Toon posts:

[Modboot]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben dus helemaal niet bekend met het maken van bootflops etc. etc.

Nu heb ik een bootfloppy / cd nodig om een .exe bestand te openen op de server via de client,
Ik heb nu deze link van iemand gekregen: " http://www.nu2.nu/bootdisk/modboot/ ".

Waar kan ik nu instellen dat hij daadwerkelijk het bestand op mijn E partitie opent?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik heb geen idee wat je nu probeert te doen, zou je het (voor de minider-slimme medemens zoals ik :+ ) even anders kunnen uitleggen? :)

"een .exe bestand te openen op de server via de client". Wil je %ClientPC% starten vanaf een bootdisk, verbinding maken met %server% en dan op de E schijf aldaar een applicatie (DOS? Of Windows?) starten?

offtopic:
Je hebt trouwens je topictitel niet afgemaakt, als je de rest even geeft, pas ik of een collega het voor je aan :)

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 27-03-2006 11:35 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Je wilt op een computer zonder harde schijf ofzoiets een bestnad runnen op de server? Nou, dan heb je alleen maar netwerkfunctionaliteiten nodig denk ik. En aangezien het een EXE-file betreft zou ik dan kiezen voor een Windows-achtig-iets. Tenzij het een DOS-exe-bestand is, dan kun je kiezen voor een DOS-bootflop met netwerkfunctionaliteiten.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ah, volgens mij snap ik hem (mag voortaan toch wel duidelijker eigenlijk) :X

Je wil op een pc hebben dat deze verbinding maakt met een server, een bestand ophaalt (naar die E-schijf op die pc), en dit uitvoert.

Hiervoor maak je idd die bootdisk, je voegt DOS-level netwerkdrivers toe (het moeilijkste...), en je pakt een DOS-versie van NET.exe, die inlogt op de share. (maakt van de share bv letter Z)
Hierna is het gewoon "copy Z:\programma.exe E:\programma.exe" en dan "E:\programma.exe" om te starten. (batchfile.)

Is dit ongeveer wat je bedoelt?

[ Voor 3% gewijzigd door DarthPlastic op 27-03-2006 12:27 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
het is mij al gelukt en alles draait perfect, ghosten via het netwerk is een eitje :D