

Misschien zou je hier iets mee kunnen?

AMD Athlon 64 3200+ Venice (S939, 2.0GHz, 512KB, Boxed) € 154,71

Asus A8N-E, nForce 4 Ultra (Sound, LAN, SATA-RAID) € 86,20

2x1GB PC3200 DDR (TwinMos) € 70,75 x 2 = € 141,75

Club3D GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) CGNX-G766 € 190,-

Western Digital Caviar RE WD2500YD, 250GB (7200rpm, SATA, 16MB) € 96,18

Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart) € 106,66

Creative Soundblaster Audigy 4 € 47,86

Totaal = € 823,36

Toevoegingen:
- De processor zou natuurlijk ook beter kunnen, en dit is de boxed versie. Je zou ook gewoon 3200+ zonder koeler kopen en die er zelf op zetten. Een betere oplossing voor ongeveer net zoveel geld.
- Het geheugen dat ik heb genomen is een goedkope vorm voor 2 GB, die is overigens uit de Best Buy Guide. Je kan ook nog 1GB nemen, dat past misschien beter bij de kwaliteit van de rest van het systeem.
- Ik denk niet dat je een tweaker ben (omdat je volgens de TS er niet heel veel van weet), dus je zou een "overgeclockte" versie kunnen kopen (xxx versie van XFX bijvoorbeeld). Maar als het binnen je budget blijft zou je misschien zelf een 7900 GT kunnen overwegen.
- Ik weet niet wat jouw eisen zijn voor de HD dus daar heb ik er maar 1 genomen.
- De behuizing met de 450W voeding er in is een voordelige oplossing en die 450W is overigens ruim genoeg om het systeem draaiende te houden.
- Een simpele geluidskaart die het volgens mij wel goed doet.

Ik weet niet of je er nog randapperatuur bij zou willen hebben dus die staan er niet bij.

Misschien heb je iets aan deze configuratie :9

EDIT: O, ik lees je post van hierboven en daar heb je het over een bedrag van € 450,- dus dan heb je hier niks aan, alleen omdat er in je TS een pc van € 880 stond dacht ik dat dit ook wel kon :P

Ik ben Brander vergeten

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 17:18 ]

• Coltpower
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:11:
EDIT: O, ik lees je post van hierboven en daar heb je het over een bedrag van € 450,- dus dan heb je hier niks aan, alleen omdat er in je TS een pc van € 880 stond dacht ik dat dit ook wel kon :P

Ik ben Brander vergeten
Ja nee, dat van hierboven ging alleen ff om de videokaart en de processor (dat kwam op 450 euro), dus rond de 800 euro is wel mijn budget idd.

Bedankt voor deze informatie ik ga zeker weten de genoemde hardware gedetailleerd bekijken!

Ben ik wel even zoet mee en ik post zodra ik wijzer ben geworden of een keus heb gemaakt. Trouwens waar heb je deze mooie lijst vandaan?

Verwijderd

Uit de PW (Pricewatch van tweakers.net) Het zijn wel de prijzen van de goedkoopste winkels, het komt dus niet allemaal uit 1 winkel. Je zou dus nog wel wat duurder uit kunnen komen, of je moet het bij al die winkels gaan ophalen :9

• Coltpower
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 17:11:

Club3D GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, DVI) CGNX-G766 € 190,-
Erg goedkoop... bij de paradigit (een van de goedkoopste pc-winkels) staat deze voor€ 229,-

Snap je mijn nieuwsgierigheid naar waar je jouwn hardware-specs vandaan hebt? :P

Edit: Oke, dank...

Zou echt mooi zijn als ik het idd voor die prijzen van jou ergens op zou kunnen halen, bespaart me een hoop geld ipv. zo'n systeem samen te laten stellen, alhoewel dat wel m'n grote voorkeur is.

Ik ga zaterdag wel even naar de paradigit, even vragen wat ze me zoal adviseren voor mijn budget en eisen.

Verder: Nog even terugkomend op de topicstart, is die videokaart echt niets goed voor de games van nu? Kan het me bijna niet voorstellen...

[ Voor 40% gewijzigd door Coltpower op 27-03-2006 17:44 ]

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-02 20:47
Ik zou zeggen kiijk ook eens op

http://www.sallandautomat...productinfo.php?pid=21836

voor de 7600GT.

Paradigit is bij lange na niet 1 van de goedkoopste :o

C'est moi.

Verwijderd

Als je inderdaad alles op salland samensteld, zal je nog op een redelijke prijs uitkomen, en heb je toch maar 1 winkel waar je dan alles haalt. Ik ken paradigit persoonlijk niet maar het zal dan inderdaad niet 1 van de goedkoopste zijn.

Die 7300 GS is echt niet genoeg, als je alles op wat hogere kwaliteit wil spelen. Zeker FEAR zal dan echt niet lukken.

En ja die prijzen die ik heb gevonden zijn dus echt :P , die heb ik niet zelf verzonnen ;)
Pagina: 1