Toon posts:

[ACCESS] Record creatie problemen e.a.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Mijn vriendin moet voor haar werk een Access databank aanmaken met verschillende forms. Zij kent er weinig of niets van. Mijn Access kennis is gemiddeld.

Access database link: http://users.telenet.be/avalonproductions/jabba.zip
Access database relationships: http://users.telenet.be/avalonproductions/relaties.gif

Ik heb een paar problemen waar ik er niet aan uit geraak (invoergedeelte). Ik zal trachten zo kort mogelijk uit te leggen wat er scheelt en hoe de databank in mekaar zit. Zie links indien nodig indien het niet duidelijk is.

Voor een "Supermarkt" kan men rapporten invoeren. Als men een rapport wil invoeren voor een supermarkt moeten er 3 rapporten ingevuld worden (begin week, midden week, einde week). Die 3 rapporten worden opgeslaan in de tabel "RapportX3". Minder belangrijk: Een Rapport bevat 0 of meer displays, 0 of meer referenties, 0 of 1 stock.

RapportX3 formulier bevat een tab control met 3 tabs (1 tab per rapport)

Wat ik zou willen:

- Bij het openen van het formulier 'RapportX3' en nadat er een supermartkt is gekozen dat er automatisch 3 lege rapport records worden aangemaakt en automatisch worden gelinkt aan RapportX3. Dit lukt mij niet. Rapporten invullen via het formulier "Rapport" werkt zonder problemen maar dit zou niet mogen omdat een rapport gelinkt moet worden aan een Supermarkt. Rapport1, Rapport2 en Rapport3 (kolommen in RapportX3 blijven altijd op 0).

Foutboodschappen die ik niet begrijp:

- Nadat ik het eerste rapport heb ingevuld (1e tab) vul ik de 2e in. Ik krijg dan elke keer de foutbooschap "You tried to assign the Null value to a variable that is not a Variant data type. Dezelfde booschap krijg ik als ik het 33 rapport wil invullen. Nadat ik de 3 ingevuld heb blijven Rapport1, Rapport2 en Rapport3 altijf op 0). 3 rapport records worden wel aangemaakt maar ze worden niet gelinkt naar mijn hoofdformulier RapportX3. Nochtans in mijn properties worden ze wel gelinkt vermoed ik.

Nog iets dat ik niet begrijp

- In RapportX3 heb je dus 3 tabs. In elke tab wou ik het formulier "Rapport" als subform. Lukt voor de 1e tab en heb hem ook gelinkt naar Rapport1 van tabel RapportX3. Voor de 2e en de 3e tab kan ik blijkbaar formulier Rapport niet gebruiken... Kan wel maar dan is het ook gelinkt naar Rapport1 van tabel RapportX3. Heb dus 2 kopies genomen van formulier Rapport en ze dan gelinkt. Ik heb dus 3 identieke Rapport formulieren (Rapport, Rapport2, Rapport3) :S

Ik heb de access file ter beschikking gesteld. Als er iemands er eens kan naar kijken zou ik het heel erg apprecieren. Access Help consulteren heb ik gedaan maar ben een beetje de kluts kwijt. Ben ik gewoon heel slecht bezig en moet ik opnieuw beginnen of niet? Ik heb het vermoeden dat er gewoon iets scheelt met die RapportX3 tabel aangezien ik gewone rapporten kan invullen via het Rapport formulier.

Vriendelijke groeten

Christophe Bonte