Toon posts:

[W2k3 & XP] Offline bestanden synchroniseren niet

Pagina: 1
Acties:
  • 2.559 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Klant heeft een Windows 2003 std server en een laptop met Win XP Pro. De laptop is vaker niet dan wel direct verbonden met het netwerk, dus wil ik de usermap en een data map offline beschikbaar hebben. (klant maakt regelatig va VPN verbinding om te synchroniseren)

De optie offline bestanden inschakelen en dan de betreffende mappings offline beschikbaar maken lukt allemaal, en tot enige tijd geleden heeft dit ook alemaal goed gesynchroniseerd. Echter nu niet meer. Het lijkt er op dat de laptop niet meer door heeft wanneer hij wel of niet oline is. Ookal meld ik hem aan direct op het netwerk aangesloten blijft hij denken dat hij offline is. Bij het openen van de mappings zie ik ook alleen de mappen die offline beschikbaar gemaakt zijn, en niet de overige bestanden die er wel horen te staan.

Als ik de mapping verbreek en daarna opniew aanmaak blijft het effect hetzelfde. Alleen wanneer ik de mappng maak op IP nummer i.p.v de server naam, dan heeft hij pas door dat de server weer benaderbaar is, en laat ook de echte inhoud zien. Echter het synchroniseren wil hij dan nog steeds niet uitvoeren, want dat blijft hij op naam doen en niet op IP.

De volgende twee punten loop ik tegen aan bij het proberen opnieuw in te stellen:

- De laptop lijkt altijd offline aan te melden (offline credentials?) ookal heeft hij wel een directe verbinding, en gaat pas echt de server benaderen als ik dit op IP niveau doe, niet op naam (DNS en host file zijn in orde)

- Bij het opnieuw instellen van offline bestanden, blijft hij de oude offline bestanden en koppeling (\\server\share) onthouden ipv de nieuwe (\\192.168.0.1\share), terwijl ik alle offline beschibare bestanden heb verwijderd, alle instellingen heb uitgeschakelt en schoon ben begonnen.

De vraag is dus in het kort: hoe wis ik alle oude instellingen volledig, zodat hij niet meer met oude koppelingen naar boven komt (welke hij dus niet kan benaderen), en hoe krijg ik de laptop weer zover dat hij zodra er verbidning is met het netwerk (direct of via VPN) hij dit ook doorheeft i.p.v. offline te blijven.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:42

DarkSide

theres no place like ::1

Ik weet dat Offline folder sync af en toe de fout in kan gaan. de CSC (Client Side Caching) is dan corrupt. je kan alle bestanden opnieuw aanmaken door de CSC de clearen.
Dit doe je door naar een explorer venster te openen. Op extra te klikken en mapopties. En vervolgens naar off line bestanden te gaan. Klik daar op ctrl+shft bestanden verwijderen.
Hier wordt de locale cache gecleared. Reboot het systeem en synchroniseer opnieuw.
LET OP! Alle data gaat verloren die lokaal wel opgeslagen stond maar nog niet op het netwerk. Wees dus voorzichtig met wat je doet.
Voor wat betreft VPN. Ik neem aan dat je eerst zonder netwerk inlogged? Dus met cached credentials. En dan de VPN connectie opzet? Het kan zijn dat windows idd nog denkt offline te zijn.
Een optie is om na de connectie gemaakt te hebben via VPN. Windows af te sluiten en opnieuw in te loggen. Als het goed is kom je nu goed op het netwerk. En werkt Offline folde sync ook weer goed.
Anders zou je nog een nieuw profiel kunnen aanmaken, hier wil ook wel eens wat fout gaan namelijk.

suc6

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas nog niet veel success.

Heeft iemand ervaring met een goed en vooral éénvoudig alternatief voor het syncen van bestanden? Heb wat tooltjes geprobeerd voor de synchronisatie, maar deze zijn nogal omslachtig in het gebruik, en het is voor een type gebruiker dat niets wil zien of zelf moet doen, het moet gewoon werken, en vooral goed werken :)

• Roel911
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-08-2025
Ik weet niet of dit gratis moet zijn (kost wel wat meer werk) of commerciele software.

Gratis:
Met xcopy of robocopy kan dit. In het configuratiescherm bijv. via sheduled tasks een scriptje laten lopen dit dit aanstuurt. Of via het inlogscript, maar dan moet je wel zeker zijn dat ze in een laptopgroep ed zitten meestal worden desktops niet gesyncd :) Plus een snelkoppeling ernaar voor als de gebruiker tussendoor wil synchroniseren. Je kan omgevingsvariabelen zoals bijv %USERNAME% gebruiken om de bestanden op de server en pc's te krijgen.

Betaald:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=sync+files&meta=

O-)