ik wil in actionscript2 class-instances kunnen aanmaken adhv een dynamische classname. de methode die ik hiervoor op diverse plaatsen tegenkom is deze:
dit lijkt bij mij echter niet te werken, tenzij ik al eerder een instantie van de betreffende class heb aangemaakt:
als ik voor het aanmaken van de instances check met typeof(_global["Testclass"]) is die wel aanwezig als type function.
Doe ik nou iets verkeerd, of moet je inderdaad altijd eerst een instantie van je class hebben gemaakt?
Flash ActionScript:
1
2
| var cName:String = "Testclass"; var myInstance:Object = new _global[cName](); |
dit lijkt bij mij echter niet te werken, tenzij ik al eerder een instantie van de betreffende class heb aangemaakt:
Flash ActionScript:
1
2
3
| var myInstance1 = new Testclass(); var cName:String = "Testclass"; var myInstance2:Object = new _global[cName](); |
als ik voor het aanmaken van de instances check met typeof(_global["Testclass"]) is die wel aanwezig als type function.
Doe ik nou iets verkeerd, of moet je inderdaad altijd eerst een instantie van je class hebben gemaakt?