Toon posts:

[2003] Users administrator rechten geven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Windows 2003 netwerk. Deze bestaat uit een server een een paar clients.
Ik heb veel OU's aangemaakt, met daarin enkele gebruikers. De gebruikers in de OU 'systeembeheer' moeten volledige rechten krijgen.

Is er een mogelijkheid om met een paar wijzigingen deze gebruikersgroep overal recht op te geven, of moet alles handmatig ingesteld worden in de Groups Policies?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2006 10:15 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 00:32

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Als gebruikers alle rechten moeten hebben, moeten ze geen lid zijn van Users maar van Administrators (local of domain).

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
ajhaverkamp schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:16:
Als gebruikers alle rechten moeten hebben, moeten ze geen lid zijn van Users maar van Administrators (local of domain).
Bedankt voor je reactie. Stom dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb. De gebruikers hebben nu administrator rechten omdat ik ze lid gemaakt heb van Domain Admins. _/-\o_

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:01
Bedankt voor je reactie. Stom dat ik daar zelf nog niet aan gedacht heb. De gebruikers hebben nu administrator rechten omdat ik ze lid gemaakt heb van Domain Admins. _/-\o_
Is dit iets wat je wil :? je gebruikers mogen nu alles in de AD, dus ook alles omzeep helpen.... Dit is een absoluut ongewenste situatie en is vragen om problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Rolfie schreef op maandag 27 maart 2006 @ 10:37:
[...]
Is dit iets wat je wil :? je gebruikers mogen nu alles in de AD, dus ook alles omzeep helpen.... Dit is een absoluut ongewenste situatie en is vragen om problemen.
Het is een netwerk voor een bedrijf, en alleen de systeembeheerder krijgen de administrator rechten, dus zullen niks om zeep helpen. De systeembeheerders hebben ervaring met Windows Server 2003 netwerken ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 11:12:
[...]

Het is een netwerk voor een bedrijf, en alleen de systeembeheerder krijgen de administrator rechten, dus zullen niks om zeep helpen.
Haha, ook die helpen dingen om zeep. Alleen omdat niemand het beter weet ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 27 maart 2006 @ 13:51:
[...]
Haha, ook die helpen dingen om zeep. Alleen omdat niemand het beter weet ...
Ja oke. Die helpen ook wel eens dingen om zeep. Maar dat is voor mij niet voor belang nu. Het ging er in ieder geval om dat ik de OU 'systeembeheer' administrator rechten gegeven hebt. Wat de systeembeheerders na oplevering van het netwerk om zeep helpen, is mijn probleem niet meer. :*)
Pagina: 1